La începutul anului trecut, Citroen a lansat cvadriciclul electric Ami. Acum, Opel a dezvoltat pe aceeași platformă un vehicul identic, pe care l-a denumit Rocks-e.
Vorbim, așadar, tot despre un cvadriciclu cu zero emisii, care are o lungime de doar 2.41 metri. Interiorul a fost preluat de la Ami și poate găzdui două persoane, chiar și adulți cu o înălțime de peste 1.9 metri, susține producătorul din Russelsheim.
Opel Rocks-e este echipat cu un motor electric capabil de 8 cai putere. Bateria de 5.5 kWh asigură o autonomie maximă de 75 de kilometri, iar viteza maximă de 45 km/h este ideală pentru majoritatea zonelor urbane.
La o priză casnică, reîncărcarea acumulatorului durează 3 ore și jumătate.
Noul cvadriciclu electric Opel va putea fi comandat pe piața din Germania în toamna acestui an și va fi disponibil în trei niveluri de echipare: Base, Klub și TeKno. În 2022, Rocks-e va fi disponibil și pe alte piețe europene.
via Opel
Dar hey!, macar am aflat ca "viteza maximă de 45 km/h este ideală pentru majoritatea zonelor urbane".
https://www.caradisiac.com/essai-video-citroen-ami-que-vaut-l-electrique-a-6-000-eur-184956.htm
Poate fi condus de la 14 ani la ei (cam riscată permisiune zic eu) și de fapt citronezii recunosc că NU-I mașină, ci ”soluție de mobilitate urbană” -- fiind și interzis de altfel pe șosele-autostrăzi.
Costă între 6.900 și 8.360 €, eco-bonusul pt cvradricicluri ușoare fiind de 900 € p-acolo.
Iar părerile hexagonalilor sunt împărțite, de la extaz la bălăcăreli. :-)
Măcar mă mulţumesc cu satisfacţia că mai mulţi cilindri voi avea eu decât ea cai. Şi mai multă autonomie aş duce eu peugeos (cu plin de stomac).
PS. Vă place ostropelul sau citropelul?