Esential
280 | de cai are la dispozitie noul Focus RS. |
Ford experimenteaza culori noi pe noua generatie Focus RS. Dupa ce au incercat un albastru electric pe anteriorul model, noul RS isi taie partea leului printr-un verde fluorescent care va fi cu siguranta vazut pe sosea, indiferent de loc, de timp si de distanta.
Noul Focus RS este al 22-lea model Ford care poarta badge-ul RS, inginerii Ford reusind sa il aduca la cifre foarte bune in ceea ce priveste performantele: 280 de cai si 400 Nm dintr-un motor Duratec turbo de 2.5 litri. Diferenta fata de versiunea ST este de 60 de cai, destul pentru ca acceleratia de la 0 la 100 km/h sa aiba loc, in cazul modelului Ford, in mai putin de 6 secunde.
Pe langa apendicele exterioare (spoiler agresiv, eleron interesant, praguri, air splitter posterior si decupaje la nivelul caroseriei), noul Focus RS iese in evidenta prin scaunele Recaro si prin amplasare aunor elemente din fibra de carbon pe consola centrala. Jantele au 19 inch diametru iar pneurile Continental au dimensiunile 235/35. Discurile de frana ventilate au diametrul de 336 de mm pe fata si de 300 mm pe spate.
La nivel tehnic, Ford a introdus un pachet de suspensii care beneficiaza de sistemul RevoKnuckle, care este capabil sa calibreze directia indiferent de nivelul cuplului motor care ajunge la roti si, deci, indiferent de nivelul de aderenta a acestora.
"Consideram ca este de importanta vitala ca Focus RS sa arate atat ca un Focus, cat si ca un RS - trebuie sa fie individual, distinct si subtil in ceea ce inseamna stil si performante", sustine Stefan Lamm, seful biroului de design Ford Europe.
Cea mai puternica versiunea de serie Ford Focus va iesi pe piata in 2009, la sapte ani de la aparitia primei generatii RS.
via | Newspress
Super hot hatch. Imi place ca se diferentiaza clar de focus stock (care chiar nu-mi place deloc) atat estetic cat mai ales tehnic. Il astept pe strazi...
:)
Astept drive-test ca sa ma lamuresc daca nu cumva volanu' e prea lat si putin prea ne-perpendicular fata de pozitia umerilor.
Pana si culoarea imi place, chiar daca in mod uzual nu prefer verdele. Insa in versiune fluorescent rezoneaza cu sport / tuning!
La fel cai st ul o masina de senzatie rs ul va fi top of the like ford focus,
Nu cred ca o sa vedem prea multe pe teritoriul Rom daca tinem cont ca ST urile din Buc de exemplu le numeri pe degete,
Noi suntem prea tarani si preferam Opel, sau WW.
Cine a facut drive test cu un St , stie despre ce vb, Cei drept pretul unui ST este undeva la 30 mii si consumul 15 in oras, Se merita insa fiecare banut, masinuta este un monstru in orice dreapta, franele sunt ceva de exceptie, si daca ne gandim ca putem sa ducem in motorul in 280 de cai iar cuplul creste destul de mult fara ca sa ne pierdem aderanta, masina merita fiecare banut
Astept si eu focusul RS, :)