Noul BMW M3 CS Touring: cea mai puternică versiune a lui M3 Touring are 550 CP

de Tiberiu Safta
Joi, 30.01.2025
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
BMW a prezentat oficial noul M3 CS Touring, o versiune și mai puternică a lui M3 Touring. Noul model primește un motor mai puternic, de 550 de cai putere, precum și alte numeroase modificări specifice vizuale și tehnice.

A venit momentul să facem cunoștință cu cea mai puternică versiune a lui BMW M3 Touring. Pentru prima dată în istorie, emblema CS, care este prescurtarea de la Competition Sport, este acum prezentă și pe varianta break a modelului de performanță de clasă medie. Noul BMW M3 CS Touring apare la doi ani după lansarea lui M3 CS pentru varianta Sedan.

ELEMENTE DIN FIBRĂ DE CARBON

Față de un M3 Touring obișnuit, noua versiune CS va putea fi ușor de recunoscut datorită noilor elemente vizuale și aerodinamice prezente la exterior. Pentru această versiune, bavarezii se folosesc de plastic ranforsat din fibră de carbon. Mai multe elemente ale caroseriei, cum ar fi capota, spoiler-ul frontal, prizele de aer, capacele oglinzilor și difuzorul aerodinamic sunt confecționate din acest material ușor.

Datorită utilizării acestui material, noul BMW M3 CS Touring este cu 15 kilograme mai ușor decât versiunea obișnuită a lui M3 Touring.

Tot la exterior avem și jante cu un design exclusiv, care măsoară 19 inch în față, respectiv 20 de inch în spate. În spatele lor sunt prezente etriere vopsite în roșu sau în negru pentru frânele M Compound. Opțional, există și frâne din carbon ceramică, iar acestea primesc etriere ce pot fi vopsite în roșu sau în auriu mat.

Paleta de culori a noului model de performanță include 4 nuanțe: verde British Racing, albastru Laguna Seca, alb Frozen Solid și negru metalizat Sapphire.

Indiferent de culoarea aleasă, plafonul și eleronul sunt vopsite în negru lucios pentru un aspect contrastant. În jurul eleronului există și un contur vopsit în roșu, specific noului M3 CS Touring.

Și în habitaclu avem numeroase elemente din plastic ranforsat cu fibră de carbon. Materialul este prezent la padelele pentru schimbarea treptelor de viteză, la consola centrală și la ornamentele decorative. Scaunele M Carbon de tip scoică sunt standard pentru noul M3 CS Touring, iar acestea sunt reglabile electric și încălzite. Ele sunt îmbrăcate în piele Merino neagră în combinație cu roșu și mai primesc și o emblemă CS iluminată.

Volanul este îmbrăcat în alcantara și aplatizat în partea inferioară. Pentru o notă mai dinamică, avem și un marcaj roșu cusut în partea superioară la poziția orei 12.

La fel ca la M3 Touring, noua versiune CS primește ecranul curbat BMW Curved Display, care afișează instrumentarul digital pe o suprafață de 12.3 inch și sistemul multimedia pe o suprafață de 14.9 inch. Pe acest ecran este afișată versiunea 8.5 a sistemului de operare BMW OS. Deasupra instrumentarului digital sunt prezente și luminile M Shift Lights pentru schimbarea treptelor de viteză.

MOTOR DE 550 DE CAI PUTERE

Sub capota noului BMW M3 CS Touring regăsim un motor de 3.0 litri cu 6 cilindri în linie, bi-turbo, de 550 de cai putere.

Cu alte cuvinte, noua versiune CS are un plus de 20 de cai putere față de motorul văzut la M3 Touring Competition.

Sprintul de la 0 la 100 km/h este gata în 3.5 secunde, repriza de la 0 la 200 km/h durează 11.7 secunde, iar viteza maximă este limitată electronic la 300 km/h. Puterea este transmisă către toate roțile prin sistemul de tracțiune integrală M xDrive, iar motorul este cuplat exclusiv la cutia automată Steptronic cu 8 trepte.

