Noul Ford Explorer electric, disponibil în România: start de la 47.500 de euro

de Alexandru Monenciu
Miercuri, 27.03.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Noul Ford Explorer, pur electric, poate fi comandat în România. Disponibil în două niveluri de echipare și două versiuni, modelul producătorului american pornește de la 47.500 de euro.

În primăvara anului trecut am văzut pe viu noul Ford Explorer electric. Acum, după multe amânări, modelul producătorului american poate fi comandat în România.

Constructorul din Dearborn a făcut publice toate aceste detalii după ce Lexie Alford a devenit prima persoană care a călătorit în jurul lumii într-un vehicul electric, utilizând noul Ford Explorer. Expediția Change Around The Globe a trecut prin 27 de țări și a acoperit peste 30.000 de kilometri.

Acum, revenind la noul Explorer electric, acesta este disponibil la noi în țară în două niveluri de echipare: Select și Premium. De asemenea, clienții au la dispoziție două versiuni cu autonomie extinsă: una cu roți motrice spate și una cu tracțiune integrală.

Prima oferă 286 de cai putere și este echipată cu o baterie de 77 kWh (capacitate utilizabilă), mulțumită căreia poate acoperi până la 602 kilometri cu o singură încărcare. La o stație DC de 135 kW, acumulatorul se încarcă de la 10 la 80% în 28 de minute.

A doua versiune dispune de 340 de cai putere, iar bateria este de 79 kWh.

Autonomia ajunge până la 566 de kilometri, iar acumulatorul poate fi încărcat cu maxim 185 kW. La o stație rapidă, repriza 10-80% durează circa 26 de minute.

Ulterior, gama va fi completată de o versiune RWD, deci cu un singur motor electric, și autonomie standard.

Cel mai accesibil Ford Explorer electric pornește în România de la 47.500 de euro. Dar, programul Rabla și un avantaj client în valoare de 2.900 de euro scad prețul versiunii RWD, în nivelul de echipare Select, la 39.500 de euro cu TVA.

MOTOR PUTERE
CUPLU
NOUL Ford Explorer electric
PREŢ
(€ cu TVA)
Preț cu RABLA
+ avantaj client
ECHIPARE Select
RWD Extended Range 286 CP
545 Nm
47.500 39.500
AWD Extended Range 340 CP
680 Nm
53.000 43.950
ECHIPARE Premium
RWD Extended Range 286 CP
545 Nm
50.000 41.900
AWD Extended Range 136 CP
680 Nm
55.500 46.250

Lista cu dotări standard include, printre altele, faruri LED, sistem multimedia SYNC Move cu display de 14.6 inch, scaune față încălzite și cu funcție de memorie și masaj, aer condiționat automat pe două zone și sistem audio cu 7 boxe, inclusiv un Soundbar.

Noul Ford Explorer electric vs. principalii concurenți

MODEL/VERSIUNE PUTERE
(CP) 
AUTONOMIE
(km, WLTP) 
ACCELERAŢIE 0-100
(secunde) 
PREŢ DE LISTĂ*
(Euro, cu TVA) 
Ford Explorer electric
RWD Extended Range
286 602 6.4 47.500
Tesla Model Y
Single Motor
347 - 6.9 47.240
Hyundai Ioniq 5
2WD
229 481 7.3 54.216
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii 

via Ford

Comentarii (9)

  • Un id.4 mai sofisticat :) Arata decent, singurul minus e autonomia, daca avea 700km(500 reala), cred ca nu se supara nimeni :)
    2 3
  • Andrei
    O varianta mult îmbunătățită de ID4. Foarte interesant ca ai obținut o autonomie mai mare cu aceeași baterie și același motor ca ID4.

    Nu îmi place ecranul central poziționat prea jos.
    3 1
  • - De unde va luati preturile mai dezinformatorilor?!
    Tesla model y rwd in romania se vinde in romania (dupa recenta majorare de 2000 euro) cu 44990 euro. (AWD - 51990)
    - Tesla y nu este concurent, fiind dintr-o clasa mai mare. (E ca si cum ai zice ca bmw seria 4 e concurent cu wv golf)

    Ford explorer ev - 4.46m
    Tesla Y - 4.75m
    Hyundai 5 - 4.63
    VW id.4 - 4.58m
    Mercedes GLA - 4.46m ar fi in aceeasi clasa dar segment diferit, ford e mainstream, nu premium.
    4 6
  • Inca unu care vrea sa muste o felie din deja infima si supraaglomerata felie mondiala a electricelor? Nu s-au saturat sa ingroape bani?
    Ford au spart miliarde pe Lightning care ajung sa prinda radacini pe la dealeri. Aceiasi dealeri care fac scurta la mana parafand vanzari de Maverick si f150 hibride.
    Acum au venit cu jucarie noua pe baterii in care iar isi pun mari sperante dar care vor prinde probabil alte radacini pe la dealeri.
    Si 600km autonomie din baterie de 77kwh suna fantasmagoric. Asta e consum de Spring.
    6 8
  • Banditos
    @Alinutza...

    ...mancati-as sufletul de analfabet functional aflat pe etnobotanice de mare risc, ce scrie, bai orbete, sub ultimul tabel????

    Mareeee...V I A F O R D !!!!!!

    N-ai aflat pana cum de pozitionarea produsului propriu in relatie cu produsele concurentei?

    Si se si gasesec fro doi sa voteze fara sa isi puna creierul in functiune ca daca Alinutza injura inseamna ca e de bine, clar.
    9 6
  • In plus, nu doar lungimea contează. Model Y are plafonul plonjat, asta nu. Pariez ca e mult mai util portbagajul la Ford chiar dacă e mai mic ca volum.
    5 3
  • Banditos… ești un “sfânt” printre păcătoși.
    Alin, a spus ce înțelege el și în mare parte nu-i singurul care a înțeles așa.
    Chiar este nevoie de ce faci, ajută?
    Chiar dacă scrie “via Ford”… nu înseamnă că tot articolul este editat de Ford.
    Acea notă poate să se refere doar la anumite informații cum ar fi prețurile?
    În rest, le doresc succes celor de la Ford… “vremurile” sunt chiar nasoale.
    2 3
  • Dutz mâncați cicluri de găină
    Normal ca nu e singurul :))
    3 3
  • Banditos
    Povestea asta e veche. Apoi, sa rasfoiesti un catalog sau rht de fituica de promovare si sa identifici fix genul asta de tabel comparativ nu presupune sa fii geniu. "Suntem cunoscatori sau nu suntem?"...mare parte a inteles acelasi lucru...asa si? Daca aceasi "mare parte" e ca Alin ti-ai gresit posteriorul sub care sa tii mana.
    4 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru