Citroen a prezentat oficial noul concept oli [all-e]. Așa cum se poate vedea, conceptul francezilor propune un design îndrăzneț și radical și sugerează cum ar putea arăta viitoarele modele de serie Citroen.
Evident, designul nou al conceptului iese cel mai mult în evidență. Citroen oli are o formă pătrățoasă și prezintă unghiuri drepte și ascuțite pe alocuri, ceea ce caracterizează viitorul limbaj de design al mărcii de la Poissy. În partea din față remarcăm o siglă nouă, cu un design complet nou și care ascunde priza de încărcare.
Farurile sunt alcătuite din trei module și sunt desenate sub forma literei C răsturnate. Bara din față conține o serie de elemente de protecție, vopsite în negru, argintiu și chiar portocaliu, menite să scoată în evidență caracterul robust al conceptului.
Parbrizul este montat perpendicular, iar mai multe panouri ale caroseriei, precum capota, plafonul și platforma de încărcare spate sunt confecționate din carton reciclat de tip fagure. Cele mai multe elemente ale caroseriei sunt confecționate din materiale reciclate pentru a menține o masă proprie de numai 1000 de kilograme. Acestea sunt durabile și pot fi înlocuite ușor, potrivit mărcii franceze.
Deși pare că noul concept are doar două uși mari, acesta are, de fapt, 4 uși, deoarece portierele din spate mici se deschid în sens invers celor din față. Jantele au un design aerodinamic, confecționate din oțel și aluminiu și încălțate cu anvelope inteligente Eagle GO de la Goodyear.
Și în partea din spate avem o bară cu numeroase elemente de protecție, iar în locul unui hayon avem o ușă care se deschide ca la o camionetă și care relevă platforma de încărcare. Stopurile au același aspect ca farurile, iar logo-ul nou al mărcii se regăsește și aici.
Habitaclul lui Citroen oli preia principiul de design minimalist văzut la Ami. Aici avem un habitaclu roșu cu podea lavabilă și scaune cu spătar de tip plasă. Bineînțeles, interiorul este confecționat din materiale reciclate ușoare care pot fi curățate și înlocuite ușor.
Bordul are un design minimalist și are un loc special pentru smartphone, care afișează toate informațiile necesare pe toată lățimea planșei de bord.
Avem aici și comenzi fizice pentru climă, iar volanul conține doar un singur joystick în partea dreaptă, în locul unor butoane.Propulsorul lui Citroen oli promite o autonomie de 400 de kilometri și un consum de 10 kWh la fiecare 100 de kilometri. Viteza maximă este limitată electronic la 110 km/h, iar acumulatorul poate fi încărcat de la 20% la 80% în 23 de minute la o stație de încărcare rapidă.
Noul concept Citroen oli a fost creat pentru a oferi o mobilitate electrică accesibilă și ne oferă o imagine a viitorului mărcii cu privire la modelele sale cu zero emisii.
via Citroen
Ce-s capetele alea de țeavă pe bord -+? De acolo se reglează volumul?
Butonul de pe volan e ca o bubă/neg. Presupun că-i buton de pornire.
Vreo informație ceva? Viteza este transmisă radiofonic?
Păi ăsta are Cx-ul unei cărămizi. Nu cred că are nici cât avea Citroen Traction în 1934, adică Cx 1,230, că DS-ul din 1956 avea deja 0,81.
Despre ce design vorbim aici când bordul este atât de minimalist cît era și la vechile IMS-uri. Adică zero plus două butoane și-un ceas.
Deci nu-l priviti ca pe un automobil, ca nu este, este doar un stativ masiv, deplasabil primprejur pe 4 role, pentru noua sigla digitalo-simplista.
Daca autonomia aia e calculata dupa consumul de 10 kw, inseamna ca are baterie de 40 ceea ce inseamna o autonomie reala de 250 km pe vreme buna. Iarna sub 200. Acum sa asteptam electrizati pretul de 40.000 de eur si there you have it! Inca o bijuterie tehnologica si de design.