Noul Citroen C5 Aircross: SUV cu motorizări hibride PHEV și versiuni electrice

de Tiberiu Safta
Marti, 29.04.2025
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Citroen a prezentat oficial noua generație C5 Aircross. Cel mai nou SUV al mărcii franceze este foarte apropiat de conceptul prezentat anul trecut și primește 3 tipuri diferite de motorizări, inclusiv versiuni electrice.

Noua generație Citroen C5 Aircross tocmai a fost dezvăluită oficial de către constructorul francez și urmează să fie lansată pe piață în a doua jumătate a acestui an. Noul SUV al francezilor este foarte asemănător din punct de vedere vizual cu conceptul C5 Aircross, prezentat în toamna lui 2024. Pentru moment, Citroen a publicat doar câteva imagini cu noul model, fără să ofere multe detalii tehnice.

DESIGN PRELUAT DE LA CONCEPT

Așa cum spuneam, noul Citroen C5 Aircross de serie este aproape identic din punct de vedere al design-ului cu conceptul cu același nume de anul trecut. Caroseria noului model este mult mai colțuroasă și mai ascuțită față de generația precedentă, iar mai mult accent a fost pus pe eficiența aerodinamică.

Partea frontală primește faruri LED subțiri, cu blocuri optice separate pentru luminile de zi și pentru faruri. În bara de protecție sunt vizibile lumini foarte subțiri desenate în forma literei L întoarse. Tot în bara de protecție este sculptată și o priză de aer împărțită în două bucăți la mijloc.

După cum este trendul la SUV-uri și crossovere, noul C5 Aircross primește protecții laterale pentru aripi și praguri, iar plafonul este vopsit într-o culoare contrastantă neagră față de restul caroseriei.

Jantele măsoară 20 de inch și sunt bicolore.

În spate, versiunea de serie a lui C5 Aircross preia același design al stopurilor văzut la conceptul de anul trecut, cu bucăți care se extind în lateral pentru a forma un fel de aripă. Aici avem stopuri montate separat pe 3 niveluri, alături de lumini secundare vizibile în bara de protecție.

Cât despre dimensiuni, noul Citroen C5 Aircross se prezintă cu o lungime de 4652 milimetri și cu un ampatament lung de 2784 milimetri. Concret, asta înseamnă că noul model este mai lung cu 150 de milimetri decât vechiul C5 Aircross, iar ampatamentul are 60 de milimetri în plus.

NOUL HABITACLU C-ZEN LOUNGE

Interiorul noului model, botezat C-Zen Lounge, are un design concentrat de minimalism și digitalizare. Ecranul central, al cărui diagonală este necunoscută, este așezat vertical și este împerecheat vizual cu partea din față a tunelului central, acolo unde sunt prezente câteva din puținele butoane fizice ale mașinii. Despre acest ecran, Citroen spune că este cel mai mare display tactil oferit de către un brand care aparține Grupului Stellantis.

Tot în habitaclu mai putem vedea un instrumentar digital de 10 inch, un head-up display și o tavă de încărcare prin inducție pentru telefon. În spatele ecranului central se ascund două suporturi de pahare și o zonă mică de depozitare. Portbagajul noului model are un volum de 651 litri, indiferent de motorizarea aleasă.

3 TIPURI DE MOTORIZĂRI

Noul Citroen C5 Aircross este bazat pe arhitectura STLA Medium, împărtășită cu modele ca Peugeot 3008, Peugeot 5008 și Opel Grandland. Despre motorizări, Citroen nu a oferit detalii, însă precizează că noul C5 Aircross va avea 3 tipuri de motorizări: mild-hybrid, hibrid cu încărcare la priză și electric. Detaliile despre aceste propulsoare vor fi comunicate mai târziu.

Lansarea pe piață a noului Citroen C5 Aircross va avea loc în a doua jumătate a acestui an. Prețurile nu au fost comunicate până acum.

via Citroen

Comentarii (5)

  • In sfârșit au găsit un design care merge, chiar dacă e prea colțuros și în contradicție cu istoria Citroen. Sa vedem cât îi ține.
    2 1
  • Banditos
    E coltos pentru ca il are pe fratele mai mare, Peugeot, si il influenteaza. N-as zice ca e foarte bine dar per total e...ok.
    1 0
  • Mie îmi place 3008 dar într-adevăr, designul e destul de Marmite. C5 cred ca are șanse mai mari sa placă unui public mai larg.
    3 0
  • Frumusica. Stilul usor atipic Citroen, dar in sens bun.

    Niciodata nu mi-au placut scaunele de la Citroen. Personal le gasesc chiar incomode.

    Imi place cum este pozitionat si integrat ecranul central, dar, atentie la toate obiectele din locul ala de depozitare care la o franare mai ferma vor avea rampa de lansare direct pe ecran. Si daca mai depozitezi acolo si ceva lichide o sa ai nevoie de stergatoare de ecran.

    Jante de 20 de inch. Exagerat.
    0 0
  • Niciodata nu mi-au placut scaunele de la Citroen. Personal le gasesc chiar incomode.

    glumesti? cu exceptia vechilor C1-C2, citroen a oferit mereu adevarate fotolii, iar in combinatie cu suspensia aia plushata, survolezi hartoapele si nu simti mai nimic.

    Jante de 20 de inch. Exagerat.

    aici complet de acord, doar ca in ziua de azi exagerarea asta e intalnita la toti producatorii, vorba aia are skoda fabia jante de 18-19. de ce n-ar fi de 20 pe o masina cu 2 clase mai sus? nici mie nu-mi place, dar am inceput sa ma obisnuiesc.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru