Salonul de Mobilitate din Japonia și-a deschis oficial porțile. Cu această ocazie, cei mai mulți producători japonezi tocmai au dezvăluit o multitudine de concepte noi, care sunt expuse în cadrul acestui eveniment. Unul dintre aceștia este și Mazda, care a prezentat oficial noul Iconic SP.
Acesta este un concept al unei mașini sport electrice, însă conceptul nu este doar pur și simplu electric. Asta pentru că noul Iconic SP este dotat și cu legendarul motor rotativ Wankel, care este folosit strict ca generator pentru bateria conceptului. Mai mult, motorul rotativ este conceput special pentru a putea fi alimentat cu combustibil neutru în carbon sau chiar și cu hidrogen.
În ceea ce privește motorul electric, Mazda spune că acesta dezvoltă 370 de cai putere. Deocamdată, japonezii nu au oferit mai multe detalii tehnice despre baterie și autonomie.
La capitolul design, conceptul Mazda Iconic SP aduce o caroserie fluidă și cu un aspect elegant, tipic unui model de performanță a mărcii nipone.
Partea din față este dominată de o grilă mare cu sigla mărcii iluminată și de o capotă lungă. Un detaliu interesant este reprezentat de farurile acoperite, care duc cu gândul la vechile unități escamotabile, prezente inclusiv la legendarul Mazda RX-7.
Partea din spate a conceptului este mai lată decât cea din față, iar aici avem stopuri desenate în forme rotunde, precum și inscripția mărcii situată între blocurile optice. Portierele fără rame integrează și oglinzi extrem de subțiri pentru o eficiență aerodinamică superioară.
Principalul obiectiv al celor de la Mazda a fost acela de a crea o mașină sport cu un centru de greutate jos și cu o distribuție perfectă de 50/50 a maselor. Ca dimensiuni, conceptul Iconic SP măsoară 4180 de milimetri în lungime, 1850 de milimetri în lățime și 1150 de milimetri în înălțime. Ampatamentul măsoară 2590 de milimetri, iar conceptul cântărește 1450 de kilograme.
La final, conceptul Mazda Iconic SP este vopsit într-o nuanță exclusivă de roșu Viola.
Interiorul conceptului prezintă un design simplu și contemporan.
Aici remarcăm tapițeria din alcantara care îmbracă bordul, scaunele și panourile interioare ale portierelor, iar aici mai avem și două ecrane pentru instrumentarul digital și sistemul multimedia.via Mazda
Si la interior au dat lovitura, nimic exagerat, totul cu bun gust. Sper sa vedem masina pe strada cat mai aproape de acest concept.
Tot uitandu-ma la conceptele astea electrice si EVuri, am ajuns la concluzia urmatoare: foarte multe dezvoltari revolutionare in domeniul bateriilor nu mai putem astepta. E clar ca se pare ca e o problema muuult prea greu de rezolvat. Eu cred ca solutia nu e in baterii mai bune, ci in incarcatoare onboard de putere mai mare. In cazul de fata, daca reusesc sa faca un incarcator care sa umple o baterie intr-o ora de functionare a motorului rotativ, cred ca aia ar fi o semirevolutie. Daca motorul ar fi de cilindree mica, la o functionare constanta, ar trebui sa aiba un consum extrem de mic. Sa zicem sa consume 1 L pe ora si sa incarce cu 35 kWh. 35 de kw cu 1 L de benzina sau gaz lichefiat, chiar mai bine!, ar fi intr-adevar o chestie fantastica.
In rest o prostie.