Ferrari Purosangue este aici. După o lungă campanie de promovare, precedată de ani de speculații și zvonuri, constructorul italian a dezvăluit primul său SUV din lunga sa istorie. Noul Ferrari Purosangue este, de asemenea, primul model de serie al mărcii de la Maranello cu 4 portiere și cu 4 locuri în același timp.
Componenta vedetă a noului Ferrari Purosangue este motorul V12, fără electrificare. Acesta dezvoltă 725 de cai putere, ceea ce înseamnă că noul Ferrari Purosangue este, oficial, cel mai puternic SUV construit vreodată.
DESIGN DINAMIC ȘI FLUID
Să începem mai întâi cu designul. Așa cum putem remarca, aspectul noului Ferrari Purosangue este unul plăcut, mulțumită unui design curat și fluid. Partea frontală aduce aminte de modelul Roma, cu zona unde ar trebui să fie grila vopsită în întregime în culoarea caroseriei și cu farurile LED extrem de subțiri.
Aici putem vedea o priză de aer principală în bara față alături de două prize de aer secundare amplasate adiacent. Aceste elemente nu doar că ajută la răcirea propulsorului V12, dar îi aduce lui Ferrari Purosanuge un aspect al unui automobil de performanță și unul elegant.
Aceeași temă de design se continuă și în părțile laterale, unde remarcăm o altă priză de aer sculptată în zona aripilor față și a portierelor față. Mânerele portierelor sunt retractabile, iar portierele din spate se deschid în sens invers celor din față.
Plafonul care plonjează către partea din spate îi oferă lui Purosangue un aspect dinamic și sportiv, dar și unul foarte atractiv. De altfel, deasupra plafonului este amplasat și un eleron, care amplifică designul sportiv al SUV-ului.
Stopurile LED sunt puternic sculptate și unite printr-o bandă.
Direct sub ele avem încă o serie de prize de aer, iar sub bara din spate avem un difuzor și nu mai puțin de 4 terminații ale evacuării.ȘASIU DE DIMENSIUNI MARI
Așa cum era de așteptat, Ferrari Purosangue este de departe cel mai mare model din gama constructorului în ceea ce privește dimensiunile. Purosangue măsoară 4973 de milimetri în lungime, 2028 de milimetri în lățime și 1589 de milimetri în înălțime. Ampatamentul de 3017 milimetri îl face pe Purosangue să fie mai mare decât Lamborghini Urus sau chiar decât Rolls-Royce Cullinan, însă mai mic decât Aston Martin DBX.
În orice caz, dimensiunile sale creează un spațiu generos la interior, tocmai pentru a acomoda lejer 4 persoane. Ușile spate, care se deschid în sens opus, oferă un acces mai ușor la interior, iar plafonul este confecționat integral din fibră de carbon. Pe lângă un centru de greutate mai scăzut, masa proprie a lui Purosangue este de 2033 de kilograme.
Pentru un balans al greutății cât mai bun, motorul lui Purosangue este amplasat foarte aproape de zona habitaclului, iar cutia de viteze este amplasată în spate. Astfel, Ferrari a reușit să obțină o distribuție a greutății de 49/51 față-spate.
DUAL COCKPIT ȘI 4 LOCURI
Habitaclul noului Ferrari Purosangue este puternic digitalizat și include un ecran separat chiar și în zona pasagerului din față. Astfel, avem un instrumentar digital de 10.25 inch, alături de un ecran separat și de dimensiuni similare amplasat direct deasupra torpedoului, alături de comenzi tactile în zona centrală.
Pentru prima dată sunt montate 4 scaune la un model de serie Ferrari. Toate sunt reglabile electric și sunt chiar încălzite și pentru pasagerii din spate.
Evident, acestea sunt îmbrăcate în piele.CEL MAI PUTERNIC SUV DIN LUME
Piesa vedetă a noului Ferrari Purosangue este motorul V12 de 6.5 litri, aspirat natural și orientat la 65 de grade. Acesta dezvoltă 725 de cai putere, ceea ce înseamnă că Ferrari Purosangue devine cel mai puternic SUV de serie din lume, chiar mai puternic decât Aston Martin DBX 707. Cuplul motorului este de 716 Nm, iar propulsorul este cuplat la o cutie de viteze automată cu 8 trepte.
Astfel, Ferrari Purosangue accelerează de la 0 la 100 de km/h în 3.3 secunde și atinge o viteză maximă de peste 310 km/h.
SUSPENSIE ACTIVĂ
Noul Ferrari Purosangue este echipat cu o suspensie activă. Amortizoarele sunt acționate hidraulic, iar un mic motor electric asigură un ruliu minim și un control constant la frecvențe mult mai înalte decât la un sistem de suspensie activă obișnuit. Prin utilizarea a nu mai puțin de 4 actuatoare de 48 de volți, cursa suspensiei este controlată electronic și adaptată în funcție de condițiile de drum. În viraje, mașina poate coborî cu până la 10 milimetri datorită suspensiei active.
SUV-ul Ferrari vine și cu un sistem de tracțiune integrală avansat, alături de roți spate viratoare și tehnologie de vectorizare a cuplului. Alte tehnologii includ un sistem ABS Evo, dezvoltat special pentru a fi eficient pe suprafețe alunecoase, precum și un asistent de coborâre a dealurilor, văzut în premieră la un Ferrari.
Livrările noului Ferrari Purosangue vor începe în 2023, iar prețul de pornire va fi de 390.000 de euro.
via Ferrari
Bravo Ferrari, deși rămân la ideea că mărcile de automobile sportive nu ar trebui să se axeze prea mult pe SUV-uri.
"și sunt chiar încălzite și pentru pasagerii din spate.
dar la ce design spectacol are, sunt absolut convins ca o sa bubuie vanzarile.
bogatanii nu vor putea sa-si stapaneasca buzunarele la asa ceva, e una dintre cele mai tari masini, poate cea mai tare din ultimii 10-15 ani. eclipseaza cu mult pe restul, chiar si pe lambo urus. prin comparatie, un cayenne turbo s, care nu e departe de acest ferrari ca performante, devine o afacere foarte buna, chiar daca nu are wow-factorul ferrariului. suv nesuv, purosangue asta are toate atributele unui ferrari adevarat.
ps: lotusul e dragut, asta parca e un cross avortat..
Ferrari au stat la urma si au dat sah mat. Cred ca liniile dedicate privilegiatilor sunt full la Maranello.
Mercedes-Benz va oferi motorul V8 și după 2030, dacă cererea va fi mare.
Ați văzut ca regulile de "salvare a planetei" se aplica doar la saraci?
Parca mi-as trage unu dar nu-mi convin jantele de 22 toli fata si 23 spate, cred ca Sava sau Barum nu fac asa caucioace.
Plus consuma cred mult prin oras.
Chiar eram curios de aspectul asta, daca nu ma insel prima generatie X5 avea garda la sol de 19,5 cm. Pana la urma, totusi, nu e suv ci crossover, inaltima e doar cu un lat de mana peste cea a unui Logan. Mie mi se pare un urmas adaptat la ”moda” pt FF/ GTC4Lusso.
PS Un Ferrari de mers la schi sau pt derumuri de iarna.
Nu-i naspa ba din contra cu forme de F.Roma hot-hatchizat cumva, da-mi pare prea grea.
GTC4 adica FF imi placea si el, tot la fel ca unui maimutoi care n-ajunge la banane.
"...we opted for traditional opening for the front doors with a 63-degree opening (five degrees wider than on our other models) - combined with a brand-new electric, rear-hinged back door with a 79-degree opening."
Se vad in ecranul "pasagerului" diverse comenzi si setari necesare soferului, deci trebuie sa te apleci si sa te intinzi ca sa butonezi la nevoie. Si sa nu.mi spuneti ca e o masina doar de circuit unde nu ai nevoie de nimic decat sa tii ambele maini incontinuu pe volan.. cu asta stai in trafic pe bulevard si butonezi ecranul la semafoare. Si vei mai vrea/avea nevoie sa faci asta si in mers uneori, deci ergonomie execrabila si mai ales foarte nesigura.
Scapi de probleme angajandu.ti un valet sa stea in dreapta si sa.ti apese comenzile in locul tau. Magnific.