Livrările noului SUV electric Fisker Ocean vor începe oficial în Europa în 5 mai. Până atunci, constructorul american de mașini electrice a dezvăluit că pregătește deja o actualizare importantă pentru noul SUV cu zero emisii.
Mai exact, începând din 2024, modelul urmează să primească o versiune cu un acumulator ce va putea fi înlocuit rapid. Bateria va fi dezvoltată împreună cu firma Ample, iar împreună, cele două companii vor construi și stații de înlocuire rapidă a bateriilor.
Deocamdată, nu există foarte multe detalii tehnice, însă Fisker precizează că reîncărcarea acumulatorului va fi la fel de rapidă ca realimentarea cu benzină sau motorină pentru o mașină cu motor convențional. În prima fază, viitoarea versiune cu acumulator înlocuibil a lui Fisker Ocean va fi destinată firmelor, pentru ca apoi să ajungă și la proprietari privați. Primele astfel de exemplare vor fi livrate începând cu primul trimestru din 2024.
via Fisker
Revenind la chestiunea cu schimbatul bateriei… cine își asuma răspunderea dacă o baterie se defectează? Cine este proprietarul? Ce face utilizatorul pentru a-si putea folosii in continuare masina? Care asemenea stații vor fi disponibile si unde? Teoretic cam orice se poate… practic vedem o lipsa totala de colaborarea in ceea ce privește standardizarea si utilizarea aceleași soluții de către toți producătorii. Nu văd cum fiecare producător va pitea sa acopere toată planeta… in fine!!!
Nu inlocuiesti bateria singur, pentru ca in primul rand n-ai alta baterie de rezerva la indemana.
Intri cu masina intr-un fel de garaj si schimbarea bateriei se face intr-un mod automatizat si dureaza in jur de 2 minute, dupa care iesi din "garaj" cu o alta baterie ce fusese incarcata in prealabil pana la 100%.
Bateria lasata de tine va fi incarcata automat si va fi folosita pentru o alta inlocuire la cei ce vor sa-si schimbe bateria cu una incarcata 100%...
Poti cauta Nio battery swap station, sau Geely battery swap station pe internet, ca sa vezi cum ar functiona si sistemul de la Fisker.