La jumătatea acestui an, BMW a publicat prețul pentru noul Seria 8 în versiunea 840d xDrive Coupe. Varianta echipată cu motorul diesel de 3.0 litri și 320 CP are un preț de pornire pe piața din România de 102.339 de euro cu TVA.
În weekend-ul care tocmai s-a încheiat, BMW România a organizat un eveniment de prezentare dedicat noului Seria 8. Cu această ocazie, reprezentanții constructorului german au publicat și prețul pentru varianta pe benzină M850i xDrive.
În România, noul BMW M850i xDrive Coupe pleacă de la 127.985 de euro cu TVA. Pentru această sumă, clienții se vor bucura de un motor V8 pe benzină de 4.4 litri care produce 530 de cai putere și 750 Nm între 1.800 rpm și 4.600 rpm. Resursele unității sunt gestionate de o cutie automată cu 8 trepte și de sistemul de tracțiune integrală xDrive. În aceste condiții, accelerația de la 0 la 100 km/h are loc în 3.7 secunde.
Standard, noul Seria 8 în versiunea M850i xDrive Coupe este echipat cu faruri cu LED (opțional BMW Laserlight), cu un instrumentar digitial de bord cu diagonala de 12.3 inch și cu un Head-Up Display.
De asemenea, clienții se vor bucura de suspensia adaptivă M și de direcția integrală (Integral Active Steering).MOTORIZĂRI |
PREȚ (euro, TVA inclus) |
||
Motor | Putere (CP) |
Transmisie | |
V8, 4.4 litri M850i xDrive |
Benzină 530 CP |
Aut8,4x4 | 127.985 |
3.0 litri 840d xDrive |
Diesel 320 CP |
Aut8,4x4 | 102.339 |
Evenimentul de prezentare s-a desfășurat în cadrul Uzinei Electrice Filaret, iar organizatorii au expus și un BMW E9, un model lansat în urmă cu 50 de ani și considerat primul coupe modern al mărcii. Conform reprezentanților constructorului german, debutul noului Seria 8 pe piața locală este programat pentru 24 noiembrie. Pe piața din România, principalul rival al noul BMW Seria 8 Coupe este Mercedes-Benz Clasa S Coupe, model scos pentru moment din configurator constructorului din Stuttgart.
Nu se compara senzatia. Sunt sute de cai diferenta. La 300 de cp nu e chiar cine stie ce pe o autostrada. Nu ii simti. La 500 + altfel stau lucrurile. Numai ca in Romania nu ai nevoie nici de 50 cp. Dar apoi sute....o masina inutila in Romania din lipsa de infrastructura. In schimb e numai buna pt. un pasionat auto din Europa civilizata sau SUA....
Zic asta și fiindcă factorul masei proprii văd că-i mereu scos din ecuație cînd vine vorba de sportivitate - conduceți un Lotus Elise și veți afla că și 200 CP sînt uneori prea mulți. Inclusiv pe unele circuite.
Fără răutăți gratuite acu, BMW n-ar produce nimic în lipsa cererii. Care clar există și pentru GT-uri luxoase, fie ele pachidermice. Că mie sau lui x-y-z nu-i place cutare model înseamnă deci fix zero pt marketingul bavarez.
Balenopteryx-Monster-Weight-ul 8 Series (pentru unii) va fi deci pentru alții Best-Motor-Wow - egal dacă-s potențial clienți ori doar adolescenți cu afișe BMW pe pereți (sau și la budă - am văzut și d-ăștia :-))
P.S. Seria coupe-urilor E9 are linii incomparabil mai reușite fiindcă mai simple / echilibrate, da-i posibil să fie doar părerea unui nostalgic retrograd. Și nostalgic în plus - pe vremea aia (1968) desenînd deja mașini.
OK, strict high-tech vorbind, progresele-s evidente - v. consumul mediu declarat de 17,5 l/100 km al lui 3.0 CSi (200 CP, 0-100 în 8 s) vs. cei 10 l/100 km ai M540i-ului x-Drive...
La fel de evident cum 3.0 CSi halea ușor 25 l/100 km în viața reală, iar versiunile cu carburatoare și mai mult.
Bai anonimule. Nu e vorba numai de ,,top speed'' la o masina de 500 de cp. Poti merge cu 100 maxim dar sa te bucuri de cuplu ei, de atingerea a celor 100 km/h intr-un timp fenomenal de mic si asta te face sa zambesti la volan fata de una de 300 cp. Adica merita sa o cumperi. Dar se pare ca ,,inteligenta'' ta este extrem de limitata. Ma mir cum ai invatat totusi sa folosesti PC-ul. Nu ai gasit niciun argument sa ma contrazici si ai ales calea de a jigni gratuit. Ok. Ar fi culmea sa o fac si eu. Diferenta e ca eu sunt un Corocsenie. Tu cel mai probabil esti un nimeni. Habar nu ai cine suntem si ce am facut pana acum in Romania. Un singur lucru iti pot spune si nu o lua ca pe o lauda Iti mai trebuie 100 de generatii dupa tine, sa ajungeti la nivelul unui Corocsenie. Numai ca la tine se pare ca generatiile nu sunt generatii....sunt ,,degeneratii'' :)).
Un singur exemplu: Montana, pe destule tronsoane. (n.b.: N-o spun din auzite, ca tine - chiar am fost p-acolo.)
...Iar de grobianismul înlocuirii argumentelor cu atacuri... pseudo-etimologice la persoană ce să mai zic?! Nu cîștigi nimic cu el, ba dimpotrivă. Am auzit că la unii poate accentua vidul din devlă, ducînd la implozie. :-)))
Ah, anii 90, good times :)
Si acum explicații: nu te băgăm in seama, chirocsenie, daca nu te dădeai in stamba cu comentariul tau superior idy cu viteza ...