Ford a înființat seria SuperVan în 1971. Atunci, constructorul american de automobile a luat motorul unui GT40 și l-a montat pe un Transit Mk1. A urmat apoi Supervan 2, adică un Transit Mk2, cu o caroserie din fibră de sticlă și un motor V8 Cosworth de 590 CP.
Reteța a fost îmbunătățită pentru SuperVan 3. De această dată, Ford a instalat pe un Transit Mk3 un motor Cosworth HB de 650 CP, preluat de la mașinile de Formula 1 ale vremii.
Acum, seria SuperVan intră în era electrificării. Și nu oricum, ci cu un concept denumit Ford Pro Electric SuperVan, dezvăluit cu ocazia Festivalului Vitezei de la Goodwood.
Conceptul îmbină podeaua lui E-Transit Custom cu un cadru de oțel și panouri de caroserie confecționate din materiale compozite ușoare. Proiectul de aparține celor de la Ford Performance și specialiștii în curse și raliuri electrificate Stard din Austria.
Designul exterior a fost creat de către echipa Ford Design din Germania.
În interior, noul Ford Pro Electric SuperVan are un roll-cage, scaune de curse și un ecran tactil ca și cel regăsit pe Mustang Mach-E.
Conceptul americanilor este echipat cu patru motoare electrice, care dezvoltă aproximativ 2.000 de cai putere. În aceste condiții, suta de kilometri pe oră este atinsă în mai puțin de 2 secunde.
Din pachet mai face parte și o baterie de 50 kWh, răcită cu lichid. La o stație de putere mare, aceasta poate fi încărcată complet în circa 45 de minute.
Cel de la volan are la dispoziție 5 moduri de rulare: Road, Track, Drag, Drift și Rally. De asemenea, conceptul beneficiază de un mod special, denumit Tyre Cleaning Mode. Pentru încălzirea anvelopelor, acesta poate frâna complet o punte, în timp ce antrenează roțile celeilalte punți.
Nu lipsește funcția de frânare regenerativă în trei trepte și butonul E-Boost care permite, pentru câteva secunde, creșterea puterii și a cuplului.
Pe legendara urcare de la Goodwood, conceptul Ford Pro Electric SuperVan va fi condus de Romain Dumas. De numele francezului se leagă mai multe recorduri obținute cu mașini electrice, inclusiv pe Nurburgring Nordschleife.
via Ford
Comentarii (2)