În urmă cu o săptămână, Ford a confirmat că versiunea electrică a lui F-150 va fi denumită Lightning. Un nume care revine în portofoliul americanilor după o pauză de 17 ani.
Acum, după ce prototipul a fost condus inclusiv de președintele SUA, Joe Biden, constructorul din Dearborn a lansat oficial noul F-150 Lightning. Acesta este disponibil într-o singură variantă de caroserie (SuperCrew cu patru uși), iar clienții au la dispoziție patru niveluri de echipare: Standard, XLT, Lariat și Platinum.
DESIGN FAMILIAR
Din punct de vedere estetic, noul F-150 Lightning nu s-a depărtat foarte mult de modelul pe care este bazat. Sunt, totuși, câteva elemente care îți dau de înteles că sub capotă nu se află un motor termic: grila frontală închisă, farurile și stopurile LED, unite cu o bandă luminoasă (pe anumite niveluri de echipare), prizele de încărcare montate pe aripi și jantele cu design nou.
În funcție de varianta aleasă, pasagerii vor găsi la interior un display de 12 inch pentru sistemul multimedia Sync 4A, sau unul de 15 inch montat pe verticală.
Instrumentarul de bord digital este standard, indiferent de nivelul de echipare bifat.DOUĂ MOTOARE ELECTRICE ȘI PÂNĂ LA 563 CP
Sistemul de propulsie este compus din două motoare electrice, câte unul pe fiecare punte. Ford oferă două versiuni pentru baterie: Standard-Range și Extended-Range. Prima dispune de 426 CP, iar cea de-a doua oferă 563 de cai putere. În ambele cazuri, cuplul maxim dezvoltat este de 1.050 Nm.
Viteza maximă nu a fost anunțată de producător, dar repriza 0-100 km/h ar dura circa 4.6 secunde. Puterea de tractare este cuprinsă între 2.3 și 4.5 tone.
În funcție de bateria comandată, autonomia maximă este cuprinsă între 370 și 482 de kilometri. La prize cu puteri de până la 150 kW sunt suficiente 41 de minute pentru ca bateria să ajungă de la 15% la 80%. Dacă este utilizată o priză casnică, repriza 15% - 100% durează 8 (19.2 kW) sau 10 ore.
Pentru un plus de manevrabilitate, noul Ford F-150 Lightning are o suspensie spate independentă, iar bateriile sunt poziționate sub podea, rezultând astfel un centru de greutate coborât.
La capitolul tehnologie, pick-up-ul cu zero emisii impresionează cu internet Wi-Fi, actualizări over-the-air pentru sistemul multimedia, asistentul la condus BlueCruise (preia direcția, accelerația și frânarea în anumite condiții) și prize de încărcare, montate în benă, pentru diverse echipamente electronice.
F-150 Lightning poate juca și rolul unui generator.
Mulțumită sistemului Pro Power Onboard, dacă mașina este conectată la o priză casnică și se întrerupe alimentarea cu energie electrică, sistemul inversează fluxul de curent dinspre mașină spre casă.Pentru a funcționa, casa trebuie să aibă un inverter AC-DC și priza de încărcare opțională Charge Station Pro. În aceste condiții, Ford susține că F-150 Lightning poate alimenta o casă chiar și trei zile.
START DE LA 39.974 DOLARI
Debutul comercial este programat pentru 2022, iar prețul de pornire în SUA este de 39.974 de dolari.
via Ford
Asta-i poate cea mai tare lansare de masina electrica facuta pana acum.
Versiunea XLT V6 3.3L 4x2 costa 35k iar versiunea electrica, cu 4x4 si mult mai puternica costa cu doar 5k mai mult????
Daca specificatiile si pretul se pastreaza se poate spune ca masinile electrice au ajuns IN SFARSIT la acelasi cost de achizitie cu cele termice. Si trebuie avut in vedere ca toata caroseria e din aluminiu deci nu e vreo platforma din anii 80.
Ma tem insa ca pretul nu e cel real si e subventionat consistent din vanzarile termicelor iar productia va fi neoficial foarte limitata.
Poate inteleg si electrocutatii de pe aici cum trebuie sa arate o masina electrica mai ales ca pret. Nu dubla sau tripla la pret ci cu vreo 2-3-4k cel mult.
https://rca.ro/blog/masini-electrice-rca-online
O bacterie Tezla de 85 kWh trage 1.200 lbs la cântar, deci +125 kWh ar fi capacitatea F-150-ului (în versiune ER.)
În rest nu mă pronunț asupra mutantului, că iar îmi auto-cotonogesc Karma.
Extrem de spaţioasă, frunk este extrem de generos, foarte puternică, bateria pentru power tools.
Nu de alta dar majoritatea sculelor se... electrizează.
Există şi picamere electrice, drujbe electrice azi...
Dacă o astfel de maşină electrică care îndeplineşte toate nevoile, doar că trebuie să încarci noaptea odată la câteva zile
Şi ar avea acelaşi preţ cu o termică...
De ce nu ai face trecerea la electrică?
Nu are sens.
Chestia cu range.... sunt zeci de youtuberi care prezintă zeci de maşini cu care fac video cu călătorii de 1000 km
Nu e problema atât de mare, de fapt, cu o minimă planificare, această problemă nici nu există.
baţi câmpii Daewoo, vai de capul tău
Aspiratoarele mici autonome pe baterii.... azi şi au un mic mop şi sterg cu mopul umed după ce aspiră, au aplicaţii pe telefon....
Şi asta după doar 1 an de la apariţie !!!
Şi prima dată zici... mmmm.. copilării... jucării.... când colo sunt de fapt foarte bune, pentru ce îşi propun să facă !!
Apoi vezi jack Hammer pe baterii de la Makita, de la Milwaukee... habar n-ai...
Şi poate versiuni să nu fie cordless, le cuplezi la maşină şi lucrezi !
Hai, data viitoare, caută argumente mai bune
Toate maşinile noi, mai ales cele electrice vin cu navigaţie şi hărţi şi îţi face ruta automat pentru timpul cel mai scurt
Chiar dacă cine ştie cum nu ar avea navigaţie maşina, avem pe telefon Apple, Android o sumedenie de astfel de aplicaţii
Hai sa reluam un pic:
- camioneta
- cabina dubla
- tracteaza 3 tone+
- cara o tona in bena
- portbagaj in fata de 400L
- e integral din aluminiu
- autonomie 300+km
- priza AC (uz profesional/domestic)
- baterie ~100kwh
- 40 000 dolari!!!
Pentru toate astea pretul e fantastic.
Iata ca tot un producator clasic e cel ce alege sa atace frontal marea problema a masinilor electrice, anume, pretul. Si face asta cu un model extram de popular (1+milioane bucati vandute anual).
Daca Ford face 150-ul la banii astia sa fie si profitabil, sigur poate face un Focus la 20k si sa fie profitabil.
Cred ca lansarea asta e mult mai importanta decat isi dau multi seama. Va schimba radical piata masinilor electrice si va inhiba foarte multi producatori de la a mai promova modele in genul Leaf sau Zoe la peste 30k. Va rasari tot timpul intrebarea "de ce sa dau x pe o masinuta cand pot da tot x pe de 2 ori mai multa masina"
- costă 90K $ fără taxe la amerloci ce lăudați dvs... care se transformă în +100K € după traversarea marii băltoace
- sarcina totală e de 2.000 lbs adică 900 kile și nu doar cartofii din benă
- e-camionetuța de 40K $ teoretici nu tractează 3 tone+ și oricum autonomia se înjumătățește cu remorcă (aia practică, deja jumate față de aia din prospect.)
în nemernicia mea recunosc totuși că, deși f. propagandistic lansat, electro-F150 e mai util ca aberația Cybertruck.
Oricum penibil sa cumperi asa ceva electric, masina e facuta sa fie pusa la munca nu sa caute pe aplicatii statiile lui edikk
Pana acum am gasit cam peste tot pretul de 40k.
Inclusiv aici (de remarcat ~600 comentarii la articolul de pe arstechnica):
https://arstechnica.com/cars/2021/05/heres-what-we-know-about-fords-electric-f-150-lightning-pickup/?comments=1&start=120
Ford will sell basic models with the (smaller) standard battery pack, aimed at commercial use, for $39,974 before tax credits.
A standard-range Lightning on 18-inch tires can carry 2,000-lb (907 kg) loads in its bed or tow loads of 7,700 lbs (3,493 kg). Extended-range Lightnings have a reduced cargo rating of 1,800 lbs but will be able to tow 10,000 lbs (4,536 kg) if fitted with the extended-range battery and the Max Trailer Tow package.
A better-equipped F-150 Lightning XLT with the standard battery pack will start at $52,974 before tax credits. (aici am gresit in primul comentariu pentru ca XLT pe benzina 4x4 e sub 40K iar XLT-ul electric e 53K deci diferenta intre electric si benzina ar fi spre 15k)
Oricum ramane remarcabil daca versiunea de baza cu 2 motoare, range 300+km, 5 locuri o sa coste 40k$