După mai bine de 14 ani petrecuți la Aston Martin, unde a semnat modele celebre ca DBX sau Valkyrie, Miles Nurnberger a preluat, în vara lui 2021, funcția de șef de design la Dacia.
Într-un interviu recent, acordat publicației Top Gear, Nurnberger susține că a acceptat această provocare la invitația lui Laurens van den Acker, șeful de design al Grupului Renault. Cei doi au lucrat împreună, în anii 2000, pentru Ford.
În ceea ce privește modelele Dacia, noul șef de design al producătorului de la Mioveni este deja un mare fan al acestora. Mai mult, Nurnberger consideră că Duster pentru Dacia este ca 911 pentru Porsche.
"Asta va fi o propoziție grozavă - Duster este 911-le mărcii Dacia. Spiritul, robustețea, accesibilitatea - toate calitățile Dacia sunt acolo și sunt pe deplin amplificate în cazul lui Duster. Să desenezi (un model) pentru mase are o anumită plăcere, pentru că îți vezi mașinile pe stradă, le vezi utilizate și chiar s-ar putea să deții una.
Toate acestea au fost mult mai greu de realizat la Aston," le-a spus acesta jurnaliștilor.via Top Gear
Bravo!
:)))))
(apar şi versiuni no name şi market named low cost,...)
Deci aici avem Dacia ca stâlp, iar în stânga avem Tesla.
Tot ce este între cele două concepte - foarte nou, scump, la modă şi foarte vechi (tehnologic), ieftin - sunt silite sub presiune să aleagă o direcţie.
Dacă aleg spre Tesla, trebuie să electrifice complet, dacă o i-au spre Dacia trebuie să ieftinească considerabil.
Vezi Skoda, care îi scad vânzările.
Skoda ca să revină, trebuie să vândă doar full EV sau PHEV, iar acestea să stea sub 40.000 € full EV şi sub 30.000 PHEV ceea ce nu prea reuşesc.
Speram ca o sa aduca un plus pe partea de design tipu de la Aston Martin.
PS: citesc ce zice Edika si nu pot sa nu observ limbajul de lemn specific stângii. Cica "solutii si valoare". Asta e ca pe vremea Pantofarului: "glorioase si mărețe înfăptuiri cu perspective luminoase, colaborare frățească și solidaritate!" :)))
Sa nu uitam ca useristii de azi sunt niste bieti diletanti prin comparatie cu "iluștrii" lor inaintasi progresiști, comunistii lui Ceașcă.
Hyundai Kia ?
Cei care au gama cât mai nou cu hibride, hibride plugin şi full electrice?
Nu-i de mirare, nu ?
ce om trebuie sa fii ca sa-ti iei duster? sau oricare alt suv/cross...noaptea manelisticii..
Să presupunem că nu mi-ar fi greu să închid ochii la pomenirea lui 911. Dar măcar să se fi oprit aici! Dânsul a enumerat calităţile pe care le vede la Duster, deşi comparaţia folosită le situează automat şi la nivelul lui 911: “spiritul, robusteţea, accesibilitatea” (în acest ultim caz: pentru cine??? – doar nu pentru amărăşteni ca noi). N-au nicio treabă acestea trei – 911 este conceput să te “lipească în scaun” (pe tine, musai mare şmecher) şi atâta tot! De aceea zic că invocarea respectivă s-a nimerit ca nuca în perete.
A, da, ar fi fost lesne să aducă în discuţie un UUV. De pildă: “Duster este ca un GLB al mărcii Dacia”. Cine ce să comenteze în acest caz?
Asta e! Eşti persoană publică? Asumă-ţi orice rostire! Nu scăpa niciodată din vedere faptul că ascultătorii îţi sunt şi judecători…Deloc părtinitori chiar.
nu stiam de citatul lui cioran. desi cunoasterea inseamna iluminare, cunoasterea adevarata e cel mai mare intuneric...pfff.. greu de jucat asta
** Eu aş formula puţin diferit: cel mai respingător (în concepţia mea) model tributar M.A.I. al Daciei, recte Sandero, îmi pare Porsche 911 în comparaţie cu Spring.
La subiect: consider afirmaţia oficialului în speţă complet deplasată. Ar fi avut la dispoziţie o sumedenie de alte calificative, realmente potrivite în context: etalon, portdrapel, fanion, emblemă ş.a.m.d. Tu, angajat al unei firme care gravitează în jurul unui cu totul alt profil, cum să te referi la un bolid, başca al unei companii de răsunet în universul auto?! **.
Despre restrangerea libertatii de miscare si pauperizare e prea mult de povestit, eu imi tin dieselul cat mai merge pana or aparea electrice abordabile, daca vor fi vreodata abordabile
Nu vă iluzionaţi prea tare! Eu, unul, cu predilecţie prin metropolă ador să mă avânt cu “troaca” personală (şi tot mai pătimaş cu timpul), fie şi fără un scop precis! Iar când ajung în Piaţa Constituţiei vă trimit bezele, numai să le vedeţi voi – dacă nu le acoperă noxele care scot peri albi lu’ planetă.
“Mărcile de lux sau Tesla”. Păi de! – gura păcătosului…
“Vor fi strivite”…Asta ţineţi voi morţiş şi visaţi cu ochii deschişi să se întâmple, dar mecanismele (lăsate) absolut libere ale pieţei NICIODATĂ n-ar conduce la un asemenea deznodământ. Parol!
“Reducerea puterii de cumpărare”…A fraierilor, evident. Nu ştiţi voi ce înseamnă asta? Că este tot o acţiune forţată din culise (ca să pară o consecinţă “logică” a covrigului, dar, de fapt, ar fi imposibil de justificat cu argumente forte – d.p.d.v. economic, politic şi social) şi tot în duhul “genialităţii” frazei emolare de la Davos.
PS. Foarte politicos răspuns ai clocit. Ca să capete cititorii impresia că eu aş fi ghelban, adică necredibil, nu?
PPS. Las’ să ne provoace nouă maşinile migrene şi frustrare în buzunare! La urma urmei, decât sănătos şi fără bunuri, mai bine bolnav şi proprietar!!!
Hai, zi-mi că sunt materialist, egoist, asocial, că-mi place paroxistic.