Noul BMW Seria 5, disponibil acum și cu motoare PHEV: start de la 65.300 de euro

de Tiberiu Safta
Miercuri, 27.09.2023
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
BMW a lansat oficial două versiuni noi pentru modelul de clasă executive Seria 5. Noile versiuni, numite 530e și 550e, aduc propulsoare hibride PHEV în gama modelului bavarez.

Noua generație BMW Seria 5 a fost lansată oficial în primăvara acestui an. Până acum, noul model de clasă executive al bavarezilor a fost disponibil în versiuni cu motoare termice și cu propulsoare electrice. Acum, noua generație Seria 5 este disponibilă și în versiuni cu motoare hibride cu încărcare la priză.

Pentru început, BMW lansează două astfel de versiuni. Prima, numită 530e, primește un propulsor hibrid alcătuit dintr-un motor pe benzină cu 4 cilindri de 2.0 litri și dintr-un motor electric. În această configurație, noul BMW 530e dezvoltă 299 de cai putere și un cuplu de 450 Nm. Timpul de accelerație de la 0 la 100 de km/h este gata în 6.3 secunde, iar viteza maximă este de 230 de km/h.

În modul de rulare electric, autonomia lui BMW 530e este cuprinsă între 93 și 103 kilometri în regim WLTP. De asemenea, tot în acest mod de rulare, viteza maximă este limitată la 140 de km/h.

Cea de-a doua versiune, 550e xDrive, primește un motor pe benzină de 3.0 litri cu 6 cilindri și un motor electric.

Propulsorul versiunii mai puternice dezvoltă 489 de cai putere și un cuplu de 700 de Nm. Sprintul de la 0 la 100 de km/h este gata în 4.3 secunde, iar viteza maximă este limitată electronic la 250 de km/h.

Prin comparație cu versiunea 530e, autonomia lui BMW 550e xDrive este ceva mai mică. În modul de rulare electric, versiunea mai potentă oferă o autonomie cuprinsă între 83 și 90 de kilometri în regim WLTP.

Ambele versiuni sunt alimentate cu o baterie cu o capacitate utilizabilă de 19.4 kWh, iar aceasta poate fi încărcată complet în 3 ore și 15 minute.

Cu privire la dotări, ambele versiuni primesc în standard jante de 19 inch din aliaj ușor și sistemul BMW IconicSounds Electric care oferă un feedback acustic în funcție de cât de adânc este apăsată pedala de accelerație. În cazul versiunii 550e xDrive, aceasta primește sistemul Adaptive Chassis Professional, care include amortizoare controlate electronic, o suspensie care oferă o gardă la sol mai joasă și sistemul Integral Active Steering pentru direcție integrală.

Noile versiuni hibride ale lui BMW Seria 5 vor fi disponibile pe piață începând din noiembrie.

Pe piața din Germania, prețul de pornire este de 65.300 de euro pentru 530e, respectiv de 77.300 de euro pentru 550e xDrive.

via BMW

Comentarii (8)

  • Care aveti BMWuri mai vechi, tineti bine de ele ca o sa valoreze peste cativa ani mai mult decat astea noi de acum, la ce hal arata.
    15 4
  • Tot incerc sa gasesc un unghi bun in care sa imi placa masina asta si nu gasesc... Precedentul model era ani lumina mai reusit ca design.
    Au mai ramas cu un model pe care sa il strice: X5 .
    5 1
  • Mircea Badea
    mda, tot dricuri scumpe au ramas..
    4 2
  • Chiar nu am crezut ca o sa văd așa ceva la seria 5… of, of. Partea frontala nu are armonie… toate se bat cap in cap si farurile parca-s puse provizoriu.
    In spate au distrus-o complet cu ornamentul ăla muuult exagerat.
    Trist… dar asta reflecta ce oameni slabi si fără sentimente au ajuns sa decidă la BMW.
    Masina asta nu transmite nimic!!!
    PS chiar astăzi am admirat un X5… cum spunea cineva mai devreme… rămâne să-l distrugă si pe ăla in 2026.
    9 0
  • miem place
    plangeti ca babele. e faina da na-veti bani de ia. curcilor!??!
    0 7
  • Am fost in urma cu mai putin de doua saptamani la Munchen, la BMW Welt. Pot spune, ca cel putin din punctul meu de vedere, realitatea nu are nimic de a face cu pozele. Masina chiar arata bine vazuta live, cand esti langa ea toate liniile, muchiile, detaliile au logica si arata bine. La fel si la "imensul" BMW XM, este impunator, te face sa tot intorci privirea spre el. In concluzie, mie imi plac
    2 0
  • Seriff
    @06:50 de unde sti tu daca au oamenii bani sau nu? E o tara libera unde oamenii au dreptul sa isi dea cu parerea, vezi-ti de statul in statia aia de autobuz, nu mai sta tu cu grija banilor altora.
    2 3
  • Banditos
    Designul (auto) este o reflexie a mediului si influentei acestuia asupra personalitatii designerului sau/si tinand cont de publicul tinta.

    Daca tii cont de aceste doua aspecte intelegi de ce o multime de masini arata bine pe strazile LA, a Parisului si Londrei sau off-road si mai putin bine sau deloc printr-un cartier dintr-un oras est european sau pe ulitele maretei Rusii.

    Concret, in acest caz, clientii din vest ar putea fi mai toleranti cu noul design abordat de catre BMW iar celor din est sa le...miroase.
    2 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru