Constructorul sud-coreean tocmai a dezvăluit imagini oficiale cu un nou concept. Acesta este botezat Initium și este un SUV electric alimentat cu hidrogen (FCEV). Noul Hyundai Initium urmează să fie transformat într-un model de serie, care va fi dezvăluit oficial în prima jumătate a anului viitor.
Numele noului concept al mărcii asiatice are sens dublu. Mai exact, cuvântul Initium înseamnă „început” sau „primul” în limba latină. Hyundai spune despre noul concept că integrează toate tehnologiile legate de hidrogen dezvoltate de marcă în ultimii 27 de ani. Alături de asta, noul concept Initium dezvăluie și un limbaj de design complet nou, botezat Art of Steel.
Conceptul propune un design semi-pătrățos, cu o parte frontală relativ simplă, dar cu o estetică futuristă. Aici putem vedea faruri montate pe două niveluri. Cele montate sub capotă au o semnătură luminoasă LED cu o câte o pereche de benzi subțiri, în timp ce în bara de protecție sunt prezente câte 4 lumini în formă de pătrat așezate într-un pătrat mai mare.
Aceeași așezare în pătrat a luminilor este vizibilă și în zona grilei acoperite.Pentru o notă de robustețe, aripile laterale primesc protecții negre, sub care sunt vizibile jantele de 21 de inch. Pe plafon sunt montate două bare cu o suprafață de încărcare la mijloc. În marginile acestora avem semnătura luminoasă cu 4 pătrate.
Partea laterală propune un design interesant, mai ales către partea din spate, acolo unde linia portierelor urcă abrupt către plafon. După această linie sunt montate geamuri laterale mici cu o formă unică. În partea din spate se pot vedea stopurile cu 4 pătrate, la fel și lumini suplimentare vizibile pe barele din plafon.
Noul concept Hyundai Initium primește un propulsor electric de 204 cai putere. Capacitatea bateriei nu a fost dezvăluită, însă Hyundai spune despre noul concept că poate să parcurgă peste 650 de kilometri cu o singură încărcare. De asemenea, conceptul mai primește și tehnologie de încărcare bi-direcțională V2L pentru încărcarea unor dispozitive casnice, cum ar fi aparatele de făcut cafea.
Hyundai Initium va fi transformat în model de serie și va fi lansat oficial în prima jumătate a lui 2025.
via Hyundai
Hidrogenul e util acolo unde bateriile nu sunt: nave de mare tonaj, trenuri unde electrificare nu e posibila, avioane (da, se lucrează la asta, de exemplu Airbus ZEROe), camioane de cursă lungă.
Link cu accident nu exista pentru ca mașinile cu hidrogen sunt practic inexistente. Sunt mai multe mașini implicate în coliziuni cu avioane decât mașini cu hidrogen implicate în accidente.
Dar exista studii care se uita fix la rezervorul acela și protecția pe care o oferă.
https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0360319923026423
https://h2tools.org/sites/default/files/2019-08/Risk%20Assessment%20of%20Hydrogen%20Explosion%20for%20Private%20Car%20with%20Hydrogen-Driven%20Engine.pdf
When a pool fire occurred through the heptane burner in the lower part of the hydrogen tank of an FCEV, from which TPRD was removed, the hydrogen tank exploded 11 min 12 s after ignition. A pressure wave was generated when the hydrogen tank exploded, followed by the creation of a crater and black mushroom cloud.
It is found that the distance, at which injury and structural damage would be expected, is about 10 m and 3 m respectively.
The parts of the vehicle were scattered up to 38.7 m at the same time as the explosion, in the form of fragments, and a part of the hydrogen tank became debris and was scattered up to 55.8 m. Debris was scattered from the side of the vehicle, and the fragments were scattered from all sides of the vehicle.
Benzina are șanse mai mari sa explodeze pentru ca necesita o plaja mai larga de concentrație de oxigen în aer, în timp ce hidrogenul e mai pretențios. Totodată, hidrogenul e foarte ușor și se ridica rapid, dispare mai repede riscul de explozie, în timp ce vaporii de benzina sunt grei.
Dar hidrogenul e mai exploziv, o explozie are potențial distructiv mai mare. La fel, temperatura generata e de 2000 grade celsius, față de vreo 300 la benzina. Deci arsurile sunt catastrofale la hidrogen.
Într-adevăr mortul o să fie mai puțin arătos după o eventuală explozie… nasol :)))
Oricum cred ca este inoportun să discutăm de o apariție în masă a mașinilor care folosesc hidrogen, suntem încă departe și nu doar pe partea de stocare în rezervor, bănuiesc că-i cea mai mică din marile probleme pe care le implică utilizarea hidrogenului.