În debutul lui 2020, Renault a anunțat că Luca de Meo va fi noul său șef, după ce Board-ul și președintele Jean-Dominique Senard au finalizat procesul de selecție și numire a noului CEO al companiei.
Mandatul lui Luca de Meo la cârma Renault va începe la data de 1 iulie, iar italianul va fi ajutat de actualul CEO interimar, Clotilde Delbos.
Noul CEO Renault promite “una dintre cele mai surprinzătoare redresări”, după ce a menționat că este conștient de problemele cu care compania se confruntă.
“Întotdeauna mi-a plăcut să merg acolo unde există provocări,” a spus Luca de Meo. Șeful constructorului francez este așteptat să-și prezinte strategia până la sfârșitul lui 2020 sau la începutul anului viitor.
Născut în 1967 la Milano, Luca de Meo are o experiență de peste 20 de ani în industria auto. Și-a început cariera la Renault, după care a lucrat pentru Toyota Europe și în cadrul grupului Fiat, acolo unde s-a ocupat de brandurile Lancia, Fiat și Alfa Romeo.
În 2009, s-a alăturat grupului Volkswagen ca director de marketing.
Din 2015 și până la începutul acestui an, Luca de Meo a fost CEO-ul Seat.Via Reuters
Sa speram ca va face treaba buna si la Renault.
Eu unul îi doresc să reușească.
Și poate insuflă ceva mai mult curaj și pentru gama Dacia.
Că-i a noastră și cred că se poate visa la mai mult.
Hai cu un Sandero RC sub marca Dacia, hai cu un Oroch fabricat la Mioveni, hai cu mai multă larghețe la motorizări, că nu o să afecteze neapărat gama Renault dacă repartizarea se face inteligent.
Avem așteptări de la tine, don Luca.
Hai că se poate!
Baftă!
P.S. „Și să nu mă trimiteți să vizitez Japonia, că apetitul meu pentru provocări nu e așa de mare!”
De Meo nu e totuși confruntat cu vreo reală catastrofă la Renault (cărei mărci îi merge însă bine acum?) și sigur va descurca unele ițe ca meșter în PR_marketing și *burete multicultural* care este, vorba vanghelionului.
Salariul e mai complicat de calculat pentru upper-management, dar +6 milioane € anual ia sigur, mai mult ca Bollore dar și decit lua Ghosn (4,8 mil.).
Măcelarul de costuri cânta însă la mai multe țambale în concern și încasa +15 milioane... care tot nu-i ajungeau, da-i altă discuție asta, despre rapacitatea egoistă pentru sine versus chitroșenia austeră pentru alții.