Ediția din 2023 a Consumer Electronics Show (CES) tocmai și-a deschis porțile în Las Vegas, iar producătorii de automobile se înghesuie să prezinte o serie de noi tehnologii.
Cu ocazia acestui eveniment, BMW a lansat conceptul i Vision Dee, un sedan futurist de clasă medie, cu un limbaj de design nou, simplificat. Potrivit reprezentanților companiei, Dee înseamnă Digital Emotional Experience.
Înainte de toate, de ce un limbaj de design simplificat? "Pentru a concentra atenția asupra experienței digitale," ca să-i cităm pe germanii de la BMW. Chiar și așa, avem o serie de elemente de design traditiționale, reinterpretate.
Spre exemplu, grila frontală, farurile circulare duble și legendara curbă Hofmeister.
Cea mai nouă versiune a tehnologiei E Ink a fost implementată pe conceptul i Vision Dee. Pe scurt, caroseria este acoperită cu 240 de ecrane foarte subțiri, controlate individual, care își schimbă culoarea. Paleta include nu mai puțin de 32 de nuanțe diferite.
BMW a pregătit un design simplificat și pentru habitaclu.
Avem un volan cu braț central vertical și puncte de contact care pot fi acționate prin mișcarea degetului mare.Fără îndoială, piesa de rezistență de la interior este noul Head-Up Display proiectat pe toată lățimea parbrizului. Cu ajutorul funcției BMW Mixed Reality Slider, care utilizează o serie de senzori tactili, cel de la volan poate decide cât de mult conținut digital vor să fie afișat pe Head-up Display.
Probabil cel mai important detaliu este că acest Head-Up Display de ultimă generație se va regăsi, din 2025, pe modelele Neue Klasse.
via BMW
Un concept pe care l-am vazut pana acum la BMW Korea si la Mercedes EQS, care nu iti da toata puterea masinii decat daca mai decartezi 1200 de dolari pe an.
The future is now!