Noul Cod Rutier va interzice circulaţia pe timp de iarnă fără anvelope corespunzătoare

De Sebastian Toma
Publicat Luni, 25.10.2010
Transportatorii de marfă şi persoane vor fi obligaţi să utilizeze anvelope de iarnă atunci când condiţiile meteorologice impun acest lucru, iar măsura guvernanţilor ar putea fi extinsă şi la autoturismele personale.

Potrivit unui proiect al Ministerului Transporturilor, toate autovehiculele aflate în circulaţie pe drumurile publice din România vor fi obligate să fie echipate cu anvelope de iarnă şi cu lanţuri sau materiale antiderapante, informează Gândul. Acest proiect face parte din iniţiativa legislativă de modificare a Codului Rutier, care ar putea intra în vigoare de la 1 noiembrie. Atât şoferii vehiculelor de mare tonaj, cât şi şoferii automobilelor care sunt conduse de posesorii de permis categoria B vor fi obligaţi să respecte aceste norme în cazul în care proiectul de lege va fi votat de guvernanţi.

În timp ce Noul Cod Rutier prevede deja obligativitatea montării anvelopelor de iarnă, reglementarea respectivă ar interzice circulaţia pe drumurile publice cu vehicule echipate necorespunzător pentru sezonul rece. Guvernanţii n-au specificat după ce criterii vor evolua gravitatea situaţiei de afară, dar estimăm că acestea sunt strâns legate de temperatura exterioară.

Potrivit informaţiilor furnizate de Poliţia Rutieră colegilor de la Gândul, peste 1.800 de accident au avut loc iarna trecută în România. Aceste accidente s-au soldat cu peste 500 de morţi şi 1.700 de răniţi. O treime dintre aceste accidente a avut loc din cauza vitezei neadaptate la condiţiile de drum.

Proiectul de lege vizează în primă fază autovehiculele comerciale şi transportatorii de marfă şi persoane. Categoria respectivă prezintă atât cele mai mari costuri de echipare cu anvelope de iarnă, cât şi cele mai mari amenzi şi riscuri în cazul nerespectării acestor prevederi. Ulterior s-ar putea extinde măsura şi pentru autoturismele personale, care pot provoca şi ele accidente deosebit de grave pe fondul rulării în condiţii de iarnă cu anvelope necorespunzătoare.

Ai nevoie de pneuri de iarnă? Până la 1 noiembrie ai reducere de 10% pentru anvelopele de sezon rece în MAGAZINUL ONLINE AUTOMARKET

Via | Gandul 

Comentarii (52)

  • no da frate........
    no asta-i o lege de pus in vigoare cat mai repede.......
    clar ca mie numi convine sami echipez masina cu 'gume' corespunzatoare si sa vie un manelist nebun cu gutza la maxim in 'bufar' si sa ma loveasca din simplu motiv ca nu are cauciucuri calumea.......
    32 17
  • mda
    la cum ai postat aici cred ca tu esti manelistul:)))
    24 11
  • ?
    pai poti sa ai toate sistemele de siguranta si anvelope de iarna daca esti prost esti prost ( cine a condus o dacie pe zapada sau polei este sofer) nu cand da prima zapada stam la semafor si nu putem sa plecam
    24 1
  • bogdan79
    e bine
    e foarte buna legea dar trebuie sa fie pentru toti nu doar pentru masini de transport marfa si persoane. sunt multi soferi de duminica care ies cu masina si care sunt adevarate BOMBE la volan.
    17 3
  • @tzenu_bmw

    Eu o sa fiu primu care o sa te loveasca da nu cu guta cu parazitii in boxe..
    20 22
  • Bine
    Iarna trecuta am stat in camp aproape o ora ca se blocase unu' cu TIRu' neechipat corespunzator. Unii sunt atat de inconstienti incat nici nu-si dau seama ce inseamna sa mergi cu cauciucuri de varain perioada rece (multi nici nu au avut ocazia sa "experimenteze" asa ceva).
    O idee buna care sper sa se puna in aplicare si sa-i amendeze pe toti inconstientii.
    24 6
  • @Koss
    tot respectu......
    8 15
  • ideea este foarte bună!... din păcate ţăranul pe gheaţă şi cu tracţiune spate tot cu 100 km/h o să meargă prin curbe!
    recomand tuturor cauciucuri de iarnă iarna şi vară vara!

    asfalt uscat!
    29 3
  • Un lucru bun?
    Poate ca acum nu mai sunt bani ca in alti ani si nu ne mai permitem orice cu aceiasi usurinta. Atunci cand suntem obligati sa facem ceva, pe bani, spunem ca e o lege aiurea pe timpuri naspa.
    Dar sa nu ne aruncam asa, marea majoritate a masinilor au tractiune fata, iar cauciucuri pe fata ar fi suficiente... se pot cumpara SH chiar si la 50lei bucata.
    Eu zic ca este un lucru prioritar iarna, chiar daca multi nu inteleg...
    13 4
  • asa si?
    tocmai mi-am comandat gume de iarna de pe in site(nu conteaza care) si la vreo citeva ore preturile erau urcate in sus cu 20 lei/bucata in medie...sa fi auzit si smecherii astia de lege?...bineinteles nu asta e logica preturilor ce vor exploda, ci faptul ca Terra si-a inclinat axa cu vreo0.005 grade...lasind la o parte balcanismele caracteristice noua romanilor sint de acord cu aceasta lege...dar in general ca sa poti respecta legea iti trebuie bani...ce te faci cu cei care nu au bani ,dar trebuie sa traiasca si ei?ii impuscam ?..sau poate ii castram?sau ii trimitem in ghetou?....in concluzie pina nu ne vom reveni economic poate boc sa cloceasca 100 legi(tot degeaba vor fi)...pina atunci scapa cine poate(ca asa-i la noi)
    25 3
  • @ccp
    :))
    6 1
  • AFACERE !!!
    hai repejor.. cat e calda.. avem in fata o afacere buna :D .. vindem anvelope .. ok o sa fiu in concurenta cu automarket .. :D dar se merita :)) ..mai tineti voi minte ce a fost atunci cu trusa medicala si extinctoarele.. era omor in magazine..
    11 1
  • noname
    hmm
    bun. genial. da' unde sa mai tin 4 anvelope in 2 camere? ca sa nu mai zic de bani...
    14 4
  • vorbim aici de preturi la anvelope nu la paine si alte produse alimentare ( de la care nu te poti lipsi), dar masina? daca n-au bani cum de si-au permis o masina? Anu trecut cand erau ditamai nametile l-a mancat in cur pe unu cu o 1310 neechipata sa iasa si el pe zapada (sa se plimbe, nu ca ar fi avut vreo treaba). In prima intersectie unde era mai multa zapada acolo a ramas (eu cred ca a vrut sa se dea zmeu). Si se ruga de cei de pe acolo sa-l impinga. Si foarte bine i-au facut oamenii ca niciunul nu l-a ajutat, inclusiv eu.
    5 17
  • Pe unul cu tico il costa cat jumatate de masina 4 anvelope de iarna, nu are cum sa isi puna, asta e clar. Legea e buna pentru o tara civilizata si cu un nivel de trai mai ridicat.
    11 7
  • da' halatu'?
    Un set de anvelope de iarnă costă, pentru o maşină clasa mică, 1200 ron. Adică cât o revizie. Dacă nu mergi mult iarna, te ţin 4-5 ani, deci se amortizează.

    Cei ce se plâng de costuri o fac să se afle în treabă. Nu costurile sunt problema.

    Cel mai mare impediment este depozitarea setului suplimentar de anvelope atunci când nu este folosit, mai ales dacă locuieşti la bloc.

    Poate părea un moft, dar eu nu concep să ies iarna cu Ignisul meu 4x4 fără anvelope de iarnă. Cu anvelope de iarnă n-am nici o treabă. Iarna trecută am scos maşina în fiecare zi. Atât cât nu mă troieneşte un plug, nu am nevoie nici măcar de lopată să ies din zăpada de 30 cm.

    E drept că pe şosea trebuia să merg cu 10 km la oră în spatele multor şoferi care aveau maşini (în general negre) tracţiune spate, cauciucuri de vară (şi alea netede) şi care porneau de la stop în juma' de minut Ghici ce marcă erau.

    De asta salut legea. Nu ai bani de cauciucuri de iarnă, nu te obligă nimeni să cumperi, laşi frumos maşina acasă şi circuli cu transportul în comun.
    17 10
  • Lucrez in domeniu anvelopelor si ce sa zic e diferenta de la dacia cu 44 cp la bolizi cu peste 270cp unde chiar conteaza anvelopele de iarna si ganditiva ca anvelopa e singurul contact dintre masina si carosabil
    siguranta pe primul loc
    9 1
  • Concluzie trista
    Ascultam ieri la Europa FM in cadrul emisiunii Romania in Direct cum isi dadeau unii oameni cu parerea. Din pacate mai avem multe de invatat (ca popor) despre ce inseamna siguranta pe drum. Multi dintre cei care vorbeau la radio spuneau ca nu este nicio diferenta intre anvelopele de vara si iarna, si este doar o alta metoda a producatorilor de anvelope de a-si vinde produsele...NIMIC MAI FALS!!!

    Pentru cei interesati, daca faceti o cautare "winter tyres vs summer tyres" pe YouTube, veti gasi o multime de teste care prezinta diferentele (extrem de mari) dintre aceste 2 tipuri de anvelope.

    Eu sunt de acord cu o astfel de lege...nu mi se pare normal ca unii care isi investesc banii in a avea siguranta pe drum, sa fie in pericol de fapt din cauza unor asa-zisi atotstiutori (de ex. Mircea Badea) care din lene si "pricepere" se cred mai presus de legile fizicii.
    9 2
  • Mea culpa
    pe YouTube cautarea corecta este "winter tires vs summer tires"
    6 0
  • ce ma amuza la lege e ca daca ramai inzapezit te vor amenda, asta e clar, daca ai cauciucuri de iarna, nu ai avut lopata, daca ai si lopata nu ai avut nisip, dar pe ei cine ii amendeaza ca nu dezapezesc strazile si ca fiecare iarna ii ia prin surprindere.
    @ ignis - pentru unii e costul o problema pentru ca daca esti profesor spre exemplu si ai o dacie sh si un salariu de 15 mil e o problema majora. Nu te mai lua pe tine ca etalon, gandeste-te ca mai sunt si oameni cu venituri modeste
    20 3
  • Nu e rea ideea!
    Problema este ca pt ca tir-uri nu prea exista cauciucuri de iarna ( decat de la marca goodyear - si nu sunt speciale pt zapada ci pt S+M ).
    Inca o lege facuta fara cap de guvernantii p...
    In nicio tara din Uniunea Europeana nu exista asemena prevederi pt auto transport marfa. Iarna trebuie sa ai LANTURI + materiale antiderapante.
    Noi fiind mai smecheri, vrem sa reinventam roata.
    Nu avem drumuri, dar asupra noastra se emit pretentii cat caru!
    6 2
  • all season
    all season, investite buna/rea?
    5 3
  • @lol
    Sunt de acord ca o problema majora este costul, dar daca te gandesti la costul de reparatii in cazul unui accident, fie el si minor, niste anvelope sh care costa sub 100 ron bucata si care te tin cel putin o iarna sau doua, nu mai par asa scumpe. iar daca cauti putin pe aici vei gasi anvelope de iarna de la 130 lei bucata.
    Si mai e ceva - nu te obliga nimeni sa le cumperi pe toate 4 o data, poti cumpara cate doua, la 3 - 4 luni diferenta, numai ca majoritatea se gandesc ca au nevoie de anvelope de iarna dupa prima ninsoare.
    8 1
  • @ no name - corect, aici sunt de acord cu tine.
    @mik - parerea mea este ca anvelopele all seasons nu sunt bune nici pe zapada, nici pe asfalt uscat si cald... sunt o solutie mediocra. Cred ca niste cauciuciucuri de iarna mai ieftine ar fi superioare celor all seasons atunci cand e zapada si frig.
    6 0
  • @cosmo
    Anvelopele S+M sunt perfecte pentru TIR-urile din România. Ce găsim pe şosea cum se duce zăpada?
    Noroi.

    Cât despre lanţuri şi materiale antiderapante, am specificat în ştire că sunt obligatorii şi acelea.
    2 2
  • Octavian
    un cauciuc de iarna pe 14-15 nu e foarte scump. La 150 lei bucata iei unul nou de marca. Sunt multe seconduri foarte bune si la preturi foarte accesibile. Daca va permiteti jante pe 16-17-18 atunci sa nu va plangeti ca nu aveti bani de anvelope de iarna. Unde locuiesc eu acuma anvelopele de iarna sunt obligatorii din 15 octombrie pana in aprilie. Desi e mai putina zapada ca la noi, lumea respecta cu strictete.
    5 2
  • Spun unii ca e prea scump sa iti cumperi astfel de cauciucuri. E adevarat.

    Dar noi ceilalti ce vina avem ?

    De ce trebuie din cauza celor neechipati sa facem de 2-3 ori mai mult decat am face daca ar fi uscat ?

    De ce trebuie sa alergam pe la asigurari (in cazul in care au) sa ne recuperam banii, asta dupa ce tinem masina si cateva saptamani in service, pt ca ei au avut gume de vara si ne-au strambat ceva la masina ?

    Iarna trecuta 2 masini s-au lovit de mine, in ambele cazuri eu stateam pe loc asteptand sa treaca sau sa isi faca manevrele. Nu mi-a pasat pt ca masina cu care merg (in specal iarna) e "protejata" foarte bine si nici macar zgarieturi nu am avut eu. Dar daca eram cu cealalta mi-ar fi pasat foarte mult.

    @mik, all season sunt o gluma... proasta. Nu se compara cu cele de vara pe uscat si nici cu cele de iarna pe zapada sau frig.

    Uitam, exista si varianta cauciucurilor resapate cu profil de iarna (ca de astea vorbim), care sunt destul de bune si sunt cam la 50-60% din pretul unuia nou.
    4 4
  • si ce drumuri aveti voi acolo unde locuiesti tu? sa ghicesc, aveti si autostrazi acolo... cat despre preturile pe care le scoti nu stiu de unde iti spun ca sunt total eronate. Ai cam uitat realitatea romaneasca imi pare. Chiar daca ar fi 150ron bucata desi nu e, 150 x 4 = 6 milioane, pentru un om cu un salariu de 15mil e o tragedie...
    6 3
  • @ seba
    sincer imi pare o aberatie sa ma oblige sa am lanturi daca am tractiune integrala si cauciucuri de iarna pe toate 4 rotile.... nu vor sa-mi pun si plug obligatoriu ca sa dau si zapada in locul lor?
    6 3
  • Diferenta intre anvelopele de iarna si cele de vara ar consta in faptul ca la o masina cu tractiune fata, cu cele de iarna poti urca din Sinaia la Cota 1400, iar cu cele de vara nu.
    5 0
  • george
    UNDE LOCUIESTI ACUM?
    @ Octavian

    Daca nu este cu suparare...
    As vrea sa stiu si eu unde sunt astia mai catolici decat Papa (dat fiind ca impun purtarea de sosoni cramponati chiar daca iernile nu sunt crancene).

    Multam fain!
    5 0
  • nu am inteles
    adica, daca eu am all season, lopata, nisip si lanturi, ma mai amendeaza?

    pentru multi COSTURILE sunt problema. asa ca mai lasati aerele la o parte. daca as avea salar de 50 de milioane m-ar durea fix undeva de un set in plus de cauciucuri; mi le-as cumpara pe cele mai bune, fara sa ma gandesc prea mult (si stau in garsoniera. desi daca as avea un asa salar, poate nu as mai sta). iar masina am primit-o cadou (mostenire) si e un opel kadett din '87.
    3 3
  • @mps - Oricat de echipati ar fi toti se va merge cu 10km/h si vor exista ambuteiaje pentru ca unii sunt panicati pe asa vreme si vor merge cu 10km/h. Eu propun sa stea cei care nu sunt in stare sa conduca pe zapada acasa si sa vezi ce trafic minunat vom avea. Traficul e nenorocit si cand ploua tot datorita acestor "soferi".
    In plus atat timp cat vor exista masini vor exista si accidente ca asa e viata si asa e normal sa fie ca suntem oameni si gresim oricate cauciucuri de iarna am avea.
    8 0
  • DA
    E bine sa ai pe masina si cauciucuri de iarna si de vara, trusa medicala, instinctor, becuri de rezerva, trusa de scule, etc...strictul necesar.

    Pentru mine, cuvintul siguranta a fost pe primul loc, mai ales dupa ce vad la tv. ca se intimpla in trafic.
    Cand e vorba de siguranta mea, nu ma joc.

    E ca si cum te-ai juca cu viata.

    Sunt constient a nu e ieftin sa intretii o masina, dar daca tot o ai, trebuie cat de cat pusa la punct.

    Daca nu-ti permiti sa intretii o masina si o tii doar de dragul de a avea masina, mai bine vinde-o.
    8 3
  • @ mitza
    cel mai bine e sa ai "instinctor" ca ascute instinctele :)
    4 2
  • @emu - cum a zis cineva mai sus - anvelopele all-season sunt o gluma. Cum am scris mai sus - nu trebuie sa iti cumperi 4 anvelope in acelas timp, poti cumpara prin mai doua, si in octombrie inca doua. Iar daca le mai gasesti si SH pe kadet-ul tau nu te costa toate 4 mai mult de 3 mil. stiu ca e mult cand nu ai bani, dar nici mie nu-mi place cand primul la semafor are anvelope de vara si, daca plecare e si putin in panta (2% e suficient), nu trece decat el cand e verde.

    Mai sunt altii care considera ca daca au tractiune fata e suficient sa puna pe fata anvelope de iarna, dar intr-o curba imediat se invart.

    Cea mai trista faza am vazut-o iarna trecuta cand un BMW avea decat pe spate anvelope de iarna, si a incercat sa faca pe zapada cerculete. Nu a reusit.

    Si mai e ceva - anvelopele le cumperi o data, si daca sunt noi le folosesti cel putin 4-5 ani. Mai ales daca faci parte din categoria celor care nu isi permit, atunci clar esti cineva care nu face multi Km, si te vor tine lejer 5 ani. Ti se pare mult 100 ron pe an ca sa mergi in siguranta?
    5 1
  • raduku
    Cu sau fara "gume" si Maxima zilei !
    Cu "gume" sau fara "gume", este pacat sa crezi ca asta te va proteja de gheata. Indiferent , cauciucul aluneca pe umezeala si mai ales pe gheata.
    - Ce faci neica daca ramai suspendat pe un troian ?
    Eu zic ca ar fi bine sa ne dotam masina si cu troliu.

    Eu am ramas suspendat anul trecut, am avut si lanturi si tot degeaba.
    Pana nu au venit niste flacai sa ma scoata nu am iesit.
    Cel mai bine este sa ai o lopata , sufa de remorcaj si lanturi.

    Avantajele "gumelor" de iarna se regasesc in faptul sa-ti protejezi "gumele"de vara. Pe polei sa nu va incredeti in ele , aluneca atunci cand crezi mai mult ca tine.

    Maxima zilei: Prudenta la volan inaite de toate !!!!!
    4 4
  • ma enervati
    am scris cam mult dar asta e
    in 6 ani de zile de cand am permis am trecut 6 ierni fara probleme. Cand am luat permisul l-am luat iarna pe zapada. Prima masina condusa a fost o dacie 1310 iarna acum e alta. Nici nu am facut vreun accident nici nu m-am chinuit jumatate de ora sa plec de la semafor cum exagereaza mai toti desteptii de pe aici. Ba chiar am mers si la tara la 180 km de bucuresti si prin zapada si peste tot si am ajuns fara probleme fara cauciucuri de iarna .. Ba spre uimire am si urcat dealuri pe zapada usor usor si am trecut mai departe( in portbagaj aveam lanturi pregatite si lopata pentru orice eventualitate ca deh totusi plecasem la drum lung) dar ce vreau sa spun nu va mai dati rotunzi atat cu cauciucurile astea pe care vi le luati mai mult de forma frate. Un cauciuc de iarna second hand , tocit e egal cu zero iarna. ori iiti iei nou ori mai bine stii o treaba si mergi incet
    In fiecare iarna ii vad pe vitejii astia cu cauciucuri de iarna cum merg ei cu 60 km la ora ca ei se bazeaza ca au cauciucuri de iarna si gata parca alea sunt un fel de superman. Nu frate in primul rand si cu si fara tu conduci si poti sa o faci bine . Nu sunt impotriva cauciucurilor de iarna as vrea sa imi iau si eu dar din diferite probleme (de snatate vezi bani cheltuiti pe la spitale) s-a nimerit sa nu imi mai pot lua nici iarna asta. Plus de asta iarna trecuta una cu un volkwagen cobora de la polivalenta din tineretului si cu tot cu cauciucuri de iarna m-a atins pe bara spate si m-a durut sufletul pentru ca aveam masina noua de 25.000 e. avea cauciucuri de iarna ea era bazata. Multi sunt prosti cu un volan inmana cu cauciucuri se cred si mai tari. Deschideti ba ochii ca astia nu fac decat sa le bagati lor si mai multi bani in buzunar. Chiar credeti ca le pasa lor sanatatea voastra sau siguranta voastra? Nu! au ei afaceri Hotii!!!...daca le pasa faceau multe. Mai zicea unu mai sus ca acolo unde sta el toata lumea respecta cu strictete. Da gogule sa traiesc si eu in Germania sa am sosele fine ca sticla , servicii de dezapezire ireprosabile si cate si mai cate si dau apoi si 50 milioane pe cauciucuri sa le intre si lor in buzunar
    10 5
  • ... da strazi curate?
    Inteleg, ne obliga pe noi la anvelope de iarna, dar cear fi sa obligam noi statul sa curete pana la asfalt iarna, indiferent cat de frig ar fi . Nu ar mai fi accidente. Asta tinand seama cat de multe accize si taxe pentru intretinerea drumurilor mioritice platim.
    4 0
  • echipare masini MAI
    Sunt curios daca masinile de Politie vor avea cauciucuri de Iarna!! Salvarea!!!
    3 0
  • Anvelope de iarna
    ar fi f bine poate n-ar mai fi atatea accidente
    2 0
  • Eu raman tot pe alea all-season.
    Le-am luat iarna trecuta si nu am avut nici o problema desi am mers cam zi de zi cu masina prin nametii dintre blocuri si de pe strazi. Floarea e ca noua ca nu am mai prea folosit masina, deci nu vad care e problema.
    Asa cum s-a scris in articol, accidentele au avut loc din cauza NEADAPTARII VITEZEI LA CONDITIILE DE DRUM, nu ca nu ar fi avut cauciucuri.
    Poti sa ai ce cauciucuri de iarna vrei, daca nu adaptezi viteza, tot te infigi.
    Nu pricep de ce nu sunt permise cauciucurile cu spike-uri la noi. Cica ar strica drumurile :))) ce gluma buna.
    In Finlanda mergeam cu 180km/h cu o mazda3 pe autostrada pe zapada! Si cand puneam frana, pai era frana tata, ziceai k esti pe asfalt uscat.
    Dar nu ma mai mir, la cat de varza sunt guvernantii nostri, numai legi tampite si impotriva omului de rand sunt in stare sa cloceasca
    3 0
  • @adid
    Cumnatica mea lucreaza in Politie. Nu stiu daca in toate judetele, dar toate masinile MAI din judetul Gorj au fost echipat cu cauciucuri de iarna.
    1 0
  • @mitza
    Am bre si d'ala de ascute instinctele, da am si ce-mi trebuie la masina in caz ca se intimpla Doamne fereste ceva neasteptat, pe care nu am cum sa-l "instinctue".Si apropo, tocmai ca le am pe toate astea, am fost ferit de belele pina acum.....in rest....bla, bla, bla...
    1 0
  • raduku
    Societatile de asigurari.
    In alte tari, societatile de asigurari au preluat o serie de activitati de la stat. De exemplu, tot ele se ocupa de starea drumurilor astfel incat contribuabilii la asigurari sa nu pateasca ceva.
    Tot in acele tari , tot aceleasi societati de asigurari finanteaza o serie de activitati, chiar si politia , astfel incat o serie de evenimente sa nu se intampla.

    Cine initiaza un supliment legislativ , ca o serie de atributii ale statului sa fie preluate de soc. de asigurari...???
    0 0
  • Bordelul Mov
    Balet
    Abia astept sa vad probele de Balet si patinaj artistic de pe soselele romaniei. Legea se va da, dar cati soferi credeti ca isi vor pune gume de iarna?
    Va zic eu ca tot vor fi o gramada care vor circula cu gume de vara, pentru ca la noi se poarta sa ai masina mai scumpa decat casa in care traiesc, si bine inteles ca nu isi permit sa plateasca 200 de euro pe un set de iarna modest. Asa ca indiferent de lege, inca traim in jungla asa ca fiti prudenti, si conduceti atent atat la drum cat si la bizonii din trafic.
    0 0
  • M+S
    @Rio.......adica astia de la politie se duc si striga la base "Iesi afara.....ordinara "ca nu au bani de uniforme , hartie ptr procese verbale si benzina +salarii reduse , dar echipeaza masinile cu pneuri de iarna .....miramas......poate masinile comandantilor.....Tot citind postarile de aici , la un moment dat aveam senzatia ca sunt pe un forum al pilotilor de WRC care discuta despre etapa din Suedia .....unii ziceau .....All season....nu merge , ca pe speciala de pe lacul Morii ( sau cum s-o fi numind in suedeza !!) pierd cam 3 zecimi de secunda cu ele ......etc .... Hai sa fim seriosi ....noi aici in RO conducem urland de foame , si ne dam cu parerea despre chestii care sunt valabile in alte planuri de existenta .....Condusul prudent este cheia reducerii accidentelor . Multi de pe net merg cu masina din Rahovei la Berceni si retur , in coloane interminabile , dar trebuie sa posede neaparat nu stiu ce gume speciale montate de preferinta pe jeepane 4x4 .....Accidente se produc din cauza ca la noi , cei care ar trebui sa - si faca datoria pe bani buni si sa curete drumul , afla ca a venit iarna cu intarziere . Am avut un amic care respecta cu strictete chestia cu cauciucuri de iarna si de vara......Un tip prudent ar zice multi.....Acum doi ani , in iulie , a trecut pe langa coloana de de masini de la o bariera (ceea ce facea destul de des ) si cum un tren avea obiceiul sa treaca pe acolo , l-a trimis in vesnicele plaiuri ale vanatorii ........Ideal ar fi ca atunci cand conditiile de trafic sunt grele ( zapada abundenta , polei , troiene , viscol ) sa stam acasa sau sa folosim transportul in comun ......Daca nu esti un sofer care simte masina si drumul , poti sa pui 100 de cauciucuri de iarna si le pui degeaba.....In ceea ce privest modificarea codului rutier , nu cred ca era necesara , fiind suficient sa existe un paragraf in clauzele RCA/Casco . Pun pariu ca multi romani vor da iama prin All Season (ceea ce nu e rau , cum afirma unii "piloti WRC"de pe aici .....Sau vor folosi gumele de iarna in permanenta . Din punct de vedere financiar , ptr multi romani cu salarii reduse (sau someri) si rate in banci , un al doilea set de gume chiar este o povara finaciara ......indiferent de ce spun unii de prin diaspora ........Chestiile astea cu ce impune o lege este arbitrara . Asa se stabilise ca limita vitezei legale in localitate este de 50 kmh......peste aceasta viteza , venea sfarsitul lumii......In BV de ceva vreme s-a marit experimental viteza pe bulevardele care intra in oras la 70 kmh Adica , se merge de regula undeva in jurul la 80 kmh ceea ce nu se penalizeaza .....Ce crede-ti ca sa intamplat ? Ambulantele nu mai fac fata carand numarul de raniti si morti din accidentele rezulatate in urma rularii cu astfel de viteze .........Hai sa fim seriosi .....NU s-a intamplat nimic ......nu a crescut numarul de accidente , ci dimpotriva , traficul a devenit mai fluent ......deci ....sa fim atenti la cum interpretam evenimentele din jurul nostru ....Apropos....pe gheata , exceptand gumele cu crampoane + indemanarea si cunoasterea pilotajului in astfel de conditii , la viteze nerezonabile , se iese sau se intra in decor de zici ca nu se poate . Dupa vreo 32 de ierni petrecute la volan intr-o zona montana , cred ca stiu ce spun ......
    5 1
  • stefanel
    Legea, luata ca atare, e cat se poate de normala.
    Pusa in aplicare intr-o tara cu cel mai scazut nivel de trai din UE (oficial deja), cu infrastructura sub orice critica, cu oficialitati care nu fac mai nimic, in sensul de a curata strazile iarna si de a construi sosele moderne pe care sa le intretina la standarde europene, si cu smecherii comercianti de anvelope, in special cei mari, gen Sama, care devenisera probabil disperati ca nimeni nu le mai cumpara lor chinezariile la pret triplu (90% din anvelopele comericalizate in Romania sunt de productie chineza, indiferent de marca, si de o calitate slaba spre medie), legea devine absolut imbecila.
    Da, sa fi spus: fiecare e responsabil, daca faci accident sau blochezi drumul din cauza faptului ca ai condus ca un dement pe viscol, sa ti se adauge un mare plus la amenda sau chiar cateva zile de 'racorica' daca nu ai avut gume de sezon, in functie de gravitatea faptei. Asa ar fi fost ok.
    Dar sa ma oblige sa investesc minimum 1000 ron pt niste gume de iarna suficient de bune la un automobil SH de clasa mica pe care am dat aproape 5000 E, a carui revizie se ridica la 350-370 ron la 10.000 km si la care pun gume all-seazon de 14" cu profil adanc intotdeauna, schimbate obligatoriu la maximum 40.000 km (sau 2-3 ani, in fc de ce vine prima), asta n-o s-o fac niciodata.
    Despre lanturi, pot sa spun ca sunt cele mai proaste inventii din lumea auto, dupa ce ca iti distrug bucsile mai faci si un mare cacatzoi cu ele daca ai pus burta masinii pe zapada. Iar cu nisipul carat in portbagaj, asta pune cireasa pe tort sau motzul pe ceva maro.
    Eu propun sa-si ia legea si sa si-o bage unde nu razbesc razele soarelui mai niciodata.
    2 0
  • nicugoalkeper
    O MARE LEGE DAR IN LIPSA CELELILATE E O ABERATIE
    CE lege buna (de facut bani ) nu pentru siguranta (de ce ) cat timp inca mai vedem pe drumurile noastre daci 1300 sau alte cele (masini fara abs) cum sa zici ca e facuta cu gandul la siguranta (dacia si cu cauciucuri de iarana e de 5 ori mai proasta la franare si siguranta ca orice masina cu abs si roti de vara !
    0 0
  • @ma enervati
    pt tine "ma enervati"
    Prietene, cand o sa conduci o Berlina/Break/Van/etc de 1.5t+ o sa vezi cu siguranta diferenta pe care o fac cauciucurile de iarna si o sa iesi cu siguranta din mentalitatea "romaneasca" (sper eu). Nu trebuie sa iti permiti cauciucuri de iarna noi, poti oricand sa cumperi SH cu 70-90 lei foarte bune care te vor tine cu siguranta 2-3 ierni fara probleme. Legea este buna ... macar masina sa incerce sa faca diferenta daca soferii sunt indiferenti. Numai bine tuturor !
    1 1
  • Pentru cei care-au comentat
    Legea nu e buna, daca esti sofer, poti sa-ti iei caucioace de vara care sa aiba aderenta pe zapada mai buna decat cele de iarna;)
    Eu anul trecut mi-am luat firestone de vara, si iarna pe zapada urcam la deal prin republica moldova (unde nu stiu aia ce-i aia dezapezirea drumurilor, au zapada pe carosabil de la prima ninsoare pana primavara) fara probleme depasind chiar un bmw cu pneuri de iarna, si o masina identica cu a mea (nu spun modelul) cu caucioace de iarna ieftine... da' noi:D

    Deci, conteaza sa stii sa-ti alegi gumele si sa stii sa sofezi, nu steluta de pe gume (simbolul ca-s de iarna).

    Iar pt cei care n-au unde sa le puna pe alea de vara cand isi incalta masina iarna... in portbagaj:) daca aveti asa ceva, daca nu:( soarta:D

    Data viitoare veti sti ca-i util si portbagajul la ceva, si sa va luati masina cu portbagaj.

    P.S.: Recomand gume de iarna macar pentru rotile care trag, indiferent de ce spune legea, pentru ca sunt ca asigurarea obligatorie, nu e utila decat atunci cand ceasul rau si pisica neagra isi fac simtita prezenta.
    0 0
  • un comentariu
    Legea este cat se poate de normala pentru o tara cu asemenea conditii de iarna, dar trebuie sa tinem cont de:

    1. asemenea lege nu se poate aplica in 2 zile de la aparitie in MO. ar fi indicata aparitia acestei legi vara, cu termen de aplicare 5-6 luni.
    2. nu exista disponibilitate de anvelope de iarna care sa acopere necesarul. producatorii nu au produs suficient, reprezentantele producatorilor nu au adus suficiente anvelope in tara, stocurile sunt limitate. incercati sa cautati niste anvelope cargo sau camion de iarna? cate gasiti?
    3. inainte de a aplica asemenea norme pentru populatie, ar trebui sa fie aplicate pentru serviciile de stat - politie / ambulanta / pompieri / vama / institutii de stat

    si pentru toti "cunoscatorii":
    - in sezonul rece, chiar si cea mai ieftina anvelopa de iarna noua se comporta mai bine decat o anvelopa de vara.
    - daca nu aveti posibilitatea sa montati toate 4 anvelope de iarna, montati anvelopele de iarna pe fata (axa fata este singura de control a masinii; mai bine ramai blocat cu spatele in zapada, decat infipt intr-un stalp). acelasi lucru este valabil si atunci cand se schimba doar 2 anvelope de vara pe masina.
    - anvelopele allseason nu sunt proiectate pentru iernile de la noi. ele se utilizeaza foarte bine in tarile tropicale, unde iarna scade temperatura, dar fara gheata/zapada pe drumuri. deci ele ar fi bune de utilizat doar in oras, in conditiile in care drumurile sunt curatate.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru