Esential
560 | de cai putere dezvoltă noul BMW M5. |
7'55" | este timpul scos de BMW M5 pe Nurburgring. |
560 | de cai putere dezvoltă noul BMW M5. |
7'55" | este timpul scos de BMW M5 pe Nurburgring. |
BMW nu putea lansa un nou membru al familiei de performanţă M fără a testa munca inginerilor pe circuitul de la Nurburgring, practic curtea interioară a uzinelor bavareze. Noul M5, testat intens în "Infernul Verde" înainte de lansare, a ieşit din nou la încălzire, de această dată pentru a trece în contul atelierelor din Munchen o nouă performanţă.
Sedanul a reuşit să parcurgă cei aproape 20 de kilometri în doar 7 minute şi 55 de secunde, un timp care spune multe despre performanţele şasiului şi despre propulsorul V8 biturbo de 560 de cai putere. Timpul obţinut de M5 se dovedeşte a fi mai rapid cu o secundă decât cel înregistrat de Porsche Panamera Turbo şi cu 15 secunde mai bun decât cel al principalului rival, Mercedes E63 AMG.
Pentru fanii statisticilor, timpul înregistrat de noul M5 este chiar identic cu cel reuşit de vechiul Ferrari F430 pe Nurburgring în anul 2005. Performanţa este una deosebită dacă ne raportăm şi la vechea generaţie M5, echipată cu un motor V10 de 507 cai putere, care reuşea să parcurgă Nurburgringul în 8 minute şi 13 secunde.
via | autoblog
Noul seria 5 imi place foarte mult, are linii, forme...cu gust... Dar cand e vorba de versiunea M (si in cazul X5, X6)...parca e cam exagerata grila aia... Si M3 are ceva asemanator, dar parca nu e chiar atat de "amenintatoare" si ii sta mai bine. In privinta asta vechiul M5 statea mai bine.
Parerea mea...
Era certitudine ca noul M5 va fi mai rapid decat competitorii (care sunt lansati de ceva vreme), fiind teritoriul pe care masinile M vizeaza.
BMW incearca sa duca in eroare rivalii de la Audi cu acest timp modest pentru un BMW de 2011 si mai ales pentru noul M5.
Cand a aparut M5E60 pe site ei tot au pus ca face suta in 4.9 mai apoi peste un an au schimbat datele tehnice in 4.6 .
la fel si asta de 560 hp.
toate datele tehnice , teste de circuit nu sunt scoase la maxim pentru a duce rivalii in eroare , dar cand vor aparea toti concurentii cu modelele noi , atunci M5F10 isi va arata adevarata valoare care il va mentine pe primul loc .
"Puristii" chiar au criticat noul M5 ca nu e destul de agresiv, ca pare un serie 5 obisnuit cu pachet M:)
Si eu,uitandu-ma la M5 observ faptul ca totusi,nu este ceea ce te astepti de la o masina cu 560HP.
Una peste alta ma bucur de timpii scosi de noul M5 si daca acest model nu inspira atata agresivitate pe cat ar trebui,o sa vedeti ca noul M6 va fi foarte reusit din punctul asta de vedere.
daca mai punem la socoteala ca Audi va avea si quattro awd......atunci bmw din start va avea probleme......
Pariez pe viitoru Audi RS6 ca va fi regele segmentului......
Chiar daca va avea cat ai zis tu rs6, ar trebui sa stii ca un M nu inseamna doar putere mare si atat...si daca ar avea cu 70 de cai mai mult care e faza? asta inseamna ca e mai performant ? Audi prin putere considerabil mai mare poate sa depaseasca M5, crezi ca M5-ul nu putea sa fie facut cu 600 de cai cel putin?? Daca Audi va avea cel putin 630 de cai cum ai zis denota doar disperare din partea lor.Succes cu pariul...
Audi era cu ani in fata la aceste doua capitole.
Tu ai doar comentarii tendentioase la adresa Audi si Mercedes, ceea ce denota ignoranta (prostie). Nu meriti sa fii bagat in seama.
@BMW
BMW si teoria conspiratiei ? Hai sa fim seriosi!
@tzenu_bmw (original)
Ai cam exagerat cu cei 630 hp si "cel mai usor din segment".
1. Ar trebui sa stii ca puterea, masurata in cai putere, este o variabila dependenta de cuplu si rpm. Este mai important cuplul (maxim) disponibil pe plaja de turatii.
2. AutoBild a zis ca viitoul RS6 va avea 580 de CP. http://www.automarket.ro/stiri/audi-s6-s7-s8-si-rs6-sunt-gata-de-atac-38758.html
3. Nu uita ca ambii constructori (BMW & AUDI) folosesc aluminiul la caroserie. Diferenta este ca Audi il foloseste intr-un procent mai mare. Dupa ce adaugi sistemul Quattro de 70 de kg nu cred ca va fi vreo diferenta majora de greutate, insa este probabil ca viitorul Audi RS6 sa fie mai greu ca M5.
De exemplu, conform Automarket, Audi A6 3.0 TFSI quattro S-tronic are 1815 KG si BMW 535i are 1760 KG. Nu stiu cat de relevanta este comparatia la motoare diesel, dar Audi A6 3.0 TDI quattro are 1795 iar BMW 530 d are 1790 de kg.
@DAN_GRC
Eu cred ca tu nu intelegi fenomenul. Nu cred ca cei de la Audi sunt "disperati". Au fost "disperati" cu generatia precedenta RS6, care era mai grea cu 150 de KG decat BMW M5, deci era logic sa foloseasca un motor mai puternic (supraalimentat) decat cel de pe BMW M5.
@tzenu_bmw (clona)
Esti genul de fan tipic BMW care dezinformeaza. Tinand cont de faptul ca au o putere similara, cred ca este importanta si masa masinilor. Se vede pe Nurburgring.
Hockenheim short: http://fastestlaps.com/tracks/hockenheim_short.html
BMW 1 Series M Coupe 1:14:10
Audi TT-RS Coupe 1:14:30
Audi RS3 Sportback 1:15:40
Nordschleife (Nürburgring) http://fastestlaps.com/tracks/nordschleife.html
BMW 1 Series M Coupe 8:15:00
Audi TT-RS Coupe 8:09:00
Audi RS3 Sportback 8:20:00
BMW 1 Series M Coupe 1570 KG
Audi TT-RS Coupe 1475 KG
Audi RS3 Sportback 1650 KG
@hmm
Cred ca LauCalin a vrut sa arate ca diferenta de 1 secunda pe circuit nu ar trebui sa conteze prea mult. Poate sunt alte lucruri mai importante, cum ar fi feeling-ul, pretul, utilitatea, designul, etc.
1. Referitor la masina, ce se poate spune... Motor exceptional, cutie de viteze exemplara, sasiu sport tipic BMW si performante de top.
2. Sa nu uitam ca noul BMW M5 este mai rapid cu 15 secunde decat Mercedes E 63 AMG echipat cu vechiul motor de 6,3 l aspirat. Noul motor de 5,5 l este supraalimentat si promite performante superioare.
3. Viitorul RS6 o sa ofere performante comparabile cu cele 2 rivale. Intrebarea este daca cei de la Audi vor supraalimenta motorul de 4.2 l cum au facut cu vechiul RS6 (generatia C5) sau vor dezvolta un motor nou de 4.0 l, impreuna cu Bentley, cum se vehiculeaza. Apropo de cutia de viteze, momentan nu au o cutie cu dublu ambreiaj care sa suporte un cuplu de peste 600 NM. Cea de pe RS5 nu cred ca este suficient de potenta.
4. In concluzie, cred ca majoritatea persoanelor ar alege cu inima, indiferent de performante...
insa ar fi pacat sa nu-i dea mai mult de 600
primul RS6 C5(97'-04') avea 450hp
RS6 C6(08'-12') are 571hp
deci cred ca 60hp sunt suficienti la urmatoarea generatie
@tzenu_bmw.......
M inseamna circuit.........pai atunci mutate pe circuit frate si ai sa vezz ca bmw este cel mai tare.......
insa din pacate viata de zi cu zi ti-o petreci pe strada si acolo se vede diferenta.......
imi zici u mie ca 1M este mai rapid decat TT-RS si RS3.......poate sunt pe circuit+un pilot la volan(asa da)
tinand cont ca masinile au peste 300 de cai iarna nu cred ca mai scoti u bmw 1M pe strada........poate asa numa la o plimbare(credema ca am avut ursulet diesel si iarna era o pacoste....)
insa RS3 iarna.......fara frica te poti baga la volan......in plus.....este mai confortabil, mai practic,mai spatios.......si daca e sa spun adevaru mie imi place mai mult aspectu lui RS3 pe langa 1M......
@hmm, oare cati dintre cei care conduc orice BMW M stiu care e cea mai buna setare a sasiului suspensiei, directiei, presiunii din pneuri etc.? Foare multi stiu ca un M este o masina foarte rapida, stabila, o adevarat placere sa o conduri etc. si prea putini stiu de ce. De asta isi da seama doar un pilot de raliuri. :)
BMW e BMW si M5 cu ai lui 560 Hp , va BAte orice audi chiar si cu 650 HP,.
Sa va zic de ce ????????????????????????
Ca, caii putere la BMW sunt obtinuti prin multe sisteme de tip VALVETRONIC, Dual Vanos , de genul putere multa de la turatii mici pana la zona rosu .
La audi poti sa-i dai si in rosu si dupa rosu motorul numai va urla si randament nimic .
Voi sa nu credeti ca BMW are premiile cele a la BEST ENGINE obtinute pe un sac de cartofi sau pe spatele lui cumatru MITA , .
S-a muncit mult in Munchen ca sa se ajunga la asemenea rezultate .
bai nene, astia ca voi vorbesc pe langa subiect: ce tot o dai ca ai avut ursulet, asta e masina din ani '89 fara niciun fel de sisteme de control al actiunii pe timp de iarna:))) habar nu ai baiatule! eu am BMW520i din 2007 si merg iarna de iarna cu anvelope de iarna Michelin (altfel esti ntr-adevar mort) si pe la munte si prin tzara cu ea, poate sa fie polei, gheata, FARA PROBLEME! chiar daca are tendinta sa fuga usor de spate, sietsmul DTC/DSC redreseaza masina....
asa ca ar fi frumos din partea ta sa ti dai cu parerea daca ai ceva coerent de spus, daca nu, taci si asculta la altii care stiu despre ce vb:)