Noul DS N°8: etalonul mărcii franceze este un SUV coupe electric cu autonomie de 750 km

de Tiberiu Safta
Joi, 12.12.2024
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
DS a prezentat oficial noul N°8, un SUV coupe electric de clasă medie. Noul model este noua navă amiral a mărcii franceze și promite o autonomie de până la 750 de kilometri.

După o campanie de promovare relativ scurtă în ultima perioadă, a venit momentul să facem cunoștință cu noul model etalon din gama DS. Mai exact, cel mai nou model al mărcii franceze de mașini premium se numește N°8 și este primul care primește un asemenea nume. Asta pentru că toate modelele mărcii lansate de acum înainte vor avea nume care să înceapă cu N°.

Așa cum am văzut și în timpul campaniei de promovare, noul model este un SUV coupe electric bazat pe arhitectura STLA Medium, dezvoltată de Stellantis pentru mărcile sale. Noul model se anunță a fi unul de lux și promite o serie de inovații atât din punct de vedere estetic, cât și la nivel tehnic.

CAROSERIE AERODINAMICĂ

Încă de la prima vedere vei observa că noul DS N°8 a fost desenat cu un singur scop: acela de a fi cât mai aerodinamic posibil și de a avea un design cât mai ascuțit. Constructorul francez se laudă cu noul model ca fiind unul dintre cele mai aerodinamice modele ale sale, grație unui coeficient aero de numai 0.24 unități.

Partea frontală este mai complexă din punct de vedere estetic. Aici avem, în primul rând, noua grilă acoperită iluminată DS Luminascreen. Această suprafață este iluminată prin LED-uri montate vertical, dar și prin sigla DS iluminată, o premieră pentru un model de serie al mărcii franceze. Apoi, avem farurile LED principale, alcătuite din 3 module și scoase în evidență de 8 LED-uri care iau forma ceasului de mână Clous de Paris.

Luminile laterale montate pe verticală se numesc DS Lightblade și acompaniază farurile principale. Luminile DS Lightblade sunt desenate în forma literei V și sunt integrate în marginile curbate ale barei de protecție.

Pentru prima dată la un model DS, stopurile sunt orientate pe verticală și primesc o semnătură luminoasă cu un aspect tri-dimensional. Stopurile mai sunt desenate și sub forma unui triedru pentru a optimiza fluxul de aer din această zonă.

Paleta de culori a noului DS N°8 include 5 nuanțe diferite: albastru Topaz, gri Palladium, alb Alabaster, sidef Crystal și negru Perla Nera. Bineînțeles, noul model poate fi vopsit într-o schemă two-tone, ce presupune un plafon vopsit în negru, dar și elemente ale capotei și grilei acoperite vopsite tot în negru. Exteriorul este completat de jante cu dimensiuni de 19, 20 și 21 inch.

Ca dimensiuni, noul DS N°8 are o lungime de 4.82 metri, o lățime de 1.90 metri și o înălțime de 1.58 metri.

Ampatamentul are o lungime de 2.90 metri.

INTERIOR FUTURIST

Habitaclul noului DS N°8 propune un design futurist, cu numeroase suprafețe din aluminiu lustruit și oțel inoxidabil. Bordul noului SUV coupe se întinde pe toată lățimea habitaclului pentru a crea o senzație asemănătoare cu cea a unui salon de așteptare, precum și o notă de lux.

Printre primele lucruri care ies în evidență aici este volanul cu 4 spițe desenate în forma literei X și care nu are o formă convențională rotundă. În funcție de echipare, volanul poate fi îmbrăcat în diferite materiale, iar acesta primește și o funcție de încălzire.

Imediat în spatele volanului avem și instrumentarul digital, afișat pe un ecran de 10.25 inch. O parte a instrumentarului este inspirată de aspectul ceasurilor de mână de lux. Imediat lângă instrumentarul digital avem și ecranul central pentru sistemul multimedia, cu diagonală de 16 inch. Acesta afișează și noul sistem de operare al mărcii, DS Iris System 2.0, care poate fi controlat și prin comandă vocală și care integrează inteligență artificială.

Scaunele au un design care asigură un suport lateral sporit, iar acestea primesc și tetiere integrate. În spatele acestor tetiere sunt montate dispozitive de încălzire pentru gât, care sunt iluminate prin sigla DS montată aici. Scaunele din față sunt încălzite și ventilate, iar pentru a completa pachetul, acestea primesc și funcție de masaj. Inclusiv scaunele din spate sunt încălzite și ventilate, însă fără funcție de masaj.

Consola centrală a noului DS N°8 este secționată în două părți pentru a crea iluzia de plutire în aer. Partea superioară integrează toate comenzile importante ale mașinii, inclusiv maneta pentru cutia de viteze, în timp ce partea inferioară ascunde o suprafață mare de depozitare. Tot aici mai avem și două suporturi de pahare detașabile și două porturi USB-C.

Interiorul este completat de un sistem audio Focal cu 14 incinte și de un plafon panoramic cu opacitate reglabilă la atingerea unui buton. Nu în ultimul rând, portbagajul noului DS No8 are o capacitate de 620 de litri.

TREI VARIANTE DE PUTERE

Noul DS N°8 va fi disponibil în 3 variante de putere și cu două baterii diferite. Versiunea de bază FWD primește o baterie de 74 kWh și un propulsor de 230 de cai putere, plus o autonomie de 572 de kilometri.

Această versiune accelerează de la 0 la 100 km/h în 7.7 secunde și primește tracțiune față.

Urmează apoi versiunea FWD Long Range, cu un motor de 245 de cai putere, alimentat de o baterie mai mare, de 97.2 kWh. În cazul acestei versiuni, autonomia este de 750 de kilometri, iar sprintul de la 0 la 100 km/h durează 7.8 secunde.

Cea mai puternică versiune se numește AWD Long Range și primește tracțiune integrală. În cazul acesta avem un propulsor de 350 de cai putere, alimentat tot de bateria de 97.2 kWh. Autonomia celei mai puternice versiuni este de 686 de kilometri, iar accelerația de la 0 la 100 km/h este gata în 5.4 secunde.

Indiferent de versiunea aleasă, viteza maximă este limitată electronic la 190 km/h. De asemenea, toate versiunile primesc o funcție de mărire temporară a puterii, de 30, 35, respectiv 25 de cai putere, în ordinea versiunilor descrise mai sus.

Bateriile pot fi încărcate la un curent de maxim 160 kW, iar încărcarea de la 20% la 80% durează 27 de minute. O încărcare de 10 minute este suficientă pentru o autonomie de 200 de kilometri. În standard, noul model primește un încărcător de 11 kW, iar ulterior va primi, ca opțiune, și un încărcător de 22 kW. Mai mult, noul model are și funcție de încărcare V2L.

SUSPENSIE CU SCANARE ACTIVĂ

Una din inovațiile tehnice aduse de noul DS N°8 este suspensia cu scanare activă a suprafeței de rulare. Cu ajutorul unei camere video montate în partea superioară a parbrizului, suspensia analizează suprafața de rulare în câteva milisecunde. Informația este transmisă către un computer care acționează pentru fiecare roată.

La final, noul model primește și pachetul de sisteme de asistență DS Drive Assist 2.0. Pachetul include: schimbare semi-automată a benzii, cruise control adaptiv și predictiv, asistent de păstrare a benzii, asistent de schimbare activă a benzilor, avertizare atenție șofer, camere video pentru marșarier și cu vedere de 360 de grade, avertizare trafic încrucișat în spate, asistent pentru condusul cu o singură pedală și un sistem care previne confundarea pedalelor de către șofer.

Deocamdată, DS nu a anunțat prețurile noului N°8. Noul model va fi lansat pe piață la mijlocul lui 2025.

via DS

Comentarii (6)

  • Ovidiu
    Chiar si acest model poate sa nu placa audientei? Oare ce am mai putea sa ne dorim? Zic asta in cazul oamenilor cu bani care vor ceva nou. Ma gandesc ca pretul poate ajunge la nivelul unui seria 3 catre full sau unui seria 5 mai de mijloc asa.
    3 0
  • Și ce anume îl face un SUV? Pur si simplu forma aia de Dacia 1320 nu il face sa arate ca un SUV
    5 1
  • Oare de ce simt nevoia francezii sa fie ei asa mai altfel? De ex cu linia aia de coupe agresiva? Oare nu era mai practic daca era mai spre un crossover/break?
    Altfel, fata, interiorul sunt f faine, stopurile spate, volanul e interesant
    1 0
  • Superba!

    @MarS
    Scrie în articol: ca sa aibă un coeficient aerodinamic mai bun.
    2 0
  • Preturile sunt anunțate:

    "Prices for the No 8 in mainland Europe will range from €60,000 to €75,000 (£50,000 to £62,000). However, Autocar understands the model is likely to be priced lower in the UK to compete with rivals – such as the £51,270 BMW i4."
    1 1
  • Andrei
    Al nu-stiu-catelea model de ''lux'', ''revolutionar'' de la Citroen. Oamenii sunt visatori, ce sa le faci.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru