Prezentat la numai câteva săptămâni după Salonul Auto de la Paris, noua generație Seria 5 ar urma să își facă apariția live în cadrul unui salon american, cel mai probabil cel de la Detroit, în ianuarie 2017. Până atunci însă, BMW nu pierde timpul și încearcă să profite la maxim de potențialul pe care îl deține pe piața din Europa. Germanii au anunțat prețurile pentru majoritatea piețelor de pe Bătrânul Continent, implicit și pentru România.
Pe piața de la noi, noul Seria 5 va încerca să satisfacă o arie largă de preferințe, atât diesel cât și benzină. Cei care vor o mașină economică vor primi clasica versiune 520d, care vine opțional alături de xDrive și cutia automată. Motorul oferă 190 de cai putere, un cuplu de 400 de Nm și poate garanta un consum mediu de 4.2 litri/100 de kilometri. Acesta va fi redus la numai 3.8 litri/100 de kilometri când va debuta varianta Efficient Dynamics a versiunii 520d, adică în primăvara anului viitor.
Pentru cei care vor mai multă putere există și 530d, disponibil în standard cu transmisie automată și opțional cu xDrive. Motorul oferă 265 de cai putere și un cuplu de 620 de Nm.
Cei care preferă benzina vor putea alege versiunea 530i, de asemenea disponibilă cu transmisie automată în standard și cu xDrive opțional. Unitatea garantează 252 de cai putere și un cuplu motor de 350 Nm, fiind capabilă să atingă 100 de km/h în doar 6.2 secunde. Pentru cei care își doresc un sprint de la 0 la 100 de km/h în doar 5.1 secunde, atunci BMW 540i și cei 340 de cai putere ai săi ar putea fi soluția.
MOTORIZĂRI |
PREȚURI (euro, TVA inclus) |
||
Versiune | Putere (CP) |
Transmisie | |
520d | 190 CP | Man6 | 50.590 |
190 CP | Aut | 52.882 | |
190 CP | Aut + xDrive | 57.843 | |
530i | 252 CP | Aut | 57.825 |
252 CP | Aut + xDrive | 60.465 | |
530d | 265 CP | Aut | 62.265 |
265 CP | Aut + xDrive | 62.470 | |
540i | 340 CP | Aut | 63.225 |
340 CP | Aut + xDrive | 65.865 |
În dotarea standard, noul BMW Seria 5 oferă aer condiționat automat, lumini LED posterioare, monitorizare presiune în pneuri, volan sport îmbrăcat în piele, jante de 17 inch, sistem de spălare a farurilor, sistem multimedia Professional, oglinzi exterioare cu funcție antiorbire, sistem de alarmă și senzori de parcare față și spate.
Echiparea standard poate fi completată cu două linii estetice diferite, botezate Sport Line și Luxury Line. De asemenea, există și mai multe pachete, care aduc fie mai multă tehnologie (Pachet Innovation), fie noi elemente de design și mecanice (M Sport).
Prețurile lui BMW Seria 5 pornesc de la 50.600 de euro pe piața din România. Este prețul de achiziție a versiunii diesel 520d. Cei care vor propulsorul entry-level pe benzină, adică 530i, vor trebui să înceapă socotelile de la 60.500 de euro.
NOUL BMW SERIA 5 vs. concurența directă |
||||
MODEL/VERSIUNE |
PUTERE (CP) |
CONSUM MIXT (l/100 km) |
ACCELERAŢIE 0-100 (secunde) |
PREŢ DE LISTĂ* (Euro, cu TVA) |
BMW Seria 5 520d Aut |
190 | 4.1 | 7.5 | 52.882 |
Mercedes-Benz Clasa E E220d Aut |
194 | 3.9 | 7.3 | 50.394 |
Audi A6 2.0 TDI Aut |
190 | 4.2 | 8.2 | 48.663 |
Jaguar XF 2.0 Aut Pure |
180 | 4.3 | 8.1 | 48.840 |
Volvo S90 D4 Aut Momentum |
190 | 4.4 | 8.2 | 50.105 |
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii |
Va exista și un M550i xDrive, echipat cu un motor de 4.4 litri, gata să ofere 462 de cai putere și 650 Nm. Suficient pentru a accelera de la 0 la 100 de km/h în 4 secunde, adică mai rapid decât actualul M5.
Sedanurile, dar si Touring-urile nu mai au insa acel "vino-ncoace" care tenta atita lume doritoare de lux ceva mai sportiv decit la Mercedes sau Audi.
...Si totusi, BMW nu cred sa se... predea prea usor si va reactiona rapid la vanzarile-n scadere predictibila - fie si doar reducind preturile sub nivelul competitorilor, daca alte solutii cer prea mult timp.
Singurul motiv pentru care ma bucur ca a aparut modelul vechi e ca (sper ca) o sa scada simtitor preturile la vechiul model pe piata SH. :)
Pe de alta parte, BMW-urile SINT totusi fiabile si-n versiunile diesel - f. aproape de nivelul Mercedes si peste Audi, dupa ultimele statistici (inclusiv americanesti, unde Kia Cadenza ELZF e disponibila de altfel - nu si-n Europa insa.)
Cumpara tu chinezismele alea. BMW e la ani lumina de ele...si e39 e peste un Lexus nou.
AAA, masina era a unui vecin .
Pret de pornire 58k-60k euro
Pana mai pui ceva obtionale pe el.....macar pachetul M-Sport si pachetul Inovation plus cateva maruntisuri(camera pt marsalier, incarcare wireless pt mobil....oricum nu vine standard cu acestea....nu stiu daca nu sunt in dotarea pachetului Inavation)
Usor ajungi la un pret de 75k euro pt un cinciarr cu motor de 4 cilindri
:)))))))))
Oricum sustin ca noul E-Klasse e modelul de luat daca te otientezi pt ceva nou in segmentu E....