Noul BMW X3 costă 41.168 de euro în România

De Bogdan Mirică
Publicat Luni, 30.08.2010
Noua generaţie a modelului BMW X3 pleacă de la 41.168 de euro în România, preţ cu TVA inclus, valabil pentru versiunea xDrive20d cu 184 de cai putere şi 380 de Nm.

Esential

306 cai putere oferă versiunea pe benzină xDrive35i a noului BMW X3.
5.7 secunde îi sunt necesare noului BMW X3, în versiunea xDrive35i, pentru a atinge 100 de km/h.
5.6 litri la 100 de kilometri consumă versiunea diesel a noii generaţii X3.

Deşi debutul live al noii generaţii X3 va avea loc abia peste o lună, în cadrul Salonului Auto de la Paris, BMW pregăteşte deja lansarea pe piaţa autohtonă. Constructorul german a publicat preţurile noului model, care a crescut acum considerabil în dimensiuni şi a adoptat un pachet tehnologic mai generos.

A doua generaţie a modelului X3 este cu 83 de milimetri mai lungă decât prima şi cu 29 de milimetri mai lată. Înălţimea a crescut şi ea cu 40 de mm, iar ampatamentul cu 15 mm. Deşi vizibil mai mare decât predecesorul său, noul X3 nu se îndepărtează foarte mult de la designul vechiului model, adoptând doar mici retuşuri estetice regăsite pe noile X1, Seria 5 GT şi bineînţeles X5.

Generozitatea dimensiunilor generale se oglindeşte şi în interior, unde spaţiul pentru pasageri a crescut considerabil iar portbagajul a devenit cel mai încăpător din segment, cu o capacitate cuprinsă între 550 şi 1600 de litri.

Suspensii noi şi xDrive în standard

Primele două versiuni disponibile pe BMW X3 vin în echiparea standard cu sistemul de tracţiune integrală xDrive, optimizat pentru o distribuţie variabilă a cuplului între cele două axe. De asemenea, clienţii pot opta pentru sistemul Performance Control, care oferă posibilitatea frânării roţii din spate, aflate la interiorul virajului, şi creşterea simultană a puterii transmise punţii posterioare, pentru a maximiza comportamentul pe viraje.

Suspensia celei de-a doua generaţii X3 este complet nouă şi îi oferă bavarezului condiţii ideale pentru agilitate sporită şi un nivel superior de confort. BMW oferă, de asemenea, în echiparea standard şi sistemul EPS, de servodirecţie asistată electric cu funcţia Servotronic. Acest sistem asigură varierea gradului de asistare al direcţiei, în funcţie de viteză, şi reprezintă o premieră în gama X3.

Cel mai puternic motor pe benzină din segment

Sub capota celui mai nou model BMW se vor afla momentan doar două opţiuni de motorizare, un diesel de 184 de cai putere şi 380 de Nm, ascuns sub indicativul xDrive20d, şi un propulsor pe benzină de 306 cai putere şi 400 de Nm, în versiunea xDrive35i.

Unitatea pe benzină este cea mai puternică din segment, şi poate livra valoarea maximă a cuplului încă de la 1300 de rotaţii. Resursele generoase îi permit modelului german să accelereze de la 0 la 100 de km/h în numai 5.7 secunde şi să atingă o viteză maximă de 245 de km/h.

Ambele unităţi propulsoare sunt disponibile cu singura transmisie cu opt rapoarte din segment, ea fiind regăsită în echiparea standard a versiunii xDrive35i şi opţional în cea a dieselului xDrive20d.

Preţ în România

Pe piaţa din România, modelul german pleacă de la 41.168 de euro, preţ cu TVA inclus, valabil pentru versiunea xDrive20d. Dieselul se dovedeşte a fi varianta cea mai ieftină de achiziţie, atât din punct de vedere al preţului de plecare, cât şi din cel al consumului, versiunea promiţând o valoare medie de numai 5.6 litri la 100 de kilometri.

Următoarea motorizare disponibilă pe noul X3 este şi totodată şi vârf de gamă, preţul fiind unul pe măsură. Germanii vor livra primele exemplare xDrive35i în România cu un preţ de pornire de 51.708 euro, cu TVA inclus.

Echiparea standard

În schimbul sumelor enumerate mai sus, BMW oferă în echiparea standard airbaguri frontale, laterale, cortină faţă şi spate, sisteme ABS, DTC şi DSC şi tetiere active. Lista dotărilor de confort include un sistem de aer condiţionat automat, geamuri electrice cu funcţie împotriva prinderii, radioc CD BMW Business cu conexiune auxiliară şi cinci difuzoare, închidere centralizată, volan îmbrăcat în piele.

Comentarii (15)

  • ff
    urata foarte urata
    9 9
  • eu nu inteleg rostul acestui model. Ma lamureste cineva? X1 e mic, de oras, rivalizeaza cu q5,glk,tiguan. X5 e mai mare,rivalizeaza cu ML,touareg. Dar x3?
    3 10
  • varza
    cum dracu sa dai 41200 de euro pe o masina asa oribila!!??? tre sa fi cretin
    7 8
  • deci nu inteleg forma farurilor, exact contrar noului design bmw , parca leau copiat de la hyundai sonata, x3 e in clasa cu q5 glk
    3 6
  • evolution
    cea mai puternica
    Nu cumva cea mai puternica este Infiniti EX37? Parca are vreo 320CP...
    1 8
  • Bai Alex le cam incurci. X3 a fost primul in segment, apoi a aparut GLK si Q5. X1 nu are rival, o sa apara in curand Q3 si ceva de la Mercedes. MAsina arata forte bine, mai bine in realitate decat in poze, asa ne-a obisnuit BMW.
    11 1
  • Un pret bun avand in vedere ca X5 incepe de la 58.000. Oricum este mai scump ca cei din concurenta cu 1000 - 2000 euro, dar este mai dotat din start.
    7 1
  • ggg
    urata mult mai tare xc60 si q5
    6 7
  • George
    Este mai sump ca , concurenta primul Q5 incepe de la 38.200 euro dar are 143 Cp si 11,5 sec pana la suta , BMW X3 are 184 Cp si ajunge in 8,5 sec la suta. Deci diferenta merita.
    7 3
  • @George
    Vezi ca Q5 mai are intre si un 2.0TFSI de 180cp care costa 39.400, si un TDi de 170cp pe la 40.900, deci preturile tot pe acolo bat. Problema e ca X3 e cam uratel. Parerea mea e ca lider in clasa ramane XC60, urmat de Q5 si GLK la egalitate.
    6 5
  • Nu stiu cum o sa fie acest X3, stiu ca in realitate o sa arate mult mai bine. Autobild spune despre X5 ca ramane liderul segmentului, un test recent. Sa vedem ce o sa faca si acest X3.
    6 1
  • fugly
    parca e ceva chinezarie ieftina. Cum au putut desena asa blocuri optice? Parca nici nu au ceva de a face cu masina. Oribil. Sa se uite la XC60 pentru design atragator la un SUV mini.
    4 7
  • BMW X-UGLY
    Cea veche era mult ,muuult,muuuult mai frumoasa!
    2 3
  • x3
    Arata foarte bine masina si face toti banii mai ales cu 2.0D presimt ca un procend insemnat din viitorii doritori de X5 sa vor orienta catre noul X3 care arata muuuult mai bine decat veche generatie si care nu ustura atat de tare la cheltuieli de intretinere
    4 1
  • Flaviu C
    mda..
    cam mult plastic, excesiv chiar...dar then again, asa-s cele mai multe masini dupa 2000 incoace....sunt curios de calitatea materialelor interioare. Nu stiu cati dintre voi s-au suit intr-un Rav4 dar tot ii plastic...si nici macar de-ala cauciucat ce incearca sa para piele...ci de-ala ieftin...
    oglinzile alea aduc a logan facelift...

    De asta are Duster succesul ce-l are....nu mai da lumea bani pe plastic scump la risc...ci prefera sa plateasca un pret adevarat pt plastic...pret de Duster
    0 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru