Noul Ford Focus RS: informații oficiale și galerie foto (update foto)

de Bogdan Mirică
Marti, 03.03.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Ford a lansat oficial noul Focus RS, cea mai puternică versiune a modelului compact. Derivatul de performanță dezvoltă 320 de cai putere și beneficiază de o tracțiune integrală.

Ford se pregătește să facă din nou istorie în segmentul hot-hatch-urilor. După ce vechea generație Focus RS, prima compactă cu peste 300 de cai putere transmiși doar punții față, a fost un adevărat succes comercial, americanii sunt gata să rescrie din nou regulile segmentului.

Noua generație Focus RS, dezvăluită oficial în cadrul unui eveniment de presă desfășurat la Koln, are în vizor actualul Volkswagen Golf R și succesul său comercial. De asemenea, este modelul RS cu numărul 30 în istoria diviziei de performanță.

Design cumințit, fără exagerări

Marketingul ne-a cerut să cumințim designul. Am încercat cinci variante de design, printre care și una cu prize de aer pe capotă. Pentru că erau inutile, a trebuit să renunțăm la ele

Ernesto Rupar
șef design exterior Ford Europa
Modelul Ovalului Albastru mizează pe o serie de modificări estetice normale pentru o mașină de performanță. Partea frontală a primit un spoiler cu prize de aer noi, gândite pentru a răci mai bine motorul, care trădează vizibil și o parte a intercooler-ului. Blocurile optice păstrează liniile mașinii de serie, dar au fost completate de lumini LED diurne verticale.

Grila radiatorului s-a modificat și ea, în vreme ce capota a fost accentuată cu nervuri noi. Au existat prize de aer pe capotă, dar s-a renunțat la ele, pentru că oficialii nu au vrut să facă din Focus RS o mașină băiețească, pentru pasionații de tuning.

Jantele cu aspect retro, evacuarea cu două terminații generoase și un eleron supradimensionat, pe lateralul căruia a fost gravat logo-ul RS (inspirație de la clasicul Ferrari F40), completează aspectul compactei sportive.

Toate prizele de aer au rol funcțional și nu decorativ.

Designerii americani au fost nevoiți să creeze o mașină agresivă dar funcțională.

Nici un detaliu de design fără funcționalitate nu a fost adăugat. Toate accesoriile estetice au rolul rol aerodinamic. Până și deflectorul posterior, care este o copie a celui întâlnit pe vechiul RS, are rolul său de optimizare a fluxului de aer.

Paletă de culori fără verdele vechiului Focus RS

Urmareste Automarket
Noua generație Focus RS a fost prezentată într-o culoare specială, Liquid Blue, folosită și în cazul conceptului Ford GT, de la Detroit. Din păcate, această nuanță nu va exista și la comercializare, cum nu va exista nici verdele Ultimate Green al vechii generații. Clienții vor fi nevoiți să se mulțumească cu Nitrous Blue, Stealth Grey, Absolute Black și Frozen White.

Viitorii clienți ai noului Ford Focus RS vor beneficia în standard de jante de 19 inch din aliaj, de frâne Brembo, de pneuri sportive, de scaune sport Recaro, de un volan special, de pedale din aluminiu și de un sistem multimedia SYNC. Pe lista de opționale se vor regăsi navigația, scaunele Recaro de tip scoică și anvelopele semi-slick.

Clienții vor putea comanda opțional scaune Recaro de tip scoică.

Motorul lui Mustang și tracțiune integrală

Esential 320 de cai putere se ascund sub capota noului Ford Focus RS.
20 de procente este valoarea cu care au fost îmbuntățite emisiile comparativ cu vechea generație Focus RS.
Cele mai importante detalii vizează însă zona compartimentului motor.
Sub capotă avem un propulsor Ecoboost de 2.3 litri, similar celui regăsit pe noua generație Ford Mustang. Diferă însă câteva componente. Unitatea, care atinge zona roșie la 6800 de rotații, este gata să dezvolte 320 de cai putere, administrați cu ajutorul unei tracțiuni integrale și a unui sistem Torque Vectoring.

Tracțiunea integrală a fost preferată în derimentul tracțiunii față. Asta pentru că vechea suspensie frontală RevoKnuckle, capabilă să suporte până la 350 de cai putere, adăuga aproximativ 20 de kilograme modelului. Angrenarea celor patru roți este combinată cu un sistem Torque Vectoring care alternează distribuția cuplului între cele două axe.

