Ford se pregătește să facă din nou istorie în segmentul hot-hatch-urilor. După ce vechea generație Focus RS, prima compactă cu peste 300 de cai putere transmiși doar punții față, a fost un adevărat succes comercial, americanii sunt gata să rescrie din nou regulile segmentului.
Noua generație Focus RS, dezvăluită oficial în cadrul unui eveniment de presă desfășurat la Koln, are în vizor actualul Volkswagen Golf R și succesul său comercial. De asemenea, este modelul RS cu numărul 30 în istoria diviziei de performanță.
Design cumințit, fără exagerări
Modelul Ovalului Albastru mizează pe o serie de modificări estetice normale pentru o mașină de performanță. Partea frontală a primit un spoiler cu prize de aer noi, gândite pentru a răci mai bine motorul, care trădează vizibil și o parte a intercooler-ului. Blocurile optice păstrează liniile mașinii de serie, dar au fost completate de lumini LED diurne verticale.Grila radiatorului s-a modificat și ea, în vreme ce capota a fost accentuată cu nervuri noi. Au existat prize de aer pe capotă, dar s-a renunțat la ele, pentru că oficialii nu au vrut să facă din Focus RS o mașină băiețească, pentru pasionații de tuning.
Jantele cu aspect retro, evacuarea cu două terminații generoase și un eleron supradimensionat, pe lateralul căruia a fost gravat logo-ul RS (inspirație de la clasicul Ferrari F40), completează aspectul compactei sportive.
Designerii americani au fost nevoiți să creeze o mașină agresivă dar funcțională.
Nici un detaliu de design fără funcționalitate nu a fost adăugat. Toate accesoriile estetice au rolul rol aerodinamic. Până și deflectorul posterior, care este o copie a celui întâlnit pe vechiul RS, are rolul său de optimizare a fluxului de aer.Paletă de culori fără verdele vechiului Focus RS
Noua generație Focus RS a fost prezentată într-o culoare specială, Liquid Blue, folosită și în cazul conceptului Ford GT, de la Detroit. Din păcate, această nuanță nu va exista și la comercializare, cum nu va exista nici verdele Ultimate Green al vechii generații. Clienții vor fi nevoiți să se mulțumească cu Nitrous Blue, Stealth Grey, Absolute Black și Frozen White.
Viitorii clienți ai noului Ford Focus RS vor beneficia în standard de jante de 19 inch din aliaj, de frâne Brembo, de pneuri sportive, de scaune sport Recaro, de un volan special, de pedale din aluminiu și de un sistem multimedia SYNC. Pe lista de opționale se vor regăsi navigația, scaunele Recaro de tip scoică și anvelopele semi-slick.
Motorul lui Mustang și tracțiune integrală
Cele mai importante detalii vizează însă zona compartimentului motor. Sub capotă avem un propulsor Ecoboost de 2.3 litri, similar celui regăsit pe noua generație Ford Mustang. Diferă însă câteva componente. Unitatea, care atinge zona roșie la 6800 de rotații, este gata să dezvolte 320 de cai putere, administrați cu ajutorul unei tracțiuni integrale și a unui sistem Torque Vectoring.Tracțiunea integrală a fost preferată în derimentul tracțiunii față. Asta pentru că vechea suspensie frontală RevoKnuckle, capabilă să suporte până la 350 de cai putere, adăuga aproximativ 20 de kilograme modelului. Angrenarea celor patru roți este combinată cu un sistem Torque Vectoring care alternează distribuția cuplului între cele două axe.
Deși Ford nu a făcut publice detalii despre performanțe, se vehiculează că Focus RS ar putea accelera de la 0 la 100 de km/h în doar 4.5 secunde, un timp mai bun decât cel oferit de rivalul Volkswagen Golf R, care promite 4.9 secunde.
Asistat de o transmisie automată cu șase rapoarte, noul Focus RS va fi cu 20% mai eficient decât vechea generație.
On topic: e bine totusi ca Ford a descoperit tractiunea integrala pentru Focus... in 2016 :)))
S-ar putea ca acum, cu tractiune integrala, Focus RS sa nu mai aiba rival... ;-)
Despre ce lucruri folositoare vorbesti, domnule? Pentru noi nici un lucru folositor nu se compara cu senzatia aia de ..."na ba, ca ti-am zis-o". Asta ne confera satisfactia suprema.
La noi fiecare posesor de 1.0 ecoboost se va inversuna impotriva unui R , si fiecare posesor de 1.2 TSI se inversuneaza impotriva unui ST. Noi nu ne simtim bine pana nu afirmam ca unul e mai prost doar pentru ca a facut alta alegere decat cea pe care am facut-o noi, alegere pe care parca simtim nevoia s-o justificam, nu rapotand-o la nevoile noastre, la gusturil noastre ci la gusturile altora pe care-i descnsideram considerandu-i inferiori.
Nu de mult eram cu masina mea la spalatorie. Pentru ca inca avea numere rosii, un tip cu o infatisare aparent decenta (tipul de soarece de multinationala), care astepta si el sa i se spele masina, ma intreba direct si romaneste, cat a costat. Ii spun, iar tipul devine consternat. "Atat de mult?!!!"' Din dorinta de a-mi justifica "pacatul", ii spun desteptului si ca obtinusem de la dealer o reducere de vreo 2000 de euro fata de pretul de lista... Insa respectivul nu e satisfacut si incepe sa-mi insire 1000 de motive pentru care el nu si-ar lua niciodata masina noua... Repet, eu nu-l intrebasem nimic. Dupa care imi arata masina lui si-m zice ca si-a luat-o sh si ca este formidabila si ca e fiabila ... etc. etc. Masina cu care eram la spalatorie e una absolut normala, insa, am tinut sa reproduc acest episod tocmai pentru a sublinia faptul ca noi nu ne putem abtine pana nu ne umflam in pene, pana nu ne laudam, pana nu il facem pe cel de langa noi sa se simta inferiori... Asa ca, te intreb draga Andy, ce lucruri folositoare ar putea sa ne faca sa renuntam la satisfactia pe care ne- o ofera un asemenea comportament?!!
Masina e chiar ok, la fel cum sunt si celelalte hot hatch-uri sportive ale celorlalte marci, dar dupa cum spuneam, sunt inaccesibile sau inutile pentru majoritatea romanilor.
Revenind la Ford Foscus ST....parca portocaliul era culoarea speciala pentru ST. Or fi dat-o la intors pe albastru ca poate le iese mai bine? :)
Multumesc pentru aprecieri.Andy cu siguranta va intelge. Cat despre culoare, gama RS nu s-a caracterizat prin culoare unica ... Primele Escort RS au fost albastru deschs, spre exemplu ... iar 17 m RS a fost vandut intr- gama variata de culori. Focus, la fel a fost si gri sialbastru si verde...
modelu 4x4 e oricum mai avantajos decat tractiune pe fata , ca la focusu rs mk1 ii fuge fata si am inteles ca la focus rs mk 2 tot tractiune fata nu are problema asta !
Tine tot asa FORD