Germanii de la BMW au intrat în segmentul compact, premium, în urmă cu fix 20 de ani. Răspunsul lor la Audi A3 și Mercedes-Benz Clasa A a fost Seria 1.
Acum a venit momentul să facem cunoștință cu variantă îmbunătățită a Seriei 1. Nu îl putem numi doar un facelift pentru că avem de-a face cu modificări majore, dar nici o generație nouă pentru că platforma a rămas neschimbată.
DIMENSIUNI MAI MARI FAȚĂ DE MODELUL ACTUAL
Înainte de toate trebuie spus că modelul german a crescut în dimensiuni, comparativ cu modelul aflat încă în vânzare. De pildă, lungimea ajunge la 4.361 de milimetri (+42 mm), iar înălțimea a crescut cu 25 de milimetri la 1.459 milimetri.
Lățimea este de 1.800 de milimetri, iar ampatamentul măsoară 2.670 de milimetri.
Din punct de vedere estetic, noul BMW Seria 1 propune un design exterior ușor revizuit. Grila integrează bare verticale și diagonale, iar farurile LED (standard) includ elemente verticale pentru luminile de zi și pentru luminile de semnalizare.
Opțional, clienții pot opta pentru un set de faruri LED cu tehnologie Matrix și accente interioare albastre.
Jantele pot avea dimensiuni cuprinse între 17 și 19 inch. Cifra 1, corespunzătoare acestui model, o regăsim lângă montantul C, iar eleronul montat deasupra lunetei și o inserție neagră în partea inferioară a spoilerului spate definitivează estetica noului model.
Paleta de culori exterioare este formată din 2 nuanțe solide, 7 culori metalizate și 4 nuanțe BMW Individual. În premieră, Seria 1 poate fi comandat cu un plafon contrastant, vopsit în negru.
Sportivitatea exteriorului poate fi accentuată și mai mult cu ajutorul pachetelor opționale M Sport și M Sport Design.
Nu lipsește pachetul M Sport Pro și accesoriile M Performance, disponibile opțional pentru toate versiunile.INTERIOR MAI TEHNOLOGIZAT CA ORICÂND
Habitaclul noului BMW Seria 1 a fost și el îmbunătățit. Avem scaune noi, mai confortabile decât înainte, transmit reprezentanții companiei, tapițerii din poliester reciclat, piele ecologică Veganza și Alcantara, dar și o versiune standard fără urmă de piele naturală la interior.
Selectorul transmisiei a fost revizuit, iar ansamblul BMW Curved Display ocupă cea mai mare parte a bordului. Acesta integrează ecranul de 10.25 inch al instrumentarului de bord digital, dar și display-ul de 10.7 inch al sistemului multimedia. Acesta din urmă rulează sistemul de operare de generația a 9-a.
Conexiunea Apple CarPlay și Android Auto este standard.
Numărul de butoane fizice a fost redus la minim. Inclusiv funcțiile sistemului de climatizare sunt acum digitale.
Scaunele încălzite, funcția de masaj și ajustarea electrică a scaunelor sunt opționale. Volanul sport este standard, dar clienții pot bifa și un volan M îmbrăcat în piele și cu padele încorporate. Portbagajul are un volum de încărcare cuprins între 380 și 1.200 de litri.
Gama de motorizări este acum parțial electrificată, în sensul că motoarelor termice le-a fost alăturat un sistem mild-hybrid, integrat în transmisia automată cu 7 rapoarte oferită în standard. Unitatea electrică plusează cu 20 CP și 55 Nm în anumite situații.
MOTORIZĂRI ELECTRIFICATE
Intrarea în gamă se face cu noul BMW 118d: motor diesel de 2.0 litri, cu 4 cilindri, 150 CP și 360 Nm cuplu, 0-100 în 8.3 secunde și 222 km/h viteză maximă.
Avem apoi versiunea 120d, cu același motor diesel de 2.0 litri, dar care în acest caz integrează un sistem mild-hybrid la 48V și oferă 163 CP și 400 Nm, suficient pentru a atinge 100 de km/h în 7.9 secunde și aceeași viteză maximă de 222 km/h.
Urmează noul BMW 120, cu al său motor de 1.5 litri, pe benzină, cu 3 cilindri, 170 CP și 280 Nm (putere motor termic+mild-hybrid), 0-100 km/h în 7.8 secunde și 226 km/h viteză maximă.
Ca și până acum, versiunea de top este M135 xDrive.
Aceasta este echipată cu un motor de 2.0 litri, pe benzină, care oferă 300 CP și 400 Nm. Atinge 100 de km/h în 4.9 secunde și o viteză maximă limitată electronic la 250 km/h.Pe lângă elementele de design care îl diferențiază de celelalte versiuni, inclusiv 4 terminații pentru sistemul de evacuare, noul M135 xDrive poate fi echupat cu pachetul M Technology. Acesta include o suspensie sport recalibrată, frâne M Compound și jante forjate de 19 inch.
Indiferent de versiunea aleasă, BMW promite o ținută de drum îmbunătățită, un șasiu ceva mai rigid și o listă lungă de sisteme de asistență oferite în standard.
Regăsim aici tehnologii ca Driving Assistant cu Front Collision Warning, Lane Departure Warning, Exit Warning, Traffic Sign Recognition și Parking Assistant cu Reversing Assistant.
Pe lista de opționale avem, printre altele, Steering și Lane Control Assist, Automatic Speed Limit Assist cu Active Cruise Control și funcție Stop&Go.
Lansarea pe piață a noului BMW Seria 1 este programată pentru luna octombrie 2024.
via BMW
Tot Automarket: Nu îl putem numi facelift
Interiorul din nou, bordul fff reusit, scaunele la fel. Bravo lor ca nu opresc dezvoltarea clasei compacte in ciuda ploii de SUVuri (hardughii scumpe si inutile).
Motorasul de 1.5 Otto e de luat in considerare, desi multi vor spune ca "nu e bmw" si alte asemenea, eu am fost la test cu generatia precedenta si tot ce spune e ca m-a lasat foarte placut impresionat. Si ala nu era "hibridizat". Deci cel mai probabil actualul va fi cam tot ce are nevoie un om intreg la minte. Si cred ca e si foarte atent cu consumul/bugetul. Ma astept la cifre excelente de consum la un rulaj cuminte.
Oricum, foarte reusita masina. Bravo BMW! Cred ca o sa se vanda fff bine. Ar trebui, cel putin. Intr-o lume cu toate tiglele pe casa s-ar vinde in draci. Nu mai sunt asa sigur in lumea in care traim de vreo 10 ani incoace....
Per total arata bine, daca o iei la puricat constati tot felul de derapaje voite pentru a fi...original.
>50K? Sa fie, fiecare stie ce are de facut cu proprii banuti.
Dacă era vreo franțuzească compacta la 50k săreați ca arși. Asa, dacă e premium nemțescă, merge.
"Intr-o lume cu toate tiglele pe casa" n-ar da nimeni banii ăștia pe un hatchback când poți lua o electrică mult mai spațioasă și mai bine dotata, la aceeași bani.
Așa e când ești fanboy extremist, te bucuri la o micro-tigaie de 50k.
Ca tot ziceai de alți care se bucurau de o subcompacta electrică la 30k.
Cu banii de pe un Tesla S Plaid, iti iei un Seria 5 mai dotat un pic
Sa te "plangi" ca lumea nu mai are toate tiglele pe casa, iar apoi sa elogiezi un BMW cu tractiune fata, care arata exact ca o Kia, ofera motoare in trei cilindri si are absolut toate comenzile, inclusiv pe cele ale climatizarii, integrate intr-un display tactil... Asta da ironie.
Ce-or fi avut cu ea ?
Iar grila se confunda cu ce vezi la SKoda, deci zero identitate, personalitate
Masina asta e bestiala ca design, motorizari, absolut tot. Ani lumina fata de precedenta. Bordul ala cu ecranul lung e criminal, cea mai buna solutie la ora asta. La fel ca la A Klasse. Vezi toate informatiile in fata si un pic spre dreapta. Nu dai cu deshtu' pe ecran ca sa bagi masina in D. Asa ceva numai o minte de programator putea sa coaca. In fine, nici nu are rost comparatia cu elucubratiile de la tezla...
Acum mai esti si fudul.
Chiar si daca nu iei in considerare cei ~5.100 de euro oferiti prin intermediul programului Rabla Plus, cum poti sa crezi ca un amarat de BMW 116i (30.582 de euro) reprezinta o alegere mai buna decat o Tesla Model 3 (40.990 de euro)?
Ce e BESTIAL la un 0 - 100 km/h in 10.9 secunde? Pana si o Dacie Sandero Stepway TCE 110 e mai rapida decat acest BMW 116i pe care il tot lauzi. Ce e MIC la un consum de 5.7 - 6.4% la un motor I3 turbo de 106 CP, cand un BMW 120i in patru cilindri, de 2.0 litri si 178 CP, consuma 6.0 - 6.7%?
Plus ca in acest articol, nu se face referire la actualul BMW Seria 1, ci la noul BMW Seria 1 Facelift. Iar noul BMW Seria 1 Facelift costa 37.900 de euro in versiunea de baza (120i, care acum are motor in trei cilindri) in Germania, unde o Tesla Model 3 e 40.990 de euro. Mai spune-ne inca o data cum toti sunt prosti si doar tu ai dreptate.
As vrea sa te pot ajuta, dar cand vad ca un BMW M135 xDrive costa aproape cat o Tesla Model 3 Perfomance (56.200 vs. 56.990 de euro)... mai ca ajung si eu la concluzia ca "Râde Tesla 3 și cu dosul".