Pentru un comportament exemplar pe șosea, noul Focus RS a primit tracțiune integrală.

Deși Ford nu a făcut publice detalii despre performanțe, se vehiculează că Focus RS ar putea accelera de la 0 la 100 de km/h în doar 4.5 secunde, un timp mai bun decât cel oferit de rivalul Volkswagen Golf R, care promite 4.9 secunde.

Asistat de o transmisie automată cu șase rapoarte, noul Focus RS va fi cu 20% mai eficient decât vechea generație.

Comentarii (20)

  • The king is back!!!
    42 12
  • gigi_frana
    mda,asta doar pana o sa apara hazard pe aici,si o sa vrea 2 Golf R :) Abia atunci o sa stim cine-i "The king"
    16 14
  • hazard
    Of , sa nu ma las asteptat :) Golf R break, oh da!
    On topic: e bine totusi ca Ford a descoperit tractiunea integrala pentru Focus... in 2016 :)))
    12 38
  • Ar fi bine daca volzvagan ar descoperi puntea spate independenta pentru toate modelele Golf... in 2017!
    S-ar putea ca acum, cu tractiune integrala, Focus RS sa nu mai aiba rival... ;-)
    46 8
  • E ok sa simpatizezi cu o anumita marca insa puneti prea mult patos in conditiile in care majoritatea nu va permiteti asa ceva. Energia asta o puteti canaliza spre lucruri mai folositoare.
    37 6
  • Made my day !
    16 3
  • Suleyman Cunoscatoru
    As conduce si eu unul macar de 250cp, dar n-am avut ocazia...
    13 0
  • hazard
    imi ziceti cand vreti sa va plimb cu Golf GTI , si sa incerc sa va traduc: "sa va dau cu un foltzvagan geteiii" ...dar sa stiti ca nu porneste cu cocalari. Are doar 200cp , nu e 2016, are 100 de mii de kilometri, functioneaza impecabil si nu este pe masura vreunui Ford Focus de 350cp cu tractiune fata :) (pe care chiar ca nu mi-l permit, caci e scump si prost)
    8 38
  • '@Andy

    Despre ce lucruri folositoare vorbesti, domnule? Pentru noi nici un lucru folositor nu se compara cu senzatia aia de ..."na ba, ca ti-am zis-o". Asta ne confera satisfactia suprema.

    La noi fiecare posesor de 1.0 ecoboost se va inversuna impotriva unui R , si fiecare posesor de 1.2 TSI se inversuneaza impotriva unui ST. Noi nu ne simtim bine pana nu afirmam ca unul e mai prost doar pentru ca a facut alta alegere decat cea pe care am facut-o noi, alegere pe care parca simtim nevoia s-o justificam, nu rapotand-o la nevoile noastre, la gusturil noastre ci la gusturile altora pe care-i descnsideram considerandu-i inferiori.

    Nu de mult eram cu masina mea la spalatorie. Pentru ca inca avea numere rosii, un tip cu o infatisare aparent decenta (tipul de soarece de multinationala), care astepta si el sa i se spele masina, ma intreba direct si romaneste, cat a costat. Ii spun, iar tipul devine consternat. "Atat de mult?!!!"' Din dorinta de a-mi justifica "pacatul", ii spun desteptului si ca obtinusem de la dealer o reducere de vreo 2000 de euro fata de pretul de lista... Insa respectivul nu e satisfacut si incepe sa-mi insire 1000 de motive pentru care el nu si-ar lua niciodata masina noua... Repet, eu nu-l intrebasem nimic. Dupa care imi arata masina lui si-m zice ca si-a luat-o sh si ca este formidabila si ca e fiabila ... etc. etc. Masina cu care eram la spalatorie e una absolut normala, insa, am tinut sa reproduc acest episod tocmai pentru a sublinia faptul ca noi nu ne putem abtine pana nu ne umflam in pene, pana nu ne laudam, pana nu il facem pe cel de langa noi sa se simta inferiori... Asa ca, te intreb draga Andy, ce lucruri folositoare ar putea sa ne faca sa renuntam la satisfactia pe care ne- o ofera un asemenea comportament?!!
    37 2
  • Romanu` tot roman , si-n ziua de Pasti ! Daca nu e GOLF , nu e bun . JET MA ... Lansarea noului Focus RS m-a bucurat cu adevarat pentru ca exact cum zicea cineva mai sus " The king is back" . Va fi un model de dorit , sau poate te visat in surprizele de la guma turbo (caci exact cu asa ceva am crescut si noi) . Ia ganditi-va daca v-ar pica la guma turbo un Golf R ? cate dubluri ati primi si pe cate ati face schimb cu un Focus RS care arata mult mai extrem si cu siguranta - cel putin pe foaie - ii va da fumu` Golfului , sau ... daca nu esti satisfacut si vrei ceva cu adevarat superior iti iei Mustangu` de 2.3
    18 13
  • Sa incepem cu inceputul: e o masina frumoasa ! Sa continuam: e o masina inutila pentru romanica ! Sa terminam : mai platiti-va intretinerea !
    36 0
  • @misha Contrazicerile stupide si gratuite sunt inutile indiferent ca e vorba de masini, case, aparate foto, electronice etc. Nu ai cum sa influentezi parerea celuilalt si nici el nu are cum s-o influenteze pe a ta. Mai ales cand fiecare si-a cheltuit banii castigati mai greu sau mai facil (sunt cazuri si cazuri) si e convins ca alegerea facuta e cea mai buna la momentul respectiv. Deci care e scopul? Rezulta nervi de ambele parti, injuraturi (chit ca doar in gand), etichetari etc. Merita sa-ti manaci minute sau ore zilnic cu asa ceva? Asta in conditiile in care oricum piata romaneasca auto e anapoda rau si nu conteaza oricum pentru niciun producator in afara de Dacia (care oricum isi exporta majoritatea productiei).

    Masina e chiar ok, la fel cum sunt si celelalte hot hatch-uri sportive ale celorlalte marci, dar dupa cum spuneam, sunt inaccesibile sau inutile pentru majoritatea romanilor.
    15 2
  • Da, Andy! Asa e! Ceea ce ai scris este de mxim bun simt. Insa la noi bunul simt reprezinta doar exceptia, regula fiind scandalul. Intrebarile pe care ti le adresam erau retorice. Desigur ca nu are nici un rost sa jignesti. Insa noi doar asa ne simtim bine. Uita-te la comentarii si imi vei da dreptate. Oamenii nu se multumesc sa-si spuna parerea despre oa anuita marca fara sa spuna ca aia de le place lor e mai buna si ca aia carora le place masina respectiva sunt niste fraieri, ori ca bandul respectiv e cel mai bun si ca cei care au facut alte optiuni sunt prosti. Suntem fanatici pana la prostie si, din pacate incorigibili!
    10 1
  • Hazard
    @misha_zaitev frumos ce spuneti... dar nu cred ca va intelege nimic :). Oricum, respect ca ati avut suficienta rabdare sa scrieti atat.
    Revenind la Ford Foscus ST....parca portocaliul era culoarea speciala pentru ST. Or fi dat-o la intors pe albastru ca poate le iese mai bine? :)
    3 10
  • Ai incurcat articolele... ST e mai jos :))
    7 1
  • @Hazard

    Multumesc pentru aprecieri.Andy cu siguranta va intelge. Cat despre culoare, gama RS nu s-a caracterizat prin culoare unica ... Primele Escort RS au fost albastru deschs, spre exemplu ... iar 17 m RS a fost vandut intr- gama variata de culori. Focus, la fel a fost si gri sialbastru si verde...
    3 1
  • pt misha_zaitev, focusu rs primu model 2002-2003 a fost facut doar pe o singura culoare imperial blue, dotari minime si fiecare e identic cu celalalt , 4501 bucata facute in aproximativ 1 an .


    modelu 4x4 e oricum mai avantajos decat tractiune pe fata , ca la focusu rs mk1 ii fuge fata si am inteles ca la focus rs mk 2 tot tractiune fata nu are problema asta !

    Tine tot asa FORD
    6 1
  • Foarte misto masina. Se pare ca in ultima vreme Ford e pe val. Mustang, Focus RS, Mondeo.
    8 3
  • era si cazul sa`i puna 4x4, la puterea aia. conteaza in special daca apreciezi puterea unei masini pe un drum virajat si nu intr`un banal drag race.
    4 2
  • Masina imi aduce aminte de Escort Coswoth. 2.0 Turbo 220 CP 4x4. Am avut ocazia sa merg (in dreapta) cu o asemenea masina in anii '90 si mi s-a parut fabuloasa. Masina aia mi-a ramas intiparita in minte. Ford se picepe sa faca masini sportive. Intotdeauna au avut masini cu perfomante bune, da fara a avea un pret prohibitiv: Escort RS 2000, Escort Cosworth, Sierra Cosworth, Focus RS, etc.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru