În 2010, românii făceau cunoștință cu un model sortit să devină mai popular decât Logan-ul care ajunsese în paginile tuturor publicațiilor de specialitate din Europa. Nimeni nu se aștepta ca Duster să intre pe sub pielea clienților de pe Bătrânul Continent și nu numai.
Însă Dacia a fost unul dintre producătorii care a profitat din plin de pe urma exploziei segmentului SUV-urilor, reușind să vândă peste un milion de Dustere.
La șapte ani de la debut, constructorul din Mioveni trage cearceaful de pe a doua generație Dacia Duster. Programat să fie expus în fața publicului în cadrul Salonului Auto de la Frankfurt, la mijlocul lui septembrie, noul Duster nu ne-a rezervat surprize majore la nivel estetic.
Echipa condusă de Laurens van den Acker, șeful de design Renault, a continuat aspectul robust al SUV-ului românesc și nu a abandonat look-ul care recomandă mașina pentru rularea în teren accidentat.
Partea frontală vine cu o nouă semnătură luminoasă a LED-urilor diurne, cu o grilă încadrată de blocuri optice noi, cu nervuri redesenate pentru capotă și cu scutul amplasat în partea inferioară a barei frontale, de culoare crom satinat, menit să evidențieze și caracterul 4x4.Profilul a primit un parbriz amplasat cu 100 mm mai în față și mai înclinat comparativ cu vechiul model, noi bare de pavilion, pasaje ale roților ceva mai generoase și jante de 17 inch.
În partea din spate, Dacia ne-a rezervat o serie de surprize care încep cu designul stopurilor. Acestea flanchează hayonul și au preluat semnătura luminoasă cu patru carouri de culoare roșie, întâlnită și la faceliftul lui Sandero și Logan. Corespondentul scutului frontal este protecția spoilerului posterior, vopsită de asemenea în crom satinat.
La toate acestea se adaugă o nouă culoare de caroserie, botezată Orange Atacama.
Dacia nu a oferit imagini cu interiorul noului Duster, dar promite că va dezlega misterul în data de 12 septembrie, în prima zi de presă a Salonului Auto de la Frankfurt. Comunicatul de presă anunță doar că noul Duster va primi materiale cu o calitate îmbunătățită și o serie de echipamente noi, implicit tehnologii superioare generației actuale.
CITEȘTE ȘI:
● REPORTAJ Strict Secret: Noul Dacia Duster s-a dezbrăcat de secrete la Paris în fața Automarket
● INTERVIU Laurens van den Acker, Director de Design Renault Group: Atunci când vezi noul Duster pe stradă, înțelegi cât de mult s-a schimbat
ceva plasticaraie ieftina in plus nu inseamna model nou!
aceiasi roaba!
@automarket
nu inteleg de ce prezentati ca model nou ceva ce nu poate fi numit nici macar ca un face-lift decent!
In stilul Renault e mai mult o evolutie in design si mai putin o revolutie. Este EXACT ce fac si germanii aia cu masina lor populara. Dar clar masina e modernizata si fata aia numai arata ca dracu'...are ceva (pastrand proportiile) din Nissan. Si e mai bine. Stopurile nu ma incanta.
In asteptarea detaliilor legate de interior....devine chiar interesanta.
PS. Costel...butthurt, plimba ursu'!
doar ciupesti acceleratia si ai scapat de dusterul alb 1.5 dci care da flashuri de la 10 km...
mai terminati cu prostiile pe autostrada, ca va faceti de ras.
masina asta e exceptionala in off-road si pentru uzul cotidian, dar pe autostrada vedeti-va de treaba... scrie si in legislatie: cu dusterul nu ai voie sa te grabesti, doar sa circuli din punctul a in punctul b.
Stopurile funky arata bine de asemenea. Se vede ca au facut imbunatatiri si la capitolul siguranta datorita faptului ca stalpul A este mult mai gros. Rigiditatea structurala sigur a fost imbunatatita. Acum sa vedem motorizarile si interiorul.
m-a uns la suflet comentariul tau.
m-am saturat sa ne ia frantuji de prosti.
sa-si vinda cazanele in burkina fasu si prin alte foste colonii, nu sa ne bage pe git stifturile lor.
uite de asta n-or sa-si ia veci clujenii mei frantuzisme. au si ei mindria lor... :)
ontopic:
asta nici macar nu e face-lift. ca in testele alea pentru copii: gaseste cele trei diferente...
pacat ca psd-istii or dat dacia fratujilor pe degeaba, ca daca o vindeau nemtilor, faceam si noi o privatizare ca lumea si aveam o marca adevarata, profitabila, care face masini, nu gioarse pentru africani.
mi-e rusine mie ca si roman cind vad ce facem noi si ce fac marcile adevarate.
@automarket
chiar daca luati publicitate de la frantuji, de ce va incapatinati sa mintiti oamenii si sa prezentati stiftul asta ca si o masina noua?
aspirator de praf
cârpă de şters praful
buleandră
paceaură
ştergător
sondă neproductivă
Cu e numele asa arata.
Stii ce cred eu? Ca tu nu poti sa fii chiar asa de cretin cum vrei sa pari in comentarii si numai vrei sa 'te distrezi' aruncand cu comentarii 'smechere' ca sa intarati lumea de pe aici.
Si apropos, aia cu 'gaseste cele trei diferente...' cred ca chiar ti se potriveste, poate pana la Craciun le gasesti...
Si lasa clujenii in pace, ca ii faci de rusine cu comentariile tale. Mai bine nu pomeni nimic...
eu nu am jignit pe nimeni.
nu e cazul sa fii arogant si nu mai fa pe drama queen pe aici.
daca iti plac frantujii si dusteru' cirpa, meri sanatos!
interiorul ramane pentru frankfurt.
au pus roti de 17 pe el: asta inseamna ca( cel putin parerea mea ) vor fi motoare de 1.6 atat diesel cat si benzina turbo. sa ma explic...pt un suv 2018 motorul de 1.5dci , facuty in 2000 e super depasit moral, iar grupul are la dispozitie1.6 dci in doua variante de putere. spun ca va fi si 1.6 benzina turbo, pentru ca sub nici o forma 1.2 nu va invarti cum trebuie acele jante pe 17 .
Aciduzzu nici nu trebuie sa puna asa ceva. E un SUV low cost. Pe mine unul nu ma intereseaza acesti senzori care sunt pentru puturosi care nu sunt in stare sa dea drumul singuri la stergatoare, sau au o mana ocupata cu telefonul.
Retineti aspectul Noul Duster este 100 % masina absolut noua.
Pentru cunoscatori, este aplicata reteta nemteasca, uitati-va la Golf, 5,6,7
5 este identic tehnic cu 6, difera spectaculos la Design
7-le este similar cu 6 dar este 100% o alta masina...
Imi pare bine ca au pastrat designul original, il pride bine si are deja o figura cunoscuta si apreciata.
Felicitari Dacia, Duster va fi un nou succes !!!
am avut masina la care a trebuit sa iau stergatorul si sa-l misc cu mana stanga in timp ce volaneam cu dreapta...pe aceeasi masina careia i se blocase , la un moment dat rulmentul spate tocmai in creierul muntilor. Ne-am dat jos ne-am scos sculele si problema rezolvata.
Stergatoarele automate nu sunt pentru puturosi, e un "future" ce tine de siguranta in primul rand. Si ca sa stii...parchez intotdeauna cu spatele, pe laterala ori perpendicular. Pentru ca imi place.
Sper ca Duster "sa stie" o sumedenie de lucruri noi.
QED...apropo de discutiile de mai sus
Suntem comunisti inca. Ne place sa ne taiem craca de sub picioare, si nu stim sa apreciem un lucru care este al nostru. Mereu ne uitam in gradina altora si ne intrebam de ce noi n-avem.
Asa si cu Duster-ul asta. Mie imi place foarte mult masina. Este o prezenta mult mai placuta ca versiunea anterioara. Dar spatele parca nu se leaga de fata cumva... Asteptam cu interes interiorul.
@ionut nemții nu prea au nevoie de aer condiționat, GPS este inutil pentru a doua mașină ca sa se duca la muncă, cruise control de asemenea, un radio este suficient, nu au roata de rezerva, deh sunt mai zgârciți la noi costa 7150€ mașina lor de 7400€
Mai apare si despteptul suprem care o compara cu Golf 7....are o logica de n-ai vazut. Treziti-va la realitate si nu mai comentati de masini de buget cum ca nu-s comparabile cu masini de 30-40.000 de euro.
Daca nu-i buna, luati-va X5 si Q7 fratilor, da vedeti ca alea nu mai costa 20.000 de Euro, alea costa mai mult decat casele voastre.
o masina Low Cost, nu inseamna ca trebuie proiectata si construita in bataie de joc ca in cazul de fata. Designul postului de conducere a fost desenat de un aprig consumator de absint, iar exteriorul este in continuare desenat cu piciorul stang.
Lumea uita ca exista reteta koreana, cu masini foarte fiabile, aratoase si IEFTINE. Duster este cel mai bun exemplu de "taci si inghite".
Cam aceasi mentalitate si in cazu acestui Duster, oameni care au niste asteptari nu prea conectate la lumea reala.
uitati-va in jur, lumea moare de foame
de ce oare mai cumparati masini?
In rest romanii sunt fani mașini germane