Pe lângă motorul mai puternic, alte noutăți aduse de BMW M3 CS Touring sunt o evacuare nouă cu terminații vopsite în negru mat, un șasiu mai rigid, o suspensie adaptivă cu setări specifice și un diferențial activ pentru puntea din spate.

Livrările noului BMW M3 CS Touring vor începe din martie, iar producția va fi una limitată.

via BMW

Comentarii (9)

  • O dilemă moderată
    Care-i explicatia pentru care multe dintre poze sunt realizate la Bathurst ?
    Australia este o piata atat de importanta pentru un astfel de produs?
    1 2
  • Eu as fi mai curios:
    1. Ce norme de poluare, de bun simt respecta modelul?
    2. Daca poate fi condus de pustii de 10 ani pe strazile din Romania;
    3. In cat timp se realizeaza repriza de la 0 la rupt in stalp?
    E adevarat ca viteza nu a omorat pe nimeni. Conform fizicii, oprirea brusca face mereu victime.
    Marca BMW ar trebui sa detina permis pentru vandut arme de omorat pe sosele ca sa poata vinde asa ceva.
    1 15
  • Principala întrebare : care ar fi limita ta pentru nesimțire, spam, nebunie ?
    12 1
  • Jian de la Calafat
    @ Mihăiță aka Vali

    E vorba de vreo 2000 unități CS Touring, deci n-o să fii nevoit să oftezi prea des.
    9 0
  • @dan_grc
    Eu sunt om decent, nu iau 200000 Ron amenda pentru nesimtire in trafic, nu-mi pun copilul de 10 ani sa conduca " bolidul", nu am intrat pe pista de ski niciodata, nu fac liniute si nu ma intrec cu alti cocalari, nu dau petrecere mare la achizitionarea unei masini (vezi Seria 7 party :))) si nu slavesc caii putere, desi am destui pe masina.
    Deci cine e nesimtitul?
    1 10
  • Sunt 10.000.000 de soferi in Romania.
    9.999.990 nu intra pe partia de schi si nu-si pun copilul sa conduca.
    9.999.900 nu fac liniute si nici paryuri pentru seria 7
    De fapt majoritatea nu au BMW.
    Cu cine te certi tu?
    Sau faptul ca nu iti permiti o asemenea masina te frustreaza atat de rau incat ai vrea sa n-o aiba nimeni?
    11 0
  • @^^^^^
    Pai nu fac liniute si nu isi pun copiii sa conduca pentru ca mai mor din ei... Ce sa faci, daca atat ii duce capul.
    Faptul ca imi permit o asemenea masina nu inseamna ca voi da banii pe asa ceva vreodata. Masina asta se adreseaza cocalarilor marlani si nu fac parte din categorie.
    BMW face profit pe baza fraierilor care se uita la performanta, dar nu si la cum arata masinile dupa accident.
    Sunt foarte multi retarzi si aveti grija ca nu se stie cand intra vreunul pe care il protejati chiar in voi.
    1 7
  • @dan_grc
    Nu baga si tu in seama toti haterii.
    BMW reuseste sa innoveze continuu si face reclama la siguranta. Nu degeaba i-au fost banate reclamele prin unele tari.
    Iti dai seama ce promoveaza marca dupa fumul pe care il scot rotile. Tot cauciucul ala ars e excelent pentru natura si plamani, iar masina e una foarte sigura, sunt convins si au demonstrat de curand vreo 2 si prin Romanica.
    Au uitat cei de la AM sa scrie si ca se adreseaza familistilor, pentru ca de aia e un break, sa iti iei copiii la drum in siguranta :))
    1 6
  • Eu sunt curios de cate ori ai zburat in vacanta cu avionul. Pt ca un zbor de-al tau a poluat mai mult decat un M3 in toata perioada lui de exploatare (punem la socoteala si arsul cauciucurilor). Este oricum aberanta discutia, pt ca mult mai multi oameni isi permit un bilet de avion, dar foarte putini un M3, iar si mai putini il si cumpara.
    4 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru