Citroen a anunțat joi câteva schimbări importante pentru C4 Cactus. În ciuda faptului că SUV-ul ar fi trebuit să primească doar un facelift, constructorul francez evită acest termen ca urmare a faptului că poziționează acum modelul ca hatchback compact.
Modificarea apare pentru a scoate în evidență că gama de SUV-uri Citroen este alcătuită acum din modele lansate sub brandul Aircross, în timp ce C4 Cactus este considerat doar un înlocuitor pentru C4, a cărui producție a fost întreruptă.
Citroen C4 Cactus: date esențiale:
● blocurile optice, aripile față și ușile au un design ușor modificat, în timp ce stopurile beneficiază de o semnătură LED cu efect 3D;
● francezii renunță aproape complet la sistemul Airbumps. Prezent inițial pe o suprafață generoasă a ușilor din față, acesta este vizibil acum doar în partea inferioară a portierelor cu scopul de a oferi un aspect estetic mai discret și tradițional. Sistemul Airbumps este alcătuit din capsule de aer integrate în ornamentele care îmbracă portierele pentru a evita zgârieturile şi avariile caroseriei care au loc în parcări;
● modelul oferă 5 tipuri de jante din aliaj de 16 inch și 17 inch;
● volumul portbagajului este de 358 de litri și crește la 1.170 de litri în cazul rabatării banchetei din spate;
● Citroen oferă 31 de posibilități de personalizare prin intermediul a 9 culori pentru caroserie și a patru pachete speciale Color Packs;
● C4 Cactus devine primul model european al francezilor care folosește o suspensie hidraulică Progressive Hydraulic Cushions (PHC) care înlocuiește astfel suspensia pneumatică;
● utilizarea noii suspensii oferă un confort sporit pentru pasageri, care beneficiază și de noile scaune Advanced Comfort prin care postura este îmbunătățită;
● modelul include și 5 ambianțe diferite pentru interior, car se deosebesc în special prin tapițeria folosită pentru scaune și culoarea plansei de bord: Standard, Metropolitan Red, Wild Grey, Hype Grey și Hype Red;
● pe consola centrală există un spațiu de stocare generos, priză de 12 V și porturi USB, în timp ce în portiere poți depozita și sticle de 1.5 litri;
● Citroen oferă 3 tehnologii de conectivitate: Mirror Screen Function compatibil cu Android Auto și Apple CarPlay, Connect Nav (cu sistem de navigație TomTom și ecran de 7 inch) și Connect Box (cu sistem de alertare automată a serviciilor de ambulanță în cazul unui accident);
● gama de motorizări rămâne neschimbată. Fanii motoarelor pe benzină au la dispoziție unitățile PureTech de 1.2 litri și 82 CP cu cutie manuală și PureTech de 1.2 litri și 110 CP și 130 CP, în timp ce fanii diesel au la dispoziție doar motorul BlueHDi de 1.6 litri și 100 CP. În toamna anului viitor va apărea însă și o versiune de 120 CP a motorului BlueHDi;
● noul C4 Cactus este disponibil cu 12 sisteme de asitenta, printre care Active Safety Brake, Speed Sign Recognition, Lane Departure Warning System, Blind Spot Monitoring System sau Park Assist.
Via Autocar, L'Automobile, Caradisiac, L'Argus
Același marketing aburitor (ca al tuturor) îl... repoziționează vezi-doamne acum, uitînd de infinitele aberații eructate pe tema SUV/crossover.
...Scabros aproape, dar asta-i lumea-n care trăim.
Sau poate și geamuri-spate adevărate?!
Serios acu - turometrul e bun ca să nu intri-n ruptor la depășiri disperate și implicit să nu ți se oprească morișca iegzact.cînd ai mai multă nevoie.
Crede-mă că li s-a întîmplat multora, uneori cu consecințe dramatice.
Ca să nu mai zic de faptul că am condus un Cactus - nu varianta de 130 CP, doar de 110 - și te anunț că-i mult mai vioi decît s-ar putea crede, fiind f. ușor pentru dimensiunile lui.
la scoala "veche" eu am invatat ca retrogradezi si bagi gaz. Schimbarea in timpul depasirii fiind o manevra poate mai periculoasa decat supraturarea. Si sa stai cu ochii beliti in bord cautand acul ala care, e posibil, sa nu-l mai gasesti unde'l stii deobicei inseamna distragerea atentiei. Bine, eu am invatat sa conduc pe Dacia 1300 unde si reglajul "relanti"-ului se facea dupa ureche, la propriu si la figurat.
subiectul de fata n-are geam "adevarat"....se vede'n poze.
Unde ai vazut tu ca are manivela ?
Poate ne lamuriti.
Daca la preturi va sta bine ca la varianta de dinainte de facelift, poate va avea vanzari. Altfel e doar un model care face trecerea intre low-cost si volum si nu are nicio sansa in fata numelor mari din segmentul C HB. Nici chiar in fata 308-ului si Astrei din curtea proprie. Ca model de nisa era mai interesant.
Vechiul c4 (2004-2010, fiindcă există încă în fabricație c4 facelift din 2015) avea motorizări pe benzină 1,4 /90cp și 1,6 /120cp, iar diesel 1,6 /92cp ,1,6 /109 cp.
p.s. : și în variantele mai rare diesel 2.0/138 cp.
Scz. Acum am vazut ...eu m-am uitat dupa manivela nu m-am gandit ca are tampenia aia de deschidere a geamului....am crezut ca sunt electrice daca nu are manivela. Pfaaa cat de ordinari sunt astia de l-au produs. Cum sa faci asa ceva in 2017 ?