Dacia a prezentat noua generație Duster în cadrul Salonului Auto de la Frankfurt. SUV-ul constructorului de la Mioveni promite acum un design revizuit, un interior nou cu elemente moderne și motorizări cunoscute.
"Noul Duster își afirmă din plin personalitatea de SUV, abordând un design exterior robust, complet nou. Interiorul inedit se remarcă prin confortul oferit, prin calitatea percepută și prin ergonomie", a declarat Francois Mariotte, director comercial Dacia.
Noua generație Duster măsoară 4.3 metri lungime, are o lățime de 1.8 metri și o gardă la sol de 210 mm. Portbagajul măsoară 478 de litri în varianta 4x2, respectiv 467 litri în versiunea 4x4. Unghiul de atac ajunge la aproximativ 30 de grade, în timp ce unghiul de degajare măsoară 33 de grade.
Din punct de vedere estetic, echipa lui Laurens van den Acker, șeful de design Renault, a continuat să promoveze aspectul robust al SUV-ului de la Mioveni. În partea frontală a noii generații Dacia Duster observăm blocuri optice noi, nervuri pe capotă și un scut de culoare crom satinat. Conform oficialilor Dacia, parbrizul noului Duster este amplasat cu 100 de milimetri mai în față și este mai înclinat. Pasajele roților sunt și ele mai generoase, iar jantele de 17 inch completează aspectul noii generații Duster.
În zona din spate, SUV-ul constructorului de la Mioveni integrează stopuri cu design nou a căror semnătură luminoasă a fost preluată de pe faceliftul lui Sandero și Logan. De asemenea, caroseria primește noua nuanță Atacama Orange.
"Reinventarea unui model emblematic, precum Duster a fost o adevărată provocare pentru echipele de design dar și o sursă de motivație. [...] Avem un design complet nou, atât la exterior cât și la interior.
Datorită liniilor înălțate și aspectului mai lat al vehiculului, noul Duster pare mai impozant iar caracterul său de SUV și mai afirmat", a declarat Laurens van den Acker, directorul de design Renault.La interior, noua generație Duster promite o planșă de bord revizuită, materiale mai bune și un display poziționat ceva mai sus. Totodată, bordul este prevăzut cu cinci aeratoare, trei dintre acestea fiind amplasate central. În centrul instrumentarului de bord își face apariția un display prin intermediul căruia șoferul primești informații esențiale cu privire la sistemele mașinii. Nu trebuie să uităm de noul volan cu patru brațe care poate fi ajustat în înălțime (40 mm) și în adâncime (50 mm).
Dacia spune că noua generație Duster oferă scaune noi mai confortabile și mai ușor de reglat. Lungimea șezutului a fost mărită cu 20 de mm, iar tetierele reglabile sunt noi. Scaunul șoferului dispune de reglaj lombar și de un mecanism care îi permite reglarea pe înălțime (60 mm).
Spațiile de depozitare de la interior ajung acum la 28.6 litri, cu 5.8 litri mai mult față de vechea generație. Noile spații de depozitare se găsesc pe consola centrală și în fața pasagerului din față. Totodată, Dacia spune că intensitatea zgmotului resimțit la interior a scăzut.
"La interior, noul Duster a fost complet redesenat. El este acum mai confortabil și mai practic, propunând comenzi mai accesibile, echipamente noi și mai multe spații de depozitare. Calitatea materialelor și finisările mai precise demonstrează faptul că Dacia a trecut la o nouă etapă cu noul Duster", a afirmat David Durand, directorul de design Dacia.
În ceea ce privește echipamentele, noul Duster beneficiază de un sistem de climatizare automată, de airbag-uri cortină, de un sistem de activare automată a luminilor, de pornire și acces fără cheie și de un sistem de avertizare pentru unghiul mort.
În plus, noua generație Duster este echipată cu sistemul denumit "multiview camera". Acesta integrează patru camere video (una frontală, una în spate și două laterale) cu ajutorul cărora șoferul poate calcula mai ușor manevrele din off-road și nu numai. Oficialii constructorului de la Mioveni spun că noul Duster o să fie disponibil cu sistemele Hill Descent Control și Hill Start Assist.Noua generație Dacia Duster poate fi comandată cu două unități pe benzină și două diesel. Fanii propulsoarelor pe benzină pot opta pentru unitatea SCe 115 (4x2) sau pentru cea TCe 125 (4x2, 4x4). Dacă preferi un motor diesel, Dacia pune la dispoziție unitatea dCi de 90 de cai în varianta 4x2 sau versiunea dCi de 110 cai (4x2, 4x4). În cazul unui Duster echipat cu motorul diesel de 110 cai în versiunea 4x2, clienții pot opta și pentru cutia cu dublu ambreiaj EDC.
ALTE ARTICOLE DESPRE NOUL DUSTER:
● Interiorul noului Dacia Duster: tot ce trebuie să știi despre materiale, sisteme și ergonomia noii generații
● REPORTAJ Strict Secret: Noul Dacia Duster s-a dezbrăcat de secrete la Paris în fața Automarket
● GALERIE FOTO OFICIALĂ: A doua generație a lui Dacia Duster este aici
● Laurens van den Acker: "Atunci când vezi noul Duster pe stradă, înțelegi cât de mult s-a schimbat"
● Laurens van den Acker prezintă interiorul noului Duster: "Dacia începe să stea acum pe propriile picioare"
In privinta pozitiei sistemului de navigatie, cred ca era prea scump daca l-ar fi mutta mai sus. Dar mai incomoda mi se pare amplasarea butonului de avarii. Ar fi fost bine (in opinia mea) sa fie pus in partea de sus, ca sa-l ai la indemana intr-o situatie limita (nu cand opresti aiurea ca sa mergi sa-ti iei tigari :)) )
In rest, ma astept la insonorizare mai buna si la niste scaune mai confortabile.
Iar pentru acest segment, NU ARE NICI UN CONCURENT!
Este dupa parerea mea, brandul cu dezvoltarea cea mai puternica, si cu foarte foarte multe aprecieri, de peste tot de unde se vinde.
Iar Duster a dovedit ca se descurca extraordinar si in offroad, si reuseste sa tina piept unor masini cu valori aproape de dublu la achizitie.
Inca o data, felicitari DACIA!!!!
Daca ar intelege si cretinii care ne conduc ca avem nevoie de infrastructura, poate nu am pierde incet-incet uzina de la Pitesti, in favoarea celei din Maroc..
Ai vazut conceptul Duster lansat in 2009?
Iti spune ceva in comparatie cu Range Rover Evoque 2011-2013?
Asta apropo de copiat design.
Ce e bine, e ca nemtii nu sunt atat de carcotasi ca noi romanii si realizeaza volum la vanzari, fara sa mai comenteze motorizarea, navigatia care, vezi Doamne nu e la nasul soferului si alte asemenea chichite.
Bravo Dacia Duster. O masina care incepe sa devina si frumoasa.
VA FI UN MARE SUCCES!!!!!
Felicitari Dacia pt masina, chiar e o masina placuta. Daca n-as avea varsta la care sa-mi doresc masini cu niste cai putere care oricum nu-mi folosesc deloc (poate sa ma omor mai repede), mi-ar placea sa am un Duster.
Bai frate, numa in Romania e un cazan, ca saracii de noi suntem crescuti in aur si nu ne mai suportam in jeguri de masini, toti tre sa avem masini de lux. Dupa ce ca suntem vai **** noastra, nu da nici naiba 2 bani pe noi, mai si injuram putinele lucruri pe care le producem, si culmea, sunt si apreciate de altii.
1. tipul care zica ca nu a reusit sa intreaca Skoda neintelegand ca Renault Nu intentioneaza sa faca mai tare Dacia decat Renault.
2. Tipul care face reclama la Suzuki. Indiferent ce, el iti recomanda Suzuki.
3. Tipii care mai bine isi iai merzan sau beamveu la mana 3 cu 2-3 sute de mii de km.
4. Tipul care gaseste ca masina in ansamblu e copiata. pt are un element care seamana cu o alta masina.
@Ara: bune observatiile, mai ales EDC-ul care e poate cel mai bun tip de cutie automata de pe piata la ora actuala pus pe o masina low-cost.
Deschidem lista pentru comenzi! Nu vă înghesuiți! Ajunge pentru toată lumea :)