În primăvara anului trecut am văzut pe viu noul Ford Explorer electric. Acum, după multe amânări, modelul producătorului american poate fi comandat în România.
Constructorul din Dearborn a făcut publice toate aceste detalii după ce Lexie Alford a devenit prima persoană care a călătorit în jurul lumii într-un vehicul electric, utilizând noul Ford Explorer. Expediția Change Around The Globe a trecut prin 27 de țări și a acoperit peste 30.000 de kilometri.
Acum, revenind la noul Explorer electric, acesta este disponibil la noi în țară în două niveluri de echipare: Select și Premium. De asemenea, clienții au la dispoziție două versiuni cu autonomie extinsă: una cu roți motrice spate și una cu tracțiune integrală.
Prima oferă 286 de cai putere și este echipată cu o baterie de 77 kWh (capacitate utilizabilă), mulțumită căreia poate acoperi până la 602 kilometri cu o singură încărcare. La o stație DC de 135 kW, acumulatorul se încarcă de la 10 la 80% în 28 de minute.
A doua versiune dispune de 340 de cai putere, iar bateria este de 79 kWh.
Autonomia ajunge până la 566 de kilometri, iar acumulatorul poate fi încărcat cu maxim 185 kW. La o stație rapidă, repriza 10-80% durează circa 26 de minute.Ulterior, gama va fi completată de o versiune RWD, deci cu un singur motor electric, și autonomie standard.
Cel mai accesibil Ford Explorer electric pornește în România de la 47.500 de euro. Dar, programul Rabla și un avantaj client în valoare de 2.900 de euro scad prețul versiunii RWD, în nivelul de echipare Select, la 39.500 de euro cu TVA.
MOTOR |
PUTERE CUPLU |
NOUL Ford Explorer electric |
|
PREŢ (€ cu TVA) |
Preț cu RABLA + avantaj client |
||
ECHIPARE Select | |||
RWD Extended Range |
286 CP 545 Nm |
47.500 | 39.500 |
AWD Extended Range |
340 CP 680 Nm |
53.000 | 43.950 |
ECHIPARE Premium | |||
RWD Extended Range |
286 CP 545 Nm |
50.000 | 41.900 |
AWD Extended Range |
136 CP 680 Nm |
55.500 | 46.250 |
Lista cu dotări standard include, printre altele, faruri LED, sistem multimedia SYNC Move cu display de 14.6 inch, scaune față încălzite și cu funcție de memorie și masaj, aer condiționat automat pe două zone și sistem audio cu 7 boxe, inclusiv un Soundbar.
Noul Ford Explorer electric vs. principalii concurenți |
||||
MODEL/VERSIUNE |
PUTERE (CP) |
AUTONOMIE (km, WLTP) |
ACCELERAŢIE 0-100 (secunde) |
PREŢ DE LISTĂ* (Euro, cu TVA) |
Ford Explorer electric RWD Extended Range |
286 | 602 | 6.4 | 47.500 |
Tesla Model Y Single Motor |
347 | - | 6.9 | 47.240 |
Hyundai Ioniq 5 2WD |
229 | 481 | 7.3 | 54.216 |
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii |
via Ford
Nu îmi place ecranul central poziționat prea jos.
Tesla model y rwd in romania se vinde in romania (dupa recenta majorare de 2000 euro) cu 44990 euro. (AWD - 51990)
- Tesla y nu este concurent, fiind dintr-o clasa mai mare. (E ca si cum ai zice ca bmw seria 4 e concurent cu wv golf)
Ford explorer ev - 4.46m
Tesla Y - 4.75m
Hyundai 5 - 4.63
VW id.4 - 4.58m
Mercedes GLA - 4.46m ar fi in aceeasi clasa dar segment diferit, ford e mainstream, nu premium.
Ford au spart miliarde pe Lightning care ajung sa prinda radacini pe la dealeri. Aceiasi dealeri care fac scurta la mana parafand vanzari de Maverick si f150 hibride.
Acum au venit cu jucarie noua pe baterii in care iar isi pun mari sperante dar care vor prinde probabil alte radacini pe la dealeri.
Si 600km autonomie din baterie de 77kwh suna fantasmagoric. Asta e consum de Spring.
...mancati-as sufletul de analfabet functional aflat pe etnobotanice de mare risc, ce scrie, bai orbete, sub ultimul tabel????
Mareeee...V I A F O R D !!!!!!
N-ai aflat pana cum de pozitionarea produsului propriu in relatie cu produsele concurentei?
Si se si gasesec fro doi sa voteze fara sa isi puna creierul in functiune ca daca Alinutza injura inseamna ca e de bine, clar.
Alin, a spus ce înțelege el și în mare parte nu-i singurul care a înțeles așa.
Chiar este nevoie de ce faci, ajută?
Chiar dacă scrie “via Ford”… nu înseamnă că tot articolul este editat de Ford.
Acea notă poate să se refere doar la anumite informații cum ar fi prețurile?
În rest, le doresc succes celor de la Ford… “vremurile” sunt chiar nasoale.