Anul acesta Ford își ia rămas bun de la exclusivistul GT. Supercar-ul americanilor a fost introdus în 2016 și a fost creat special pentru a marca revenirea celebrului model în cursele de anduranță, precum cele de 24 de ore de la Le Mans și Daytona. De altfel, Ford GT a reușit să obțină victorii în ambele curse, iar Ford a concurat în campionatele de anduranță până la finalul lui 2019.
Între timp, versiunea de stradă a rămas în producție, însă Ford GT este pe cale de a intra din nou în paginile istoriei. Înainte de pensionarea oficială, Ford ne face o surpriză de proporții și dezvăluie cea mai puternică versiune a emblematicului model.
Noua mașină se numește Ford GT Mk IV și este un model construit special pentru circuit. Mașina aduce un omagiu victoriei obținute la Le Mans în 1967, motiv pentru care vor fi construite doar 67 de exemplare ale noului GT Mk IV.
Față de versiunea de stradă obișnuită, noul GT Mk IV are un ampatament mai lung, alături de o caroserie alungită pentru o dinamică superioară.
Caroseria din fibră de carbon a noului model este construită special în scopuri aerodinamice, cu o priză de aer masivă în partea din față și cu un spoiler frontal pentru o forță de apăsare sporită.Asemenea elemente aero se regăsesc și în părțile laterale, alături de un eleron de dimensiuni mari și care este reglabil. Inclusiv jantele conțin discuri speciale aerodinamice.
Noul Ford GT Mk IV dispune de un propulsor inedit EcoBoost twin-turbo, așa cum este descris de constructorul american. Cel mai probabil este vorba despre o nouă versiune a motorului V6 de 3.5 litri văzut la un GT normal, dar cu o cilindree mai mare.
Ford spune despre acest motor că livrează peste 800 de cai putere și este cuplat la o cutie de viteze construită special pentru competiție. Deocamdată, nu există mai multe detalii tehnice sau cu privire la performanțe.
Fiecare din cele 67 de exemplare ale noului model vor fi asamblate de mână în Canada, de către specialiștii Multimatic.
Prețul fiecărui exemplar este de 1.7 milioane de dolari, iar Ford va selecta clienții noului model. Livrările celui mai special Ford GT vor începe în primăvara anului viitor.via Ford
Plus că bogaţii s-au prins că nu viteza maximă este cea care dă bucuria de a conduce ci.... acceleraţia !
Nu ai unde să îi dai uzual cu 250-300 km/h !
Şi s-au prins că şi o amărâtă Tesla model 3 are acceleraţia 0-50 km/h sau 0-100 km/h mai bună sau comparabilă cu muuuulte termice cică hyper sportive !