Francezii de la Renault intenționează ca până în 2040 să aibă zero emisii nete de carbon în Europa și până în 2050 la nivel global. Pentru asta, constructorul din Hexagon trebuie să găsească noi modalități revoluționare de a-și proiecta și construi vehiculele.
Pentru a demonstra că este posibil, Renault prezintă acum conceptul Embleme. Acesta reduce emisiile de gaze cu efect de seră cu 90%, comparativ cu un vehicul echivalent construit în prezent și produce doar 5 tone de CO2 pe parcursul întregului său ciclu de viață.
Tocmai de aceea, conceptul Embleme utilizează materiale reciclate cu o amprentă de carbon scăzută, materiale naturale, piese reutilizate și are un proces de producție bazat în totalitate pe energie regenerabilă.
Francezii au mizat pe un design exterior funcțional, pentru ca mașina să fie cât mai aerodinamică. Spre exemplu, oglinda retrovizoare este înlocuită cu două camere video integrate în pasajele roților, ștergătoarele de parbriz sunt ascunse sub capotă, iar mânerele portierelor sunt integrate în caroserie.
COEFICIENT AERODINAMIC DE 0.25
Mai departe, podeaua este una plată, inspirată din Formula 1.
De fapt, echipa BWT Alpine F1 Team a contribuit la dezvoltarea acestui concept, care are un coeficient aerodinamic Cx de 0.25.Renault Embleme este echipat cu un sistem de propulsie electric, cu două surse de energie: o baterie reîncărcabilă "convențională" și o celulă de combustie cu hidrogen (30 kW). Arhitectura este una cu roți motrice spate.
Motorul electric are o putere de 217 CP (160 kW) și nu folosește elemente rare. Bateria are o capacitate de 40 kWh, iar rezervorul de hidrogen este de 2.8 kilograme. Renault declară o autonomie totală de până la 1.000 de kilometri.
Pentru o eficiență maximă, inginerii au redus cât s-a putut masa proprie a mașinii, până au ajuns la 1.750 de kilograme, cu tot cu baterii. În ceea ce privește dimensiunile, conceptul are o lungime de 4.8 metri, o înălțime de 1.52 metri și un ampatament de 2.90 metri.
Așa cum spuneam, conceptul Renault Embleme va fi expus în cadrul Salonului Auto de la Paris.
via Renault
Fac concepte, pe hârtie pline de minciuni, hidrogen care nu este deloc verde ci extrem de poluant.
Mda
Hidrogenul aşa numit gri, care este produs în 95% prin procesul chimic a gazului metan cu abur, abur obţinut din apă fiartă prin arderea altui gaz metan suplimentar...
Este găselniţa companiilor de petrol şi gaze ca să se strecoare cu poluarea în continuare.
O minciună bine pusă la punct de aceşti mişei, asta e hidrogenul.
O zi faină.