Nava amiral a bavarezilor de la BMW a ajuns la a șaptea generație. Debutează acum cu un design nou, care va stârni cu siguranță controverse, tehnologie din belșug și, în premieră, va putea fi comandată într-o versiune pur electrică, denumită oficial i7.
DESIGN NOU
Așa cum spuneam, noua generație BMW Seria 7 debutează cu un design impunător. Va putea fi recunoscută, ușor, după blocurile de lumini frontale reinterpretate (preluate și de X7), grila supradimensionată cu un contur iluminat, lateralul a suferit și el câteva modificări, iar spatele este scos în evidență de stopurile LED înguste.
Noul Seria 7 vine în standard cu faruri LED adaptive, iar cele Iconic Glow cu elemente din cristale Swarovski sunt incluse pe lista de dotări opționale. Sedanul german va fi oferit numai cu ampatament lung.
Clienții pot bifa pachetele exterioare M Sport, M Sport Pro, iar din 2023 vor fi disponibile și versiuni BMW M cu pachet M Performance opțional. Versiunea electrică i7 va putea fi deosebită, în principal, după accentele exterioare albastre.
Paleta de culori include, printre altele, 9 nuanțe metalice, 4 culori BMW Individual și, ca noutate, o temă bicoloră regăsită tot în catalogul BMW Individual.
Așa cum ne-a obișnuit de-a lungul timpului, BMW Seria 7 își primește pasagerii într-un habitaclu confortabil și plin de tehnologie. Pe lângă materiale de cea mai bună calitate (piele artificială Veganza în standard și piele Merino opțională), avem aici scaune Comfort noi, plafon panoramic în standard și climatizare pe patru zone.
Locurile din spate pot fi comandate și în versiune Executive Lounge (se transformă în adevărate fotolii extensibile).
Volanul și consola centrală au fost revizuite, butoanele fizice sunt din ce în ce mai puține, iar sistemul BMW Curved Display este piesa de rezistență a părții din față a habitaclului. Acesta include un ecran de 12.3 inch pentru instrumentarul digital de bord și un display de 14.9 inch pentru sistemul multimedia BMW iDrive 8.
În premieră, ocupanții locurilor din față pot urmări pe ecranul central materiale video oferite prin plaforma YouTube. Noul sistem Head-Up Display este standard, iar cel cu realitate augmentată opțional.
DISPLAY DE 31.3 INCH PENTRU LOCURILE DIN SPATE
Pasagerii din spate vor fi cei mai răsfățați în noua generație BMW Seria 7. Cireașa de pe tort este, fără îndoială, noul ecran BMW Theatre Screen, prezentat anul acesta la CES. Display-ul de 31.3 inch, cu rezoluție 8K și Amazon Fire TV integrat, coboară din plafon și transformă noul Seria 7 într-un cinema pe roți.
Ușile din spate integrează două display-uri de 5.5 inch prin intermediul cărora pasagerii de aici pot interacționa cu diversele funcții ale mașinii.
VERSIUNE ELECTRICĂ
În Europa, noua generație BMW Seria 7 va fi lansată inițial în versiunea electrică i7 xDrive60. Echipată cu două motoare electrice (câte unul pe fiecare punte), aceasta dispune de 544 CP și 745 Nm cuplu, suficient pentru a atinge 100 de km/h în 4.7 secunde.
Din pachet face parte și o baterie de 101.7 kWh care promite o autonomie de până la 625 de kilometri cu o singură încărcare. La o stație rapidă (de până la 195 kW), sunt de ajuns 10 minute pentru o autonomie de 170 de kilometri.
Ulterior, noul i7 va fi disponibil și în alte versiuni, inclusiv una i70 M70 xDrive cu 660 de cai putere.
Începând de anul viitor, gama sedanului bavarez va fi completată cu două motorizări plug-in hybrid (750e xDrive și M760e xDrive) care vor avea la bază motorul cu șase cilindri pe benzină. Dacă prima dezvoltă 490 CP, cea de-a doua va oferi 571 CP.
În cazul ambelor versiuni plug-in hybrid, bateria are o capacitate de 18.7 kWh, iar autonomia electrică este de 80 kilometri.
Clienții din Europa vor putea opta, la scurt timp după debut, și pentru o versiune echipată cu motor diesel. Denumită comercial 740d xDrive, aceasta este echipată cu un motor de 3.0 litri (+ sistem micro hibrid la 48V) care dezvoltă 300 CP și 650 Nm.
Pe anumite piețe, inclusiv SUA și China, bavarezii vor oferi versiunile 735i și 740i, ambele echipate cu motoare pe benzină, de 3.0 litri. Și acestea vin în compania unui sistem micro hibrid la 48V și oferă 286, respectiv 380 de cai putere.
MOTOR V8 CU 544 CP
Vârful de gamă (în cazul motorizărilor convenționale) va fi denumit 760i xDrive, iar sub capotă vom regăsi un motor V8 twin-turbo, de 4.4 litri. Unitatea dezvoltă 544 CP și 750 Nm cuplu, suficient pentru a atinge 100 de km/h în 4.2 secunde.
Dacă tot suntem la capitolul tehnic, mai trebuie spus că inginerii BMW au revizuit șasiul (rigiditate crescută), iar suspensia a fost de asemenea recalibrată. Direcția integrală este opțională.
Noua generație BMW Seria 7 are o listă lungă de sisteme de siguranță iar, pe termen mediu, va fi implementată o tehnologie de condus autonom de nivel 3. Germanii au adus îmbunătățiri și la acest capitol, spre exemplu sistemul Reversing Assistant funcționează acum pe o distanță de până la 200 de metri.
Nava amiral a producătorului din Munchen va debuta pe piață în noiembrie 2022 și va fi produsă la uzina din Dingolfing.
via BMW
Chiar sunt curios cum trece un astfel de design de la faza de idee la execuție. Că sunt multe etape și departamente care trebuie să aprobe așa ceva.
Au stricat tot brandul de 2 ani incoace, GRAV.
Si chiar eram fan, am 3 masini bmw...nu m-as urca in asta nici sa o primesc gratis!
Interiorul aduce a concept, per total putea să arate mai bine la exterior, dar așa am zis și de face-liftul actualei generații, în realitate pe culori închise arată agresiv .
@BIAX Jaguar nu mai are model in segmentu mare/lux, G90 va fi cu vreo 40k euro/dolari mai jos deci nu prea cu adevarat concurenti.
Si inspirat botul cu faruri despartite.
Se pare ca s-au imbatat designerii :))
Sigur chinezii vor scoate o copie mult mai reusita.
Si scrie de versiune electrica? Ma dor ochii si ma amuz copios. Oare cocalarii fani diesel ce vor face?
Cum e oare sa iei Seria 7 si sa nu ai bani de curent? :))
Macar daca era diesel, faceau cheta si strangeau baietii de un litru de motorina sa o miste putintel :))
Asta in timp ce ei dau cu mistria la job-ul lor la negru, iar expertii platiti de BMW castiga pe luna cat ei in 10 ani.
Sa curga dislike-urile :))
Mai lasa hate-ul cu design-ul electricelor ca e fumat deja de vreo 25 de ani de pe la Fordul EV1, actualele electrice nu mai sunt nici urate nici struto-camile si nu mai are legatura designul lor cu faptul ca sunt electrice.
Ti se pare ca Peugeot e-208 e mai urata decat un 208? Opel Corsa-e, mai hidoasa de cat o Corsa ICE? Nu e asa ca sunt identice? EV-urile de la Kia si Hyundai castiga premii de design, iar un MeganE e-tech e cat se poate de normala si "frumoasa", dar sunt inca unii ramasi cu idei fixiste din anii 90', cu parerile pe care si le faceau ei cu prietenii la scara blocului.
BMW-ul asta arata asa pentru ca asa l-a facut mama lui, nu "pentru ca e electric" (a se citi "are si o versiune electrica").
Daca vii si imi dai ca exemple de design acele strutocamile de la Kia si Hyundai, atunci si aceasta este o masina foarte frumoasa! Not!