În urmă cu câteva zile, francezii de la Citroen au publicat un scurt teaser video care anunța lansarea unui model așteptat îndelung de fani.
Este vorba despre noua navă amiral a producătorului din Hexagon, o mașină care îmbină eleganța unui sedan cu dinamismul unui break și postura ridicată a unui SUV. Numele său este C5 X.
DESIGN INSPIRAT DE CONCEPTUL CXPERIENCE
Cu un design inspirat de conceptul CXperience, prezentat în 2016 la Salonul Auto de la Paris, noul C5 X impresionează cu o caroserie de tip fastback, jante de dimensiuni mari și o semnătură luminoasă în formă de V, la fel ca C4.
Noul SUV Citroen măsoară 4.805 milimetri lungime, 1.865 mm lățime, 1.485 milimetri sunt trecuți în dreptul înălțimii, iar ampatamentul este de 2.785 milimetri. Acest lucru se traduce printr-un spațiu interior generos, mai ales pentru ocupanții locurilor din spate.
Dacă tot vorbim de spațiu, portbagajul are un volum de încărcare de 545 litri. Prin rabatarea banchetei, această valoare crește la 1.640 de litri.
Pentru habitaclu, Citroen a pregătit un display de 12 inch pentru sistemul multimedia, scaune Advanced Comfort, plafon panoramic, Head-up Display, zonă de încărcare prin inducție a telefonului mobil și geamuri laminate cu izolație acustică.
La fel ca și în cazul altor modele din portofoliu, interiorul noului C5 X poate fi personalizat cu ajutorul ambianțelor interioare.
MOTORIZĂRI PE BENZINĂ ȘI VERSIUNE PLUG-IN HYBRID
Citroen C5 X este disponibil cu motorizări pe benzină, iar clienții au la dispoziție și o versiune plug-in hybrid.
Aceasta dispune de 225 CP și oferă o autonomie electrică de peste 50 de kilometri.
Pentru un plus de confort, SUV-ul de segment D al francezilor vine echipat cu suspensia Citroen Advanced Comfort (amortizare hidraulică progresivă și trei moduri de configurare).
Lista cu sisteme de siguranță și asistență include Highway Driver Assist, regulator de viteză adaptiv cu funcție Stop & Go, sistem de menținere a benzii de rulare (toate acestea permit un condus semi-autonom de nivel 2), sistem de detectare a unghiului mort, Rear Cross Traffic Alert, Acces și Pornire fără cheie și Top 360 Vision (vedere la 360 de grade).
Noul Citroen C5 X va fi comercializat începând cu a doua parte a anului curent.
via Citroen
...Unde nu știu dacă aerul struță-cămiloid de Subaru Outback îl va ajuta-n vânzări, da-n Europa sigur nu.
(Ceva mai baroc-kitsch, ba chiar decadent ca design mi-e greu de imaginat).
Va fi deci un flop zic eu, fie și doar din cauza motorizărilor 1.2 Puretrosc (OK, max. 1,6 l dar PHEV-izate după dictatul birocretinilor UE) puse p-un găligan de breako-crossover.
În fine, pare un truism tocit, dar Citronelele nu mai sunt din păcate ce-au fost.
@Kiro : se pare ca (doar)aceste caroserii "hibrid" sunt cerute de piata daca mai vrei sa vinzi si altceva decat SUV . Asta e parerea mea.
prima data , bmw nu a putut sa isi numeasca x5-ul in varianta sportiva de top MX5 pentru ca mazda. acum, citroen nu poate sa isi numeasca amiraul cx5 pentru ca, ghici? mazda din nou.
asa ca au iesit niste denumiri struto-camile adaptate ca X5 M si C5 X
si asa cum zice si pipo, x in denumire dar fara integrala?
@pipo: N-am nici timp, nici spațiu, nici chef mai ales :-) să demonstrez că cererile ”pieței” sunt atent modelate de forțe cu interese obscure, omulețus consumatorius ”cerând” de multe ori obiecte inutile, dar intens promovate.
Ochiometric vorbind ai însă dreptate, ultimul trend fiind cel al pseudo-SUV-urilor ”aplatizate” ca să aibă un consum cât de cât acceptabil.
Nu însă și cu tracțiune integrală, din același motiv de norme / protocoale / standarde emise, cum altfel, de aceleași birocratițe experte de talia Ursulei Von der Leyden.
...Predestinată cred prin nume să salveze urșii poluari. :-)
Apoi, credeam ca Citroen e marca aia mai de buget a grupului. Dar ce.i cu revenirea asta la suspensia hidraulica? Nu se supara aia cu Pejo ca nu o au, dar platesc mai mult si se vad semi-premium? Basca DS.
2014 320,011 14.29 1.74
2015 298,080 -6.85 1.48
2016 248,509 -16.63 1.05
2017 132,487 -46.69 0.55
2018 113,867 -14.05 0.49
2019 50,279 -55.84 0.24
2020 20,079 -60.10 0.10
În altă ordine de idei, Citroen folosește particula CX încă de prin anii 80, cand aveau CX GTi, CX 25. De altfel aceasta provine din prescurtarea de la coeficient aerodinamic. Păcat că nu au înregistrat-o ei înainde de Mazda.
https://www.autoplus.fr/citroen/xantia/la-citroen-xantia-activa-v6-1996-plus-rapide-qu-une-mclaren-au-test-de-l-elan-208590
...ci un ersatz ieftinache, botezat ”suspensions à butées hydrauliques progressives” - am mai scris p-aici despre ele, așa că nu mai bat câmpii din nou.
http://www.fiches-auto.fr/articles-auto/fonctionnement-d-une-auto/s-1751-amortissement-citroen-advanced-comfort.php
...în care se și compară în detaliu actualul sistem Citroën *Advanced Comfort* cu fosta suspensie hidropneumatică *Hydractive*, net superioară.
...Dar mai scumpă de produs și necesitând anumite operațiuni de întreținere periodică -- de unde au rezultat unele foste reproșuri ref. la fiabilitatea slabă, nejustificate însă (doar poate pentru habarniștii neglijenți.)
Morala: și originalitatea... funcțională costă deseori, dar sacrificarea ei de dragul economiilor e o soluție riscantă, cu rezultate istorice nu tocmai pozitive (și) pentru Citroën.
...Care văd că joacă doar pe extreme-n ultima vreme, de la rolul de sub-marcă PSA/Peugeot cu tendințe low-cost la treziri d-astea spre lux aparent gen C5X.
Acum zi si ceva de masina, lasa banalitatile.
Fiabilitatea Citroen-ului asta al meu mi-a depasit asteptarile. Cine vorbeste Citroen de cat de proaste sunt, nu a avut niciuna.
Exista o vorba printre "citronisti". Cine nu are, nu-i trebuie, cine are, nu-l mai da.
Atat am avut de spus. C5X-ul asta va fi urmatoarea achizitie.
Ori au dat hackerii atacul, ori se votează ca în parlament, la mai multe maini.
IN REST O MASINA PESTE MULT PESTE POSIBILITATEA DE INTELEGERE A UNOR INDIVIZI
SI ESTE FFF BINE MAI ALES CA ESTE F REUSITA DIN TOATE PUNCTELE DE VEDERE EXT DE 10 INT DE 10 ECHIPAMETE DE 10 PRET DE 10
10 ESTE NOTA PENTRU CEI CE NU INTELEG
SUSPENSIA NOUA CEA DE PE C5 AIRCROSS ESTE DIVINA MULT PESTE CAPACITATEA DE INTELEGERE A INDIVIZILOR
SCAUNELE CONFORT REGAL DE LA C5 AIRCROSS
MA PLIMB ZILNIC CU C5 AIRCROSS CA SA STIE INDIVIZII
INTERIORUL PARE MARE CONFORTABIL SI FFF DESTEPT
IN REST ESTE FACUT IN CHINA DE CITROEN
DE VOLVO CHINEZESTI FACUTE IN EUROPA DE CHINEZI INDIVIZII NU AU AUZIT DAR AU DE COMENTAT UN LUCRU GENERALIZAT SI STIUT TOTI FABRICA MASINI SI ABSOLUT ORICE IN CHINA CU TEHNOLOGIA LOR
CARE ESTE PROBLEMA IDI
MOTOARE ARHISUFICIENT DE PUTERNICE SI FASNETE
FIABILITATE MAXIMA
BRAVO CITROEN AI DAT DIN NOU LOVITURA
APROPO DE CE OPEL PRELUAT DE CITROEN PEUGEOT A FOST PE PLUS DUPA UN AN DE ZILE DE LA PRELUARE DUPA 45 DA 45 ANI DE PIERDERI
INTRBARE PENTRU INDIVIZI IDI SI LAUZ
INCA O DATA BRAVO CITROEN
Fac si un clasament personal privind estate urile :
1. Peugeot 508
2. Citroen c5x
3. Insignia
4. Talisman
5. Mazda 6
6. Mondeo
7. Arteon
8. Passat
NICI UN COMENTARIU
CRED CA NICI NU STIATI CA VOLVO ESTE FABRICAT IN EUROPA NOASTRA IUBITA DE CHINEZII ORIGINALI DIN CHINA LOR IUBITA SI CU TOATA TEHNOLOGIA LOR CHINEZA
CE SA VEZI VOLVO ESTE OK
DAR CA CITROENUL CA DE ALTFEL TOTI PRODUCATORII FABRICA MASINI -UNELE- IN CHINA CU TEHNOLOGIA SI MOTOARELE LOR ALE CITROENULUI DEJA ESTE TRAGEDIE NU ASA KIRO SPIRULINULE