Primul BMW Seria 4 Gran Coupe a debutat în urmă cu șapte ani și s-a poziționat în gamă între clasicul Seria 3 și fratele mai mare, Seria 5. Acum, Seria 4 Gran Coupe a primit o nouă generație care, din punct de vedere al designului, a primit toate modificările actualului Seria 4.
Elementul estetic care a născut atâtea controverse, grila frontală verticală, este prezentă și aici. Pachetul este completat de faruri LED (LED adaptive și farurile BMW Laserlight sunt opționale), stopuri LED cu aspect fumuriu și jante cu diametrul de 17 inch. În funcție de versiunea aleasă, noul Seria 4 Gran Coupe poate fi echipat și cu jante de 18 sau 19 inch.
Clienții pot opta și pentru un pachet M Carbon pentru exterior, dar și pentru componentele M Performance care adaugă un plus de sportivitate.
MAI MARE DECÂT VECHIUL MODEL
Din punct de vedere al dimensiunilor, noul Seria 4 Gran Coupe a crescut comparativ cu vechiul model. Lungimea măsoară 4.783 milimetri (+143 mm), lățimea este de 1.852 mm (+27 mm), 1.442 milimetri sunt trecuți în dreptul înălțimii (+53 mm), iar ampatamentul a crescut și el cu 46 de milimetri (2.856 mm).
Totodată, ecartamentele au acum 1.595 mm în față (+50 mm) și 1.623 mm în spate (+29 mm).
Mai mult, noua generație este mai aerodinamică decât cea anterioară. Versiunea 420d Gran Coupe, spre exemplu, are un coeficient aerodinamic (Cd) de 0.26.Pasagerii din spate au mai mult spațiu, iar volumul portbagajului a crescut la 470 de litri (+39). Prin rabatarea banchetei, această cifră crește la 1.290 de litri.
Interiorul a fost preluat de la Seria 4 Coupe. Sistemul BMW Live Cockpit Plus, cu display central de 8.8 inch și afisaj color de 5.1 inch în tabloul de bord, este standard. BMW Live Cockpit Professional, cu instrumentar de bord digital (12.3 inch) și ecran de 10.25 inch pentru sistemul multimedia, este opțional.
VERSIUNE M44Oi DISPONIBILĂ DE LA LANSARE
Versiunea M440i xDrive Gran Coupe va fi disponibilă de la lansarea pe piață. Aceasta poartă semnătura diviziei BMW M și vine echipată cu un motor de 3.0 litri, cu șase cilindri, care dezvoltă 374 de cai putere.
Din pachet nu lipsește sistemul micro-hibrid (disponibil și pe versiunile diesel) care asigură un plus de 11 CP la demaraj sau atunci când apeși mai hotărât pedala de accelerație.
Gama este completată de versiunile 430i Gran Coupe (2.0 litri, 245 CP), 420i Gran Coupe (2.0 litri, 184 CP) și 420d Gran Coupe (2.0 litri diesel, 190 CP). Toate motoarele vin în compania unei transmisii automate Steptronic cu opt rapoarte. Cea Steptronic Sport, cu opt trepte, este standard pe M440i Gran Coupe și opțională pentru celelalte versiuni.
Ținuta de drum a fost la rândul ei îmbunătățită. Suspensia M Sport și cea M adaptivă sunt opționale.
Noul BMW Seria 4 Gran Coupe vine cu aproximativ 40 de funcții de asistență, inclusiv tempomat activ cu asistare automată a limitei de viteză, avertizare de coliziune frontală, avertizare de părăsire a benzii și cameră video pentru mersul cu spatele.
Lansarea pe piață este programată pentru luna noiembrie a acestui an.
via BMW
Dar sunt sigur ca in 2-3 ani ne vom obisnui cu el si nu o sa mai para asa. Au mai fost masini urate la lansare cu care intre timp ne-am obisnuit.
...De Lexus ce să mai zicem?!
Problema noii Serii 4 GC cred deci că-i doar lungimea prea mare (cu portbagajul, culmea, mai mic).
Pozitiv: curbura non-turtită a plafonului îi face silueta mai agreabilă ca a 4-Coupe-ul cu două uși.
Designerii lor rămân deci experți în linii / reliefuri ”încordate”, chiar dacă mai dau rateuri gen iX sau Seria 1.
La Audi spre exemplu suprafata grilei e mai mare, deci despre ce vorbim aici...