După ce am asistat la o primă imagine sugestivă, BMW a prezentat oficial cel de-al doilea membru al viitoarei game de modele electrice Neue Klasse. Mai exact, este vorba despre noul Vision Neue Klasse X, un concept care anunță un viitor SUV electric de dimensiuni compacte. Versiunea de serie a noului concept, care va fi lansată după 2025, ar putea fi chiar înlocuitorul actualului BMW iX3.
NOUL LIMBAJ DE DESIGN MINIMALIST
La fel ca și conceptul Vision Neue Klasse de anul trecut, noul concept Vision Neue Klasse X propune un limbaj de design lipsit de prea multă complexitate, dar care scoate în evidență ADN-ul mărcii bavareze. Astfel, conceptul este caracterizat de suprafețe netede în mare parte și ușor sculptate pentru a evidenția caracterul dinamic al acestuia.
În partea din față avem faruri cu o semnătură luminoasă nouă și care se întind până la mijloc, acolo unde regăsim celebra grilă dublă tridimensională și care este și iluminată. Farurile și grila dublă creează un efect de iluminare atunci când șoferul se apropie de mașină. Tot aici putem observa și bara din față cu un design agresiv și care include două elemente aerodinamice separate la mijloc.
În partea laterală observăm aripile evazate și jantele cu 5 spițe de dimensiuni mari, precum și oglinzile laterale foarte subțiri care integrează camere video. În spatele geamurilor laterale vedem și curba Hofmeister prezentă la majoritatea modelelor BMW. În cazul lui Vision Neue Klasse X, această curbă este realizată prin ceea ce BMW numește imprimare reflectorizantă. Astfel, în funcție de unghiul din care este privită, se formează o suprafață transparentă sau reflectorizantă.
Partea din spate este dominată de stopurile LED alungite și care prezintă elemente imprimate 3D.
La fel ca farurile, luminile stopurilor sunt controlate individual, iar intensitatea lor este variabilă.HABITACLU AERISIT ȘI SPAȚIOS
Mulțumită unui plafon panoramic de sticlă, interiorul noului concept este dominat de lumina naturală, care creează senzația că te afli într-o mașină foarte aerisită și spațioasă. Așa cum am remarcat și în imaginea sugestivă de dinainte de prezentarea conceptului, habitaclul lui Vision Neue Klasse X are un design minimalist și concentrat pe funcționalitate.
Volanul are un design interesant, cu două spițe montate pe verticală. Bineînțeles, volanul integrează și o serie de butoane multifuncționale. Tot aici putem vedea și ecranul central mare pentru sistemul multimedia. Un aspect interesant este reprezentat de afișajul său. Culorile afișajului sunt transferate atât la sistemul de iluminare ambientală, cât și la suprafețele textile iluminate din spate ale panoului de bord.
În habitaclu este prezent și sistemul BMW Panoramic Vision, care afișează toate informațiile importante pe toată lățimea parbrizului. Conceptul beneficiază și de un asistent personal inteligent activat prin comandă vocală, precum și de sistemul Personal Sound Experience cu tehnologia HYPERSONX WHEEL.
MATERIALE PE BAZĂ DE PLANTE ȘI MINERALE
Interiorul noului concept este caracterizat și de prezența materialelor ecologice și reciclabile. Materialul de suprafață este confecționat dintr-o combinație de plante și minerale, fără țiței. Acest material este prezent la panourile portierelor și la consola centrală.
În premieră, sunt utilizate și materiale plastice maritime pentru piesele turnate prin injecție. habitaclul noului Vision Neue Klasse X în proporție de 30%.
Această materie primă secundară, care este obținută din plasele de pescuit scoase din uz, este prezentă înInclusiv la exterior avem câteva elemente construite din materiale ecologice. De exemplu, pragurile laterale și atașamentele spoilerelor din față și din spate sunt create din monomateriale reciclate.
AUTONOMIE MAI MARE CU 30%
Noul concept BMW Vision Neue Klasse X aduce cea de-a șasea generație a propulsorului electric eDrive. Motoarele electrice sunt mai puternice și mai eficiente. Bateria conceptului folosește celule rotunde, care au o densitate de energie volumetrică mai mare cu 20% față de celulele prismatice.
Mai mult, noul concept adoptă o arhitectură de 800 de volți, ceea ce înseamnă o viteză de încărcare îmbunătățită cu 30%. De pildă, 10 minute de încărcare sunt suficienți pentru o autonomie de 300 de kilometri.
Și pentru că tot am ajuns la autonomie, aceasta este acum mai mare cu 30% față de actualele modele de serie electrice ale mărcii bavareze. Mai mult, datorită formei caroseriei, noul BMW Vision Neue Klasse X are o rezistență redusă cu 20% față de un model existent comparabil. Astfel, cu toate aceste detalii luate în calcul, eficiența generală a noului concept este mai mare cu 25%.
Deocamdată, BMW nu a anunțat anul lansării versiunii de serie a noului concept. Primul model din viitoarea familie Neue Klasse va fi lansat în 2025 și va fi produs în Ungaria, la uzina de la Debrecen.
via BMW
Ce naiba s-a intamplat cu perioada aia cand BMW-urile erau frumoase???
Surprins sa vad cat de diferite(negative) sunt reactiile aici vs cele de "afara" - contul Instagram al BMW sau bmwblog, de exemplu.
Ba mai mult am fost fan BMW, cand erau frumoase.
In plus, se stie ca "Money doesn't buy taste, personality, or common decency."
Asta e prototip, dar e curios ca au ales grila skinny dar in spate stopurile sunt cat casa ... e weird, not sporty
Aah, stai, ține de ”ADN-ul mărcii...
Cel mai important este ca masina vine cu tehnologie electrica de top. Se fac pasi mici dar siguri spre eficientizarea bateriilor si salturile calitative sunt absolut normale.
Tranzistorii si circuitele integrate au evoluat de-a lungul anilor, si astazi am ajuns sa avem intr-un telefon un minicalculator, televizor si aparat foto. Le poti scapa in apa, le poti scapa pe ciment, si totusi functioneaza.
Evolutia asta s-a facut in decenii, si nimeni din anii 50-60 nu s-a dat cu curu de pamant ca nu-i gata telefonul minune, la comanda, cand i se scoala fitzele lui x si y din fotoliul de-acasa.
dar fie, pentru mine nu e greu, scroll si downvote, ca nu ma doare mana.
Nio, Xpeng, Byd arata superb comparativ cu ultimele hidosenii marca BMW. Pana acum aveau grila aia oribila, acum e ai mai urata.
Cred ca s-au imbatat designerii BMW.
nici macar, nu merita efortul niciunui downvote. Cand il identific, scroll instant spre urmatorul comm.