Noul Cod Rutier va interzice circulaţia pe timp de iarnă fără anvelope corespunzătoare
- Printeaza
- Comenteaza
- Trimite pe:
Potrivit unui proiect al Ministerului Transporturilor, toate autovehiculele aflate în circulaţie pe drumurile publice din România vor fi obligate să fie echipate cu anvelope de iarnă şi cu lanţuri sau materiale antiderapante, informează Gândul. Acest proiect face parte din iniţiativa legislativă de modificare a Codului Rutier, care ar putea intra în vigoare de la 1 noiembrie. Atât şoferii vehiculelor de mare tonaj, cât şi şoferii automobilelor care sunt conduse de posesorii de permis categoria B vor fi obligaţi să respecte aceste norme în cazul în care proiectul de lege va fi votat de guvernanţi.
În timp ce Noul Cod Rutier prevede deja obligativitatea montării anvelopelor de iarnă, reglementarea respectivă ar interzice circulaţia pe drumurile publice cu vehicule echipate necorespunzător pentru sezonul rece. Guvernanţii n-au specificat după ce criterii vor evolua gravitatea situaţiei de afară, dar estimăm că acestea sunt strâns legate de temperatura exterioară.
Potrivit informaţiilor furnizate de Poliţia Rutieră colegilor de la Gândul, peste 1.800 de accident au avut loc iarna trecută în România. Aceste accidente s-au soldat cu peste 500 de morţi şi 1.700 de răniţi. O treime dintre aceste accidente a avut loc din cauza vitezei neadaptate la condiţiile de drum.Proiectul de lege vizează în primă fază autovehiculele comerciale şi transportatorii de marfă şi persoane. Categoria respectivă prezintă atât cele mai mari costuri de echipare cu anvelope de iarnă, cât şi cele mai mari amenzi şi riscuri în cazul nerespectării acestor prevederi. Ulterior s-ar putea extinde măsura şi pentru autoturismele personale, care pot provoca şi ele accidente deosebit de grave pe fondul rulării în condiţii de iarnă cu anvelope necorespunzătoare.
Ai nevoie de pneuri de iarnă? Până la 1 noiembrie ai reducere de 10% pentru anvelopele de sezon rece în MAGAZINUL ONLINE AUTOMARKET.
Via | Gandul
Citeşte şi...
Adauga un comentariu
Ultimele stiri din Intern
-
Galeria Țiriac Collection, cea mai mare colecție privată de automobile din România, tocmai a primit două exponate noi. Este vorba despre două modele Porsche 911, dintre care unul este GT3 R Rennsport, un model produs în doar 77 de exemplare. (04.12)
-
Potrivit noilor date furnizate de Asociația Constructorilor de Automobile din România, vânzările de mașini noi în România au scăzut cu 8 în luna noiembrie. Pentru ultimele 11 luni, vânzările au rămas în creștere față de anul trecut. (02.12)
-
Un nou studiu al pieței de mașini second hand din țara noastră arată că mai multe mașini au trecut prin mai mult de două schimbări de proprietar. Există cazuri în care mai multe mașini au trecut prin mâinile a nu mai puțin de 24 de proprietari diferiți pe parcursul vieții acestora. (28.11)
- Skoda Kylaq a intrat în producția de serie în India. Preț de pornire, 8.700 de euro
- STUDIU: Doar 1% din proprietarii de mașini electrice ar reveni la termice
- Primul exemplar Alfa Romeo 33 Stradale a fost livrat
- Dacia: 10.000 de comenzi înregistrate, în 2024, pe platforma de vânzări online
- Honda Prelude se întoarce. Din 2026 și în Europa
clar ca mie numi convine sami echipez masina cu 'gume' corespunzatoare si sa vie un manelist nebun cu gutza la maxim in 'bufar' si sa ma loveasca din simplu motiv ca nu are cauciucuri calumea.......
Eu o sa fiu primu care o sa te loveasca da nu cu guta cu parazitii in boxe..
O idee buna care sper sa se puna in aplicare si sa-i amendeze pe toti inconstientii.
asfalt uscat!
Dar sa nu ne aruncam asa, marea majoritate a masinilor au tractiune fata, iar cauciucuri pe fata ar fi suficiente... se pot cumpara SH chiar si la 50lei bucata.
Eu zic ca este un lucru prioritar iarna, chiar daca multi nu inteleg...
Cei ce se plâng de costuri o fac să se afle în treabă. Nu costurile sunt problema.
Cel mai mare impediment este depozitarea setului suplimentar de anvelope atunci când nu este folosit, mai ales dacă locuieşti la bloc.
Poate părea un moft, dar eu nu concep să ies iarna cu Ignisul meu 4x4 fără anvelope de iarnă. Cu anvelope de iarnă n-am nici o treabă. Iarna trecută am scos maşina în fiecare zi. Atât cât nu mă troieneşte un plug, nu am nevoie nici măcar de lopată să ies din zăpada de 30 cm.
E drept că pe şosea trebuia să merg cu 10 km la oră în spatele multor şoferi care aveau maşini (în general negre) tracţiune spate, cauciucuri de vară (şi alea netede) şi care porneau de la stop în juma' de minut Ghici ce marcă erau.
De asta salut legea. Nu ai bani de cauciucuri de iarnă, nu te obligă nimeni să cumperi, laşi frumos maşina acasă şi circuli cu transportul în comun.
siguranta pe primul loc
Pentru cei interesati, daca faceti o cautare "winter tyres vs summer tyres" pe YouTube, veti gasi o multime de teste care prezinta diferentele (extrem de mari) dintre aceste 2 tipuri de anvelope.
Eu sunt de acord cu o astfel de lege...nu mi se pare normal ca unii care isi investesc banii in a avea siguranta pe drum, sa fie in pericol de fapt din cauza unor asa-zisi atotstiutori (de ex. Mircea Badea) care din lene si "pricepere" se cred mai presus de legile fizicii.
@ ignis - pentru unii e costul o problema pentru ca daca esti profesor spre exemplu si ai o dacie sh si un salariu de 15 mil e o problema majora. Nu te mai lua pe tine ca etalon, gandeste-te ca mai sunt si oameni cu venituri modeste
Inca o lege facuta fara cap de guvernantii p...
In nicio tara din Uniunea Europeana nu exista asemena prevederi pt auto transport marfa. Iarna trebuie sa ai LANTURI + materiale antiderapante.
Noi fiind mai smecheri, vrem sa reinventam roata.
Nu avem drumuri, dar asupra noastra se emit pretentii cat caru!
Si mai e ceva - nu te obliga nimeni sa le cumperi pe toate 4 o data, poti cumpara cate doua, la 3 - 4 luni diferenta, numai ca majoritatea se gandesc ca au nevoie de anvelope de iarna dupa prima ninsoare.
@mik - parerea mea este ca anvelopele all seasons nu sunt bune nici pe zapada, nici pe asfalt uscat si cald... sunt o solutie mediocra. Cred ca niste cauciuciucuri de iarna mai ieftine ar fi superioare celor all seasons atunci cand e zapada si frig.
Noroi.
Cât despre lanţuri şi materiale antiderapante, am specificat în ştire că sunt obligatorii şi acelea.
Dar noi ceilalti ce vina avem ?
De ce trebuie din cauza celor neechipati sa facem de 2-3 ori mai mult decat am face daca ar fi uscat ?
De ce trebuie sa alergam pe la asigurari (in cazul in care au) sa ne recuperam banii, asta dupa ce tinem masina si cateva saptamani in service, pt ca ei au avut gume de vara si ne-au strambat ceva la masina ?
Iarna trecuta 2 masini s-au lovit de mine, in ambele cazuri eu stateam pe loc asteptand sa treaca sau sa isi faca manevrele. Nu mi-a pasat pt ca masina cu care merg (in specal iarna) e "protejata" foarte bine si nici macar zgarieturi nu am avut eu. Dar daca eram cu cealalta mi-ar fi pasat foarte mult.
@mik, all season sunt o gluma... proasta. Nu se compara cu cele de vara pe uscat si nici cu cele de iarna pe zapada sau frig.
Uitam, exista si varianta cauciucurilor resapate cu profil de iarna (ca de astea vorbim), care sunt destul de bune si sunt cam la 50-60% din pretul unuia nou.
sincer imi pare o aberatie sa ma oblige sa am lanturi daca am tractiune integrala si cauciucuri de iarna pe toate 4 rotile.... nu vor sa-mi pun si plug obligatoriu ca sa dau si zapada in locul lor?
Daca nu este cu suparare...
As vrea sa stiu si eu unde sunt astia mai catolici decat Papa (dat fiind ca impun purtarea de sosoni cramponati chiar daca iernile nu sunt crancene).
Multam fain!
pentru multi COSTURILE sunt problema. asa ca mai lasati aerele la o parte. daca as avea salar de 50 de milioane m-ar durea fix undeva de un set in plus de cauciucuri; mi le-as cumpara pe cele mai bune, fara sa ma gandesc prea mult (si stau in garsoniera. desi daca as avea un asa salar, poate nu as mai sta). iar masina am primit-o cadou (mostenire) si e un opel kadett din '87.
In plus atat timp cat vor exista masini vor exista si accidente ca asa e viata si asa e normal sa fie ca suntem oameni si gresim oricate cauciucuri de iarna am avea.
Pentru mine, cuvintul siguranta a fost pe primul loc, mai ales dupa ce vad la tv. ca se intimpla in trafic.
Cand e vorba de siguranta mea, nu ma joc.
E ca si cum te-ai juca cu viata.
Sunt constient a nu e ieftin sa intretii o masina, dar daca tot o ai, trebuie cat de cat pusa la punct.
Daca nu-ti permiti sa intretii o masina si o tii doar de dragul de a avea masina, mai bine vinde-o.
Mai sunt altii care considera ca daca au tractiune fata e suficient sa puna pe fata anvelope de iarna, dar intr-o curba imediat se invart.
Cea mai trista faza am vazut-o iarna trecuta cand un BMW avea decat pe spate anvelope de iarna, si a incercat sa faca pe zapada cerculete. Nu a reusit.
Si mai e ceva - anvelopele le cumperi o data, si daca sunt noi le folosesti cel putin 4-5 ani. Mai ales daca faci parte din categoria celor care nu isi permit, atunci clar esti cineva care nu face multi Km, si te vor tine lejer 5 ani. Ti se pare mult 100 ron pe an ca sa mergi in siguranta?
- Ce faci neica daca ramai suspendat pe un troian ?
Eu zic ca ar fi bine sa ne dotam masina si cu troliu.
Eu am ramas suspendat anul trecut, am avut si lanturi si tot degeaba.
Pana nu au venit niste flacai sa ma scoata nu am iesit.
Cel mai bine este sa ai o lopata , sufa de remorcaj si lanturi.
Avantajele "gumelor" de iarna se regasesc in faptul sa-ti protejezi "gumele"de vara. Pe polei sa nu va incredeti in ele , aluneca atunci cand crezi mai mult ca tine.
Maxima zilei: Prudenta la volan inaite de toate !!!!!
In fiecare iarna ii vad pe vitejii astia cu cauciucuri de iarna cum merg ei cu 60 km la ora ca ei se bazeaza ca au cauciucuri de iarna si gata parca alea sunt un fel de superman. Nu frate in primul rand si cu si fara tu conduci si poti sa o faci bine . Nu sunt impotriva cauciucurilor de iarna as vrea sa imi iau si eu dar din diferite probleme (de snatate vezi bani cheltuiti pe la spitale) s-a nimerit sa nu imi mai pot lua nici iarna asta. Plus de asta iarna trecuta una cu un volkwagen cobora de la polivalenta din tineretului si cu tot cu cauciucuri de iarna m-a atins pe bara spate si m-a durut sufletul pentru ca aveam masina noua de 25.000 e. avea cauciucuri de iarna ea era bazata. Multi sunt prosti cu un volan inmana cu cauciucuri se cred si mai tari. Deschideti ba ochii ca astia nu fac decat sa le bagati lor si mai multi bani in buzunar. Chiar credeti ca le pasa lor sanatatea voastra sau siguranta voastra? Nu! au ei afaceri Hotii!!!...daca le pasa faceau multe. Mai zicea unu mai sus ca acolo unde sta el toata lumea respecta cu strictete. Da gogule sa traiesc si eu in Germania sa am sosele fine ca sticla , servicii de dezapezire ireprosabile si cate si mai cate si dau apoi si 50 milioane pe cauciucuri sa le intre si lor in buzunar
Le-am luat iarna trecuta si nu am avut nici o problema desi am mers cam zi de zi cu masina prin nametii dintre blocuri si de pe strazi. Floarea e ca noua ca nu am mai prea folosit masina, deci nu vad care e problema.
Asa cum s-a scris in articol, accidentele au avut loc din cauza NEADAPTARII VITEZEI LA CONDITIILE DE DRUM, nu ca nu ar fi avut cauciucuri.
Poti sa ai ce cauciucuri de iarna vrei, daca nu adaptezi viteza, tot te infigi.
Nu pricep de ce nu sunt permise cauciucurile cu spike-uri la noi. Cica ar strica drumurile :))) ce gluma buna.
In Finlanda mergeam cu 180km/h cu o mazda3 pe autostrada pe zapada! Si cand puneam frana, pai era frana tata, ziceai k esti pe asfalt uscat.
Dar nu ma mai mir, la cat de varza sunt guvernantii nostri, numai legi tampite si impotriva omului de rand sunt in stare sa cloceasca
Tot in acele tari , tot aceleasi societati de asigurari finanteaza o serie de activitati, chiar si politia , astfel incat o serie de evenimente sa nu se intampla.
Cine initiaza un supliment legislativ , ca o serie de atributii ale statului sa fie preluate de soc. de asigurari...???
Va zic eu ca tot vor fi o gramada care vor circula cu gume de vara, pentru ca la noi se poarta sa ai masina mai scumpa decat casa in care traiesc, si bine inteles ca nu isi permit sa plateasca 200 de euro pe un set de iarna modest. Asa ca indiferent de lege, inca traim in jungla asa ca fiti prudenti, si conduceti atent atat la drum cat si la bizonii din trafic.
Pusa in aplicare intr-o tara cu cel mai scazut nivel de trai din UE (oficial deja), cu infrastructura sub orice critica, cu oficialitati care nu fac mai nimic, in sensul de a curata strazile iarna si de a construi sosele moderne pe care sa le intretina la standarde europene, si cu smecherii comercianti de anvelope, in special cei mari, gen Sama, care devenisera probabil disperati ca nimeni nu le mai cumpara lor chinezariile la pret triplu (90% din anvelopele comericalizate in Romania sunt de productie chineza, indiferent de marca, si de o calitate slaba spre medie), legea devine absolut imbecila.
Da, sa fi spus: fiecare e responsabil, daca faci accident sau blochezi drumul din cauza faptului ca ai condus ca un dement pe viscol, sa ti se adauge un mare plus la amenda sau chiar cateva zile de 'racorica' daca nu ai avut gume de sezon, in functie de gravitatea faptei. Asa ar fi fost ok.
Dar sa ma oblige sa investesc minimum 1000 ron pt niste gume de iarna suficient de bune la un automobil SH de clasa mica pe care am dat aproape 5000 E, a carui revizie se ridica la 350-370 ron la 10.000 km si la care pun gume all-seazon de 14" cu profil adanc intotdeauna, schimbate obligatoriu la maximum 40.000 km (sau 2-3 ani, in fc de ce vine prima), asta n-o s-o fac niciodata.
Despre lanturi, pot sa spun ca sunt cele mai proaste inventii din lumea auto, dupa ce ca iti distrug bucsile mai faci si un mare cacatzoi cu ele daca ai pus burta masinii pe zapada. Iar cu nisipul carat in portbagaj, asta pune cireasa pe tort sau motzul pe ceva maro.
Eu propun sa-si ia legea si sa si-o bage unde nu razbesc razele soarelui mai niciodata.
Eu anul trecut mi-am luat firestone de vara, si iarna pe zapada urcam la deal prin republica moldova (unde nu stiu aia ce-i aia dezapezirea drumurilor, au zapada pe carosabil de la prima ninsoare pana primavara) fara probleme depasind chiar un bmw cu pneuri de iarna, si o masina identica cu a mea (nu spun modelul) cu caucioace de iarna ieftine... da' noi:D
Deci, conteaza sa stii sa-ti alegi gumele si sa stii sa sofezi, nu steluta de pe gume (simbolul ca-s de iarna).
Iar pt cei care n-au unde sa le puna pe alea de vara cand isi incalta masina iarna... in portbagaj:) daca aveti asa ceva, daca nu:( soarta:D
Data viitoare veti sti ca-i util si portbagajul la ceva, si sa va luati masina cu portbagaj.
P.S.: Recomand gume de iarna macar pentru rotile care trag, indiferent de ce spune legea, pentru ca sunt ca asigurarea obligatorie, nu e utila decat atunci cand ceasul rau si pisica neagra isi fac simtita prezenta.
1. asemenea lege nu se poate aplica in 2 zile de la aparitie in MO. ar fi indicata aparitia acestei legi vara, cu termen de aplicare 5-6 luni.
2. nu exista disponibilitate de anvelope de iarna care sa acopere necesarul. producatorii nu au produs suficient, reprezentantele producatorilor nu au adus suficiente anvelope in tara, stocurile sunt limitate. incercati sa cautati niste anvelope cargo sau camion de iarna? cate gasiti?
3. inainte de a aplica asemenea norme pentru populatie, ar trebui sa fie aplicate pentru serviciile de stat - politie / ambulanta / pompieri / vama / institutii de stat
si pentru toti "cunoscatorii":
- in sezonul rece, chiar si cea mai ieftina anvelopa de iarna noua se comporta mai bine decat o anvelopa de vara.
- daca nu aveti posibilitatea sa montati toate 4 anvelope de iarna, montati anvelopele de iarna pe fata (axa fata este singura de control a masinii; mai bine ramai blocat cu spatele in zapada, decat infipt intr-un stalp). acelasi lucru este valabil si atunci cand se schimba doar 2 anvelope de vara pe masina.
- anvelopele allseason nu sunt proiectate pentru iernile de la noi. ele se utilizeaza foarte bine in tarile tropicale, unde iarna scade temperatura, dar fara gheata/zapada pe drumuri. deci ele ar fi bune de utilizat doar in oras, in conditiile in care drumurile sunt curatate.