Noul BMW M5, mai rapid decât Panamera şi E63 AMG pe Nurburgring

De Bogdan Mirică
Publicat Luni, 27.06.2011
BMW se poate lăuda cu cel mai rapid M5 din istorie. Noua generaţie a reuşit un timp de 7 minute şi 55 de secunde pe Nurburgring, mai bun decât cel obţinut de Porsche Panamera Turbo.

Esential

560 de cai putere dezvoltă noul BMW M5.
7'55" este timpul scos de BMW M5 pe Nurburgring.

BMW nu putea lansa un nou membru al familiei de performanţă M fără a testa munca inginerilor pe circuitul de la Nurburgring, practic curtea interioară a uzinelor bavareze. Noul M5, testat intens în "Infernul Verde" înainte de lansare, a ieşit din nou la încălzire, de această dată pentru a trece în contul atelierelor din Munchen o nouă performanţă.

Sedanul a reuşit să parcurgă cei aproape 20 de kilometri în doar 7 minute şi 55 de secunde, un timp care spune multe despre performanţele şasiului şi despre propulsorul V8 biturbo de 560 de cai putere. Timpul obţinut de M5 se dovedeşte a fi mai rapid cu o secundă decât cel înregistrat de Porsche Panamera Turbo şi cu 15 secunde mai bun decât cel al principalului rival, Mercedes E63 AMG.

Pentru fanii statisticilor, timpul înregistrat de noul M5 este chiar identic cu cel reuşit de vechiul Ferrari F430 pe Nurburgring în anul 2005. Performanţa este una deosebită dacă ne raportăm şi la vechea generaţie M5, echipată cu un motor V10 de 507 cai putere, care reuşea să parcurgă Nurburgringul în 8 minute şi 13 secunde.

via | autoblog

Comentarii (30)

  • M5
    Pai doar e M5........
    15 8
  • blogger
    "Cautari prin site". Automarket fiti buni si observati acest lucru obositor.
    chiar nu poate fi asemanator meniul paginii de F1 sau WRC cu cel al STIRI AUTO? De ce nu poti accesa capitolul de care ai nevoie indiferent in care te-ai afla? numaidecat e nevoie sa intri prin acest HOME, ce chiar e nevoie de clicuit de mii de ori?... chiar direct nu se poate de facut??? Fa frumos sa fie ca la oameni cu cap.
    7 1
  • BMW este BMW. Cred ca am zis tot. Toate modelele M sunt excelente ca design si performante. Liniste vin fanii Mercedes si Audi.
    20 14
  • Am o intrebare
    Cand se fac aceste teste pe circuitul de la Nurburgring exista o comisie internationala care valideaza timpii? Mai toti constructorii fac teste pe circuit dar de unde stim cat de adevarat e timpul obtinut. Nu acuz pe nimeni ca ar trisa dar sunt curios cum se valideaza acesti timpi. Multumesc
    20 4
  • M...
    Excelent...dar...
    Noul seria 5 imi place foarte mult, are linii, forme...cu gust... Dar cand e vorba de versiunea M (si in cazul X5, X6)...parca e cam exagerata grila aia... Si M3 are ceva asemanator, dar parca nu e chiar atat de "amenintatoare" si ii sta mai bine. In privinta asta vechiul M5 statea mai bine.

    Parerea mea...
    7 7
  • Wow... ce surpriza... NOT!
    Era certitudine ca noul M5 va fi mai rapid decat competitorii (care sunt lansati de ceva vreme), fiind teritoriul pe care masinile M vizeaza.
    9 2
  • @NURburgring
    Cred ca 7:55 nu e tot ce poate noul M5 F10.
    BMW incearca sa duca in eroare rivalii de la Audi cu acest timp modest pentru un BMW de 2011 si mai ales pentru noul M5.
    Cand a aparut M5E60 pe site ei tot au pus ca face suta in 4.9 mai apoi peste un an au schimbat datele tehnice in 4.6 .
    la fel si asta de 560 hp.
    toate datele tehnice , teste de circuit nu sunt scoase la maxim pentru a duce rivalii in eroare , dar cand vor aparea toti concurentii cu modelele noi , atunci M5F10 isi va arata adevarata valoare care il va mentine pe primul loc .
    13 16
  • DAN_GRC
    @GT-R

    "Puristii" chiar au criticat noul M5 ca nu e destul de agresiv, ca pare un serie 5 obisnuit cu pachet M:)
    5 4
  • :)
    @Dan_GRC

    Si eu,uitandu-ma la M5 observ faptul ca totusi,nu este ceea ce te astepti de la o masina cu 560HP.

    Una peste alta ma bucur de timpii scosi de noul M5 si daca acest model nu inspira atata agresivitate pe cat ar trebui,o sa vedeti ca noul M6 va fi foarte reusit din punctul asta de vedere.
    4 1
  • bmw ai puso de cacao.......
    2012 RS6 va avea cel putin 630hp si va fi si cel mai usor din segment.....
    daca mai punem la socoteala ca Audi va avea si quattro awd......atunci bmw din start va avea probleme......
    Pariez pe viitoru Audi RS6 ca va fi regele segmentului......
    19 26
  • DAN_GRC
    @tzenu_bmw
    Chiar daca va avea cat ai zis tu rs6, ar trebui sa stii ca un M nu inseamna doar putere mare si atat...si daca ar avea cu 70 de cai mai mult care e faza? asta inseamna ca e mai performant ? Audi prin putere considerabil mai mare poate sa depaseasca M5, crezi ca M5-ul nu putea sa fie facut cu 600 de cai cel putin?? Daca Audi va avea cel putin 630 de cai cum ai zis denota doar disperare din partea lor.Succes cu pariul...
    11 12
  • tzenule...
    mai bine iti vezi de ale tale ca nu stai bine cu geometria:)))
    7 8
  • Cand e vorba de masini sportive de top, laudele ca una e mai rapida decat cealalta cu o secunda, doua mi se par amuzante. Adica daca citesti 3 cuvinte ti-ai dat seama de diferenta de la Nurburgring dintre un M5 si un Panamera. De-asta as alege un M5, pentru o secunda diferenta pe care oricum numai un pilot profesionist o va simti. Si la fel ar fi si in cazul lui E63AMG, care e mai "lent" cu 15 secunde. Putini sunt cei care si-ar da seama de diferente. Concluzia mea? Marketing. Astept acum injurii cum ca am ceva cu BMW si M5 e o masina slaba. :))
    18 5
  • aveti o stire de acum cateva zile , pe acolo spunea cum ca RS6 va avea 580 de cai ( sau 590..)
    3 3
  • DSG
    In sfarsit au inteles si cei de la BMW ca trebuie sa treaca la cutiile cu dublu ambreiaj si motoare turbo-benzinare pe M-uri. Asa a castigat noul M5 secunde bune fata de vechea generatie M5.
    Audi era cu ani in fata la aceste doua capitole.
    7 9
  • tzenu_bmw
    Bai te-au rapit unii ? De ceva timp doar comenturi naspa pentru BMW si pro Audi ? Nu te-ai obisnuit ca litera M este litera M. Exemple : RS3 vs 1M, TT RS vs 1M, RS5 vs 1M pe circuitele Nurburgring si Hockenheim, 1M a iesit mai bine. La inceput toti ziceau ca RS3 atinge suta mai repede ca 1 M si GATA este mai bun. M inseamna circuit. Un alt exempu, cel din articol Panamera Turbo atinge suta in 3,8 asa scrie la masini noi AUTOMARKET, M5 a iesit cu o secuna mai rapid , atingand suta in 4,4 secunde. Stiu ca pe strada nu se simt diferentele, dar vorbim de masini sport aici.
    4 3
  • @LauCalin
    nu intelegi segmentul asta de performanta daca scrii asa ceva... de fapt nu intelegi motorsportul in general... cand dai atatia bani, iti doresti cele mai bune setari, iti doresti o masina cat mai apropiata de perfectiune in zona sportivitatii... nu spun ca toti isi doresc asta, dar BMW pe asta se axeaza si uite ca are un segment de piata destul de important... majoritar as spune... sunt unii care isi doresc un Mercedes pt drifturile demente si senzatiile pe care le pot obtine.. sunt de acord si cu astia... Audi in schimb e plictisitor comparativ cu BMW si Merc... le-am condus, stiu ce vbesc
    5 5
  • absolut malefic noul m 5.as alege tot un e 63 amg dar m5-ul a depasit asteptarile .bv
    5 1
  • @JAN (eternul "penny-bill")
    Tu ai doar comentarii tendentioase la adresa Audi si Mercedes, ceea ce denota ignoranta (prostie). Nu meriti sa fii bagat in seama.

    @BMW
    BMW si teoria conspiratiei ? Hai sa fim seriosi!

    @tzenu_bmw (original)

    Ai cam exagerat cu cei 630 hp si "cel mai usor din segment".

    1. Ar trebui sa stii ca puterea, masurata in cai putere, este o variabila dependenta de cuplu si rpm. Este mai important cuplul (maxim) disponibil pe plaja de turatii.
    2. AutoBild a zis ca viitoul RS6 va avea 580 de CP. http://www.automarket.ro/stiri/audi-s6-s7-s8-si-rs6-sunt-gata-de-atac-38758.html
    3. Nu uita ca ambii constructori (BMW & AUDI) folosesc aluminiul la caroserie. Diferenta este ca Audi il foloseste intr-un procent mai mare. Dupa ce adaugi sistemul Quattro de 70 de kg nu cred ca va fi vreo diferenta majora de greutate, insa este probabil ca viitorul Audi RS6 sa fie mai greu ca M5.
    De exemplu, conform Automarket, Audi A6 3.0 TFSI quattro S-tronic are 1815 KG si BMW 535i are 1760 KG. Nu stiu cat de relevanta este comparatia la motoare diesel, dar Audi A6 3.0 TDI quattro are 1795 iar BMW 530 d are 1790 de kg.

    @DAN_GRC
    Eu cred ca tu nu intelegi fenomenul. Nu cred ca cei de la Audi sunt "disperati". Au fost "disperati" cu generatia precedenta RS6, care era mai grea cu 150 de KG decat BMW M5, deci era logic sa foloseasca un motor mai puternic (supraalimentat) decat cel de pe BMW M5.

    @tzenu_bmw (clona)
    Esti genul de fan tipic BMW care dezinformeaza. Tinand cont de faptul ca au o putere similara, cred ca este importanta si masa masinilor. Se vede pe Nurburgring.

    Hockenheim short: http://fastestlaps.com/tracks/hockenheim_short.html
    BMW 1 Series M Coupe 1:14:10
    Audi TT-RS Coupe 1:14:30
    Audi RS3 Sportback 1:15:40

    Nordschleife (Nürburgring) http://fastestlaps.com/tracks/nordschleife.html
    BMW 1 Series M Coupe 8:15:00
    Audi TT-RS Coupe 8:09:00
    Audi RS3 Sportback 8:20:00

    BMW 1 Series M Coupe 1570 KG
    Audi TT-RS Coupe 1475 KG
    Audi RS3 Sportback 1650 KG

    @hmm
    Cred ca LauCalin a vrut sa arate ca diferenta de 1 secunda pe circuit nu ar trebui sa conteze prea mult. Poate sunt alte lucruri mai importante, cum ar fi feeling-ul, pretul, utilitatea, designul, etc.

    1. Referitor la masina, ce se poate spune... Motor exceptional, cutie de viteze exemplara, sasiu sport tipic BMW si performante de top.
    2. Sa nu uitam ca noul BMW M5 este mai rapid cu 15 secunde decat Mercedes E 63 AMG echipat cu vechiul motor de 6,3 l aspirat. Noul motor de 5,5 l este supraalimentat si promite performante superioare.
    3. Viitorul RS6 o sa ofere performante comparabile cu cele 2 rivale. Intrebarea este daca cei de la Audi vor supraalimenta motorul de 4.2 l cum au facut cu vechiul RS6 (generatia C5) sau vor dezvolta un motor nou de 4.0 l, impreuna cu Bentley, cum se vehiculeaza. Apropo de cutia de viteze, momentan nu au o cutie cu dublu ambreiaj care sa suporte un cuplu de peste 600 NM. Cea de pe RS5 nu cred ca este suficient de potenta.
    4. In concluzie, cred ca majoritatea persoanelor ar alege cu inima, indiferent de performante...
    9 1
  • @Andi........
    ai dreptate.....

    insa ar fi pacat sa nu-i dea mai mult de 600
    primul RS6 C5(97'-04') avea 450hp
    RS6 C6(08'-12') are 571hp
    deci cred ca 60hp sunt suficienti la urmatoarea generatie

    @tzenu_bmw.......
    M inseamna circuit.........pai atunci mutate pe circuit frate si ai sa vezz ca bmw este cel mai tare.......
    insa din pacate viata de zi cu zi ti-o petreci pe strada si acolo se vede diferenta.......
    imi zici u mie ca 1M este mai rapid decat TT-RS si RS3.......poate sunt pe circuit+un pilot la volan(asa da)
    tinand cont ca masinile au peste 300 de cai iarna nu cred ca mai scoti u bmw 1M pe strada........poate asa numa la o plimbare(credema ca am avut ursulet diesel si iarna era o pacoste....)
    insa RS3 iarna.......fara frica te poti baga la volan......in plus.....este mai confortabil, mai practic,mai spatios.......si daca e sa spun adevaru mie imi place mai mult aspectu lui RS3 pe langa 1M......
    6 3
  • my bad.......
    deci cred ca 60hp in plus sunt suficienti la urmatoarea generatie
    3 2
  • @Andi
    Multumesc, asa e. As mai adauga faptul ca acea secunda in minus, indiferent de setarea masinii este aproape imposibil de obtinut de un simplu sofer. Pentru ca pana la urma vorbim de simpli soferi, oricum o dai M5 este si o masina de sosea... nu a fost conceputa ca o masina de circuit dedicata... e adevarat insa ca este probabil cel mai bun compromis intre circuit si drumuri publice. Dar ramane un compromis... si inca unul foarte bun. Poate cel mai bun.

    @hmm, oare cati dintre cei care conduc orice BMW M stiu care e cea mai buna setare a sasiului suspensiei, directiei, presiunii din pneuri etc.? Foare multi stiu ca un M este o masina foarte rapida, stabila, o adevarat placere sa o conduri etc. si prea putini stiu de ce. De asta isi da seama doar un pilot de raliuri. :)
    2 0
  • @ andi
    insfarsit unu care stie ce vb si nu comenteza aiurea
    0 0
  • anonim
    catre desteptii de mai sus
    ba oameni buni , mai , ce puneti voi trotinetele in comparatie cu BMW-urile ???
    BMW e BMW si M5 cu ai lui 560 Hp , va BAte orice audi chiar si cu 650 HP,.
    Sa va zic de ce ????????????????????????
    Ca, caii putere la BMW sunt obtinuti prin multe sisteme de tip VALVETRONIC, Dual Vanos , de genul putere multa de la turatii mici pana la zona rosu .
    La audi poti sa-i dai si in rosu si dupa rosu motorul numai va urla si randament nimic .
    Voi sa nu credeti ca BMW are premiile cele a la BEST ENGINE obtinute pe un sac de cartofi sau pe spatele lui cumatru MITA , .
    S-a muncit mult in Munchen ca sa se ajunga la asemenea rezultate .
    4 5
  • Si daca este mai usor ce, nu se laudau astia cu 4,6 secunde pana la suta sau 4,4 pentru RS3. Nu ziceau ei ca il rupe in bucati pe 1M. 1M a iesit cu 5 secunde mai bine pe Nurburgring, diferenta daca te numesti masina sport.
    0 1
  • bmw is the best
    bmw ramane bmw ....;)inca o data se adevereste sloganul(daca vrei lux iti iei mercedes iar daca vrei avion de lux iti iei bmw .Uzina bavareza de motoare stie ce scoate pe poarta...de geaba mercedes nu are sansa cu atat mai putin audi;)
    1 3
  • chrism5
    @tzenu_bmw
    "tinand cont ca masinile au peste 300 de cai iarna nu cred ca mai scoti u bmw 1M pe strada........poate asa numa la o plimbare(credema ca am avut ursulet diesel si iarna era o pacoste....)"

    bai nene, astia ca voi vorbesc pe langa subiect: ce tot o dai ca ai avut ursulet, asta e masina din ani '89 fara niciun fel de sisteme de control al actiunii pe timp de iarna:))) habar nu ai baiatule! eu am BMW520i din 2007 si merg iarna de iarna cu anvelope de iarna Michelin (altfel esti ntr-adevar mort) si pe la munte si prin tzara cu ea, poate sa fie polei, gheata, FARA PROBLEME! chiar daca are tendinta sa fuga usor de spate, sietsmul DTC/DSC redreseaza masina....

    asa ca ar fi frumos din partea ta sa ti dai cu parerea daca ai ceva coerent de spus, daca nu, taci si asculta la altii care stiu despre ce vb:)
    0 0
  • Balaurus
    @ tzenu_bmw
    nu ti se pare ca suna putin cam urat quattro awd ? =)) ... ca doar nu exista quattro fwd sau rwd :))
    0 0
  • tzenu_bmw
    audi rs6 o sa aiba tot 580 ca vechea generatie
    0 0
  • Florin
    Copilasi, BMW e BMW, AUDI e AUDI si MERCEDES e MERCEDES...cand aud frazarid e genu imi dau seama ca cei ce o spun sunt doar niste amatori.Eu va zic un singur lucru... M5-ul a avut mereu un superior din clasa premium...se numeste AUDI RS6
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru