Vești bune pentru fanii Hot Hatch-urilor: Ford a anunțat astăzi prețurile oficiale ale noii generații Focus RS, model care începând cu noua versiune își schimbă radical prezența pe piață prin integrararea unei platforme noi care aduce în peisaj tracțiune integrală și un motor turbo EcoBoost de 2.3 litri care dezvoltă cu 45 de cai putere mai mult decât anterioara generație și ajunge la 350 CP.
Noul Focus RS poate fi achiziționat în România în schimbul sumei de 37.000 de euro cu TVA inclus. Vorbim, deci, de cel mai puternic și în același timp cel mai scump Focus din istorie, care oferă însă în schimbul acestui preț aflat în zona superioară a plajei de preț pentru acompactele sportive o serie de elemente standard interesante.
Ford Focus RS, dotări standard (selecție)
Sistem de control al tracțiunii; 6 airbag-uri; Tapițerie mixtă piele-textil; Faruri Bi-Xenon; Climatizare automată bi-zonă; Stopuri LED; Elemente estetice RS (grilă, spoilere, eleron, badge-uri, praguri, evacuări, scaune față, schimbător, covorașe); Jante din aliaj de 19 inch; Cotiere centrale față și spate; Buton de start; Oglinzi electrice încălzite cu semnalizare integrată; Iluminare ambientală LED; Senzor presiune pneuri; Ecran tactil de 8 inch; Sistem multimedia SYNC2; Radio CD Sony cu 9 difuzoare; Senzori de ploaie; Faruri cu reglaj automat; Alarmă.
***
Ford le pune la dispoziție celor interesați o listă scurtă de pachete de echipamente suplimentare care includ navigație, scaune de tip scoică, comenzi audio pe volan, pachet de iarnă (volan, scaune și parbriz încălzite), sistem de frânare automată în oraș (Active City Stop), senzori de parcare spate, cameră de marșarier sau pilot automat.Între celelalte opțiuni disponibile pe Focus RS se numără tapițeria din piele (1450 de euro), vopsea metalizată disponibilă în trei nuanțe (Stealth Grey - 250 de euro, Absolute Black - 500 de euro, Nitruous Blue - 850 de euro), trapă electrică (750 de euro), jante din aliaj de 19 inch cu anvelope Sport Performance (1650 de euro) și pachet SYNC 2 cu navigație și sistem audio cu 10 incinte acustice (1100 de euro).
Noul Ford Focus RS beneficiază de aportul tehnic al unui motor turbo din seria EcoBoost.
Acesta are o cilindree de 2.3 litri și dezvoltă 350 CP și 440 Nm (470 cu funcția Overboost). Disponibil exclusiv în combinație cu o cutie manuală cu șase trepte optimizată pentru rulare dinamică, Focus RS reușește să parcurgă 0-100 km/h în 4.7 secunde și să atingă o viteză maximă de 266 de km/h. Consumul mediu mixt anunțat de Ford pe versiunea cu Start-Stop este de 7.7 litri/100 km (6.3 extraurban și 10.2 urban).
FORD FOCUS RS în segmentul Hot Hatch |
||||
MODEL/VERSIUNE |
PUTERE (CP) |
CONSUM MIXT (l/100 km) |
ACCELERAŢIE 0-100 (secunde) |
PREŢ DE LISTĂ* (Euro, cu TVA) |
FORD Focus RS 2.3 Ecoboost 4x4 Man6 |
350 | 7.7 | 4.7 | 37.000 |
AUDI RS3 Sportback 2.5 5 cilindri 4x4 Aut7 |
367 | 8.1 | 4.3 | 56.438 |
BMW M2 3.0 6 cilindri Man6 |
370 | 8.5 | 4.5 | 60.780 |
HONDA Civic Type R 2.0T Man6 |
310 | 7.3 | 5.7 | 38.340 |
MERCEDES-BENZ A45 AMG 2.0 Turbo 4x4 Aut7 |
381 | 6.9 | 4.2 | 51.480 |
OPEL Astra OPC 2.0 Turbo Man6 |
280 | 8.1 | 6.0 | 29.190 |
RENAULT Megane RS 2.0 16v Man6 |
275 | 7.5 | 5.8 | 24.750 |
SUBARU Impreza WRX STI 2.5 Turbo 4x4 Man6 |
300 | 10.5 | 5.2 | 46.200 |
VOLKSWAGEN Golf R 2.0 TSI 4x4 Man6 |
300 | 7.1 | 5.1 | 36.512 |
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii |
Ford e Ford. Finisaje medii (nu deranjeaza), insa la capitolul ergonomie stau chiar slab...
@ andy: ergonomia focus-ului a fost imbunatatita radical dupa face-lift.
ergonomie...hm...n-am observat nimic care sa ma faca sa spun dupa ce conduc o zi intreaga, ca Focusul sta prost la ergonomie.
- are un tren de rulare usor galagios (pentru urechile mele) - poveste veche la Ford
- versiunile de baza sunt cam prea slab antifonate - upgrade de izolatie ori versiune mai scumpa
- montantul A iti "ofera" in unele cazuri, zone oarbe - ce modele stau perfect la acest capitol?
- gura portbagajului (in versiune sedan) e prea ingusta - se rezolva cu hatchback sau break
deci....
Giulietta QV are 235 de cai, cu 40 mai puțini decât cel mai slab model din tabelul de mai sus. Până și Focus ST e mai puternic decât QV. Per total, Giulietta QV a fost o idee bună la apriția ei. Problema e că apariția ei a fost acum vreo 6 ani. Fără modificări de atunci.
@Bogdan
Nu e vorba de concurenți ai lui Focus, pentru că dacă o luăm așa rămânem cu două-trei mașini, ci despre zona Hot Hatch. Iar Focus ST e pentru restul GTI-urilor și a GT-urilor care lipsesc din tabelul ăsta fix ce e RS-ul pentru mașinile din tabel. :)
Si ei stiu ca-s inutili multi cai pe fata, de aia ei folosesc awd
A45AMG este un hot hatch premium nu de volum ( de unde si pretul dublu ) . Iar un motor mult mai puternic e si normal sa pui 4x4, vorbim de 71 Cai in plus gustere.
'nemtalaii'' aia cu al lor A45 AMG abia scot o viteza maxima de 250km/h
Honda Civic Type-R scoate 270km/h viteza maxima . Ai calculat prost ....Dar nu despre asta era vorba aici. Cred ca tipul care ti-a raspuns mai sus te-a facut sa intelegi ca ai comparat mere cu pere . A45AMG este un hot hatch premium, pe cand Civic Type R de volum.. Daca erai baiat destept comparai cu Golf Gti , Astra OPC si Megane RS ( toate cu tractiune fata si de volum ). Raportat la concurenta Type R este imbatabil.
In rest de acord cu tine. Honda produce niste motoare fenomenal de performante atat aspirate cat si turbo-aspirate. Drept exemplu
Honda Civic 1.5 178CP 0-100 >5,9 sec
Ford Focus 1.5 EcoBoost 182CP 0-100 >8,4sec
Deci nu doar nemtii sunt praf la motoare turbo. Ei nici macar nu ofera un 1.5 atat de performant. Nici macar 1.8 TSI de 180CP nu ofera asemenea performante lui Civic.
Si sa fim seriosi....va fi M2 o masina 'speciala' insa nici Golf R nu e de aruncat......
M2 nu prea are ce cauta in acest tabel ca nu e un hatch....nicidecum un hot-hatch......e un real coupe(mic cei drept)
M135i cu sau fara X-drive e adevaratul concurent al Focus RS
versiunile mai ieftine pot avea orice motor la fel cum orice motor il poti pune pe urmatoarea si singura versiune de top, titanium. 3 cilindri e zgomotos la ralanti (din exterior), usor dezechilibrat (cand ridici capota) dar vibratiile nu se transmit nicaieri in habitaclu nici la ralanti si nici in mers iar sunetul gutural se va face auzit in sarcina sau la acceleratii mai sanatoase.
rezolvarea cu fonomin e ieftineala acesta find un material mai mult termoizolant si mai putin fonoizolant, o eficenta mai ridicata putand fi realizata (daca folosesti material tip fonomin) si o bariera de sunet gen cauciuc. Fiestele folosesc un astfel de sandwich.
cat despre spuma aceea...???...pusa pe ansamblul bordului?...am impresia ca nici n-ai urcat intr-un Focus cu motor in 3 :D
interesant ca unii ca tine se dau rotunzi in "cunostinte auto"si habar nu au ca viteza maxima constructiva se refera la viteza maxima de care este capabil acel automobil sa o atinga in anumite conditii date cum ar fi: vant lateral , numar pasageri ( de obicei 2 ) , bagaje pentru cei 2 , plinurile facute , panta de nu stiu cat la % si tot asa , nu are nici o legatura cu ce spui tu acolo... Honda garanteaza mai mult pt al sau Civic datorita performantelor sporite .
@automarket se pare ca mustrarea fata de madalescu nu a durat prea mult.Si-a schimbat nick-ul individul in istrate.Cel putin asa mi se pare mie
acaparam zona discutand despre Focus pe un articol despre un Focus dar din alta lume. Asa ca voi fi scurt si...definitiv:
- zgomotul la rulare e o chestiune de care se plang majoritatea fordistilor (de generatie mai noua sau mai veche)...se pare ca e un future inclus in pret :) si e indiferent de motor
- si indiferent de motor Trend (ala mai ieftin) e mai zgomotos decat un Titanium
- cand spuneam de versiunile mai scumpe faceam referire la versiunea Titanium care e ceva mai bine "imbracata". Da, si o versiune de baza poate fi dotata "cu de toate" (motoare si optionale) care iti vor ridica pretul dar nu iti vor garanta si linistea
- nu m-ar referit la un anumit motor. Tu ai pus in discutie un 3 cilindri, eu ti-am dat detalii despre el pentru ca il conduc de 50.000km si se aude si se simte fix asa cum am zis mai sus.
cat despre preferinte...nu eu am ales marca/modelul ea m-a ales pe mine. Nefiind vreun fan al unei marci (cu toate ca asa s-ar lasa impresia) am umblat din dealer in dealer: Renault, Skoda, Kia, Peugeot, Toyota, Honda, VW. N-am ajuns la Mazda, daca ajungeam la ei probabil ca as fi luat gen. anterioara de Mazda 3, dar dealerul Ford literalmente imi era in drum si m-am oprit la ei
si nu imi pare rau....
1. Sa spui ca honda type r este performant pentru tractiunea fata este o aberatie. La atati CP cat si cuplu este preferabil ca tractiunea sa fie integrala 4x4 dar normal creste pretul masinii. Marind tot timpul CP constructorii 90% din ei au recurs la 4x4 din motive normale.
Daca tot zici de nemtalai daca ne uitam in tabel Honda costa 38.000 iar Golf R costa 36.000 si ceva iar la 0-100 , golful sta mult mai bine 5.1 s in loc de 5.7 cat are Civic.
Nu prea vad unde sunt performantele acelea.
2. Mor de ras , AMG 45 este limitat electronic la 250km/h ce este asa greu de inteles ? Practic viteza constructiva de care spui este mai mare , dar din anumite considerente ( nu de performante) totate masinile lor sunt limitate la aceasta viteza.
3. Mor de ras din nou.. Spui ca :
Honda Civic 1.5 178CP 0-100 >5,9 sec
Asta de unde ai scos-o ? In primul rand ca acel 1.5 este de 174CP nu de 178CP. De unde ai scos 5,9 sec? Doar daca te gandesti putin acel 1.5 ar scoate aproape la fel ca 'performantul' type r care realizeaza 0/100 in 5.7 sec. Hai mai cauta :))
Esti de coma, sincer.
Eu stiam ca Golf R are o acceleratie 0-100 de 4.9 secunde.
Siteul constructorului:
http://www.volkswagen.ro/modele/golf/highlights/92632_performan_e_motor
Acum am vazut ca in tabel este vorba de cel cu transmisie manuala care intradevar are o acceleratie de 5.1 sec. Cel cu DSG are 4.9 sec.
Pai daca Honda ar scoate din 150 de cai 0-100 in 5,7 sec, cum zici tu (ceea ce evident e o aberatie, nici nu stiu de unde naiba ai scos-o), atunci aceeasi ingineri de la honda sunt niste incompetenti daca au nevoie de 310 cp pt type_r ca sa reuseasca acelasi timp pt 0-100, tot de 5,7 sec.
si trebuie sa iei in calcul si 0-200km/h, nu doar 0-100km/h
pt mine ar fi asa: ST, GTI, OPC, RS, TypeR apoi R, RS, A-AMG, S3 si RS3 iar la urma EVO si STI.
m2 se bate cu mustang si altele cu tractiune spate...
1. COMPARI MERE CU PERE . Golf R nu are ce cauta in comparatie cu Type-R fiindca are tractiune 4x4. Ar fi fost mult mai inteligent daca comparai Type-R cu GTi . Esti praf ...... dar probabil stiai ca-l va bate de-i sar capacele de asta. Oricum nici macar R-ul nu-l bate pe Type R la viteza maxima limitata ( 270KM/H ) fata de 250KM/H cat are R-ul .
2. Si eu mor de ras. La fel cum AMG A45 este limitat electronic la 250km/h , in asa fel sunt toate masinile limitate electronic la viteza N in conditii de siguranta. Ele in realitate pot mai mult ( evident cu eroarea de vitezometru ) . Fuptul ca Honda a garantat o viteza mai mare este ceva ;) . Chiar ei au zis ca pot stoarce mult mai mult din Type R .
http://www.automarket.ro/stiri/honda-daca-va-fi-nevoie-vom-face-o-varianta-mai-performanta-a-lui-civic-63511.html
3. Probabil userul @istrate a gresit . Dar de la un baiat ''inteligent '' asa ca tine, m-as fi asteptat sa-l contrazica in idei auto , cum ar fi ca motorul 1.5 174HP de pe Civic face 0-100 in 6,9 sec . Mai sa fie , da-mi exemplu de un turbo atat de performant de aceeasi cilindree .
@@Intrate Madalescu,
Tu esti unul mai prostut. De unde pana unde trebuie 0-200 km/h ?
Problema este prin ce intelegem cel mai rapid? Eu inteleg viteza maxima constructiva ( limitata electronic ca toate masinile de altfel ). Aaaa, cea mai rapida acceleratie de la 0-100 km/h (sau 0-96 km/h daca socotim 0-60 mph), asta da, se poate.
Alta inexactitate as dori sa lamuresc pentru totdeauna: tractiunea si propulsia
Sub tractiune, la masini, intelegem rotile motrice ale masinii, care poat fi tractiune fata, tractiune spate sau tractiune integrala (4x4, 6x6 etc). Nu are de-a face cu expresia "a tracta" in acest context. Daca nu credeti, uitati-va in talonul masinii, este acolo rubrica "Tractiune".
Sub propulsie, tot referindu-ne la masini intelegem "motorul" sau "propulsorul" masinii, care poate fi de mai multe feluri si subcategorii (ardere interna - diesel/etanol/benzina, ardere externa - da, la un moment dat erau la moda masinile propulsate de motoare cu abur prin tractiune spate -, electric, pneumatic etc.). La fel si aici propulsia nu are de-a face cu expresia "a propulsa", adica a impinge (din asta rezulta dilema autorului, nu poate concepe cum un Porsche 911 RS din 1967 poate sa aiba tractiune spate,...dar totusi poate sa piarda usor tractiunea pe spate daca baga piciorul in pedala de acceleratie).
Toate cele bune, noi sa fim sanatosi.
Zicea cineva mai sus cum ca Golf R costa 36 mii, costa dar ''chel'' . Eu l-am urcat pe configurator aducand-ul la dotarile pretului standard al lui Type R si Focus RS la 48.656,40. Deci cu 10 mii mai scump. Daca mai adaugam si DSG pretul sarea de 50 mii.
Elements of AMG Driver’s package:
Top speed limited to 270 km/h
A driver training course at the AMG Driving Academy
merci
focus sedan, 3 cilindri, 125CP...am scris mai sus
n'ai pen' ce :)
PS sa dau apa la moara cui?
Credeam ca vorbesti despre diesel. La motorizarile pe benzina singura diferenta de zgomot este din exterior. In interior mi se par la fel de bine antifonate .
PS La hateri :)
Data viitoare poti scrie ca istrate si sa nu mai faci pe babalaul. Poti spune ca esti mascarescu de fapt , te credem , ai talentul de a te contrazice pana devii penibil.
Referitor la 1 , eu vad chiar in articol un tabel comparativ unde se regasesc type r si golf r. Se pot compara cu usurinta avand in vedere pretul lor, iar type r iese mai prost. Nu as putea zice de tine ca esti praf, ai depasit acel status , esti mult mai rau.
Referitor la viteza maxima,esti limitat baiete si nu vrei sa intelegi. Sper doar ca faci pe prostul, daca ai vb serios ai fi irecuperabil.
Cat despre punctul 3 ti-am raspuns mai sus , istrate ( adica tu) (im place asta) 'poate' a gresit. Mai jos ne arati ca ai gresit, nu ca poate.
@leo presupun ca tot tu esti.. adica irecuperabil.
Pastile ai?
e cum ziceam, 3 cilindri e gutural la acceleratie, la regim constant (indiferent de viteza) e de-a dreptul silentios. A, si in sarcina...iarasi e prezent in habitaclu.
haterii....in ultima vreme is tare silentiosi, ii simt doar la manutzele rosii :)
end off-topic
Nici costurile intretinerii unui RS n-or sa fie chiar neglijabile, dar cine se gindeste la consum, RCA sau impozit (2.300 cmc) cumpara cu totul altceva.
Oricum, ramin la convingerea ca-n traficul de la noi nu pot fi exploatate nici macar 50-60% din resursele unei asemenea masini, asa ca factorul emotional e decisiv pt. viitorii posesori de Focus RS.
iti faci cruce cand ii auzi pe unii..