După o serie lungă de imagini de tip teaser și multe clipuri video care anticipau tehnologia revoluționară pe care o pregătește, BMW Seria 5 a fost dezvăluit oficial.
A șaptea generație BMW Seria 5 vine cu o serie de tehnologii noi și este, de departe, cel mai avansat model al momentului în segmentul sedanurilor mari premium, un rival de temut pentru noile Mercedes Clasa E, Volvo S90 și Jaguar XF, dar și pentru ceva mai bătrânul Audi A6.
La nivel exterior, noul BMW Seria 5 este însă mai mult o evoluție, designerii preferând să nu se îndepărteze prea mult de ceea ce vedem pe Seria 7, fratele său mai mare. Linia blocurilor optice și a grilei frontale este similară, însă noul Seria 5 are o siluetă ceva mai atletică. Este, de altfel, și cel mai aerodinamic model din segment, cu un coeficient Cx de numai 0.22.
Noul BMW Seria 5, date esențiale:
● Dezvoltat pe o platformă complet nouă, denumită Efficient Lightweight, sedanul german este mai ușor cu 100 de kilograme decât vechiul model. Aceasta folosește mai mult aluminiu și oțel de înaltă rezistență, oferind totodată și o rigiditate structurală mai mare.
● Sedanul german măsoară 4953 mm lungime, 1868 mm lățime și 1466 mm înălțime. Toate aceste dimensiuni noi oferă mai mult spațiu interior și un portbagaj de 530 de litri, cu 10 litri mai mult decât modelul actual.
● Șasiul a fost regândit și oferă acum un centru de greutate mai redus, un sistem de frânare mai ușor și amortizoare regândite. În plus, noul BMW Seria 5 va putea fi comandat opțional cu tracțiunea integrală xDrive și cu direcția activă pe puntea spate, adică Integral Active Steering.
● Echiparea standard include lumini LED pentru rulare ape timp de zi, dar și faruri full LED. Pe lista de opționale se află LED-urile adaptive, cu distribuție variabilă a fasciculului luminos. Există de asemenea și o fază lungă denumită BMW Selective Beam, care nu orbește ceilalți participanți la trafic, dar poate ilumina până la o distanță de 500 de metri.
● Interiorul vine cu o antifonare mai bună, care presupune un parbriz izolat și un plafon în care au fost introduse materiale fonoabsorbante.
● BMW promite mai mult spațiu la nivelul capului și al picioarelor pentru pasagerii de pe locurile din spate.
În plus, cei de pe locurile din față beneficiază acum de scaune noi, care pot fi reglate cu senzori tactili. Pe lângă numeroasele posibilități de reglare, acestea pot fi echipate opționale și cu masaj. Sunt disponibile opt tipuri de masaj.● Noul Seria 5 va fi echipat cu un asistent de recunoaștere vocală avansat, care detectează comenzile rostite normal, nu articulate special.
● Asemeni lui BMW Seria 7, fratele mai mic beneficiază de recunoaștere a gesturilor, însă sistemul multimedia poate fi operat și tradițional prin intermediul butoanelor iDrive montate pe consola centrală, sau direct prin atingerea ecranului.
● Noul sistem multimedia iDrive are o dimensiune de 10.25 de inch și vine cu un meniu regândit, care poate fi configurat după bunul plac al șoferului. În plus, fiecare iconiță a meniului poate ilustra conținutul din interior.
● O adevărată revoluție în segment poate fi considerat sistemul Head-Up Display, ajuns la a treia generație, care este acum mai mare cu 70% și are o interfață color cu o rezoluție mai bună.
● BMW Seria 5 se apropie tot mai mult de rularea autonomă, grație noilor sisteme de siguranță. Asistentul pentru păstrarea distanței și a benzii de rulare poate funcționa acum până la o viteză de 210 km/h.
● Există și asistent la schimbarea benzii de circulație, funcția Intelligent Speed Assist (forțează pilotul automat să respecte limitele de viteză), Crossing Traffic Warning (atenționează șoferul care se apropie de o intersecție că o mașină de pe drum secundar nu acordă prioritate), protecție pentru coliziunile laterale și detectare a pericolelor de pe drum cu ajutorul unei rețele inteligente.
● Pentru a ajuta șoferii să parcheze, noul Seria 5 preia parcarea automată cu ajutorul cheii de contact, o tehnologie introdusă în prmeieră mondială de Seria 7. Există și funcțiile Park Now (rezervă și achită locuri de parcare), On Street Parking Information (găsește locuri de parcare libere pe stradă) și, bineînțeles, Parking Assistant (parchează singur mașina) BMW Connected Onboard sincronizează calendarul șoferului cu navigația și poate oferi informații relevante privind destinația.
● De asemenea, cu ajutorul funcției Remote 3D View, proprietarul poate vizualiza împrejurimile mașinii direct de pe telefonul mobil.
● Există suport Android Auto și Apple CarPlay pentru telefoanele mobile inteligente, precum și încărcare wireless.
● Sistemul audio Bowers & Wilkins Diamond vine cu o calitate superioară, cu un interior luminat al boxelor și cu o capacitate totală de 1400 watt.
● Consumul a scăzut cu 12%.
Cel mai eficient model va fi BMW 520d Efficient Dynamics Edition, care va consuma 3.8 litri/100 de km și va emite doar 102 g/km. Lansare: martie 2017.● Toate versiunile vin cu transmisie automată Steptronic cu opt rapoarte în standard. Excepție face doar versiunea 520d, care poate fi comandată și cu o cutie manuală.
● BMW 530i vine cu un motor de concepție nouă. Are 2.0 litri și oferă 252 de cai putere și 350 Nm între 1450 și 4800 rpm. Accelerația de la 0 la 100 de km/h se face în 6.2 secunde, iar consumul mediu este de 5.4 litri/100 de km. Ea poate fi comandată și cu tracțiune integrală xDrive.
● Cel mai puternic motor în momentul lansării se va afla pe versiune 540i. Cu o capacitate de 3.0 litri, acesta va oferi 340 de cai putere și 450 de Nm între 1380 și 5200 rpm. Accelerația de la 0 la 100 de km/h se face în 5.1 secunde, iar consumul mediu este de 6.5 litri/100 de km.
● Cei care își doresc un diesel mai puternic au la dispoziție versiunea 530d, cu 265 de cai putere și 620 de Nm (2000 și 2500 rpm). Consumul mediu este de 4.5 litri/100 de km, iar accelerația de la 0 la 100 de km/h se face în 5.7 secunde.
● Începând cu 2017, Seria 5 va avea și o versiune hibridă. 530e iPerformance, cu 252 de cai putere și 420 de Nm. Autonomia pur electrică va fi de 45 de kilometri, iar consumul mediu va avea o valoare de 2.0 litri/100 de km. Accelerația de la 0 la 100 de km/h se va face în 6.2 secunde.
● Va exista și un M550i xDrive, echipat cu un motor de 4.4 litri, gata să ofere 462 de cai putere și 650 Nm. Suficient pentru a accelera de la 0 la 100 de km/h în 4 secunde.
● Data de lansare: 11 februarie 2017
Tot mai frumos era ultima generatie...
greutatea mai mica, lupta tuturor producatorilor, va aduce beneficii de performante, consum si agilitate
oare directia pe puntea spate se poate comanda si fara Xdrive?
@bogdan : de ce bmw pastreaza motorul V8 de 4.4 ( conceptie veche ) si nu introduc noul V8 de 4.0 bazat pe cilindrul unic de 500cmc? sa nu fie inca gata de productia de serie? ( nu luati ad-literam " termenul de conceptie veche" , intelegeti voi ce vreau sa spun )
Mai oameni buni, rog ATENTIE MARE - Materialele sunt caracterizate din punct de vedere acustic de doi parametrii : indicele de IZOLATIE fonica si indicele de ABSORBTIE fonica. Nu sunt acelasi lucru si in functie de ceea ce vrei sa obtii utilizezi un material sau altul. Ca si regula generala, materialele fonoizolante NU sunt fonoabsorbante si invers (cu exceptia materialelor profesionale combinate). E aceeasi poveste ca si in cazul anvelopelor de vara/iarna, dar diferenta este mult mai pronuntata.
Inca ceva, Noul Seria 5 posibil va evita aparitia/formarea "puntilor" acustice (similare puntilor termice). Existenta acestora reduce considerabil (pana la anulare in anumite situatii) eficienta lucrarilor constructive de izolatie fonica, cum se intampla si la vechea generatie care suferea la acest capitol. Aduc in discutie Hyundai Genesis cu 3 straturi de material care este si cel mai izolat din segment, daca nu ma insel depaseste BMW generatia actuala si noua generatie E class gratie si unor geamuri duble laminate.
In ceea ce priveste designul, este unul subiectiv. Ce-i drept germanii nu au stat niciodata bine la acest capitol, inspirandu-se non-stop din modele mai mici sau mai mari. Tehnologiile sunt inutile, iar mare parte din consumatori nu le vor folosii . Tot ceea ce conteaza la o masina este tinuta de drum si fiabilitatea.
genesis-ul tau cu trei straturi nu face nici cat un BMW de acum 2 generatii si o spun nu ca posesor/fan BMW, iar in materie de design koreenii copiaza si ei de ici de colo pentru "100% originalitate'
Interesant e ca madalescu nu si-a mai facut cont oficial....cred ca nu il mai lasa astia :)))) dar in mintea lui crede ca ne pacalest iar :)))))
BMW incepe sa lucreze la o masina cu 3 ani inainte sa o lanseze pe piata, iar lifespan-ul este de 6-7 ani
la clasa asta o combinatie de materiale este la "mintea cocosului". Este deci de bun simt ca cele 3 straturi de baza (reducere vibratie+absorbite+bariera de sunet) sa le regasesti pe oriunde prin masina. Asta nu inseamna ca vor avea peste tot aceeasi grosime variind functie de frecventa si "intensitatea" zgomotului si scopul pe care il urmaresti in final (eliminare/diminuare sau imbunatatire a feelingului in interior)
Revenind, deci, la plafon...pe acolo vine mai putin zgomot (si principal fiind cel aerian), cel mai probabil noutatea constand in materiale noi/scumpe si mai groase adaugate aici in primul rand pentru o mai buna auditie (fonoabsorbante) si nicidecum pentru mai multa "liniste". Pentru ca linistea ti-o ofera geamul ala laminat....
Ce treaba are VW in clasa cu BMW ? Mai ales cu seria 5....passat nici cu seria 3 care e mai apropiat ca dimensiuni ca in rest nu are rost sa vb nu se compara. Si VW e non premium. BMW e marca premium...mai invata !