Primul BMW bazat pe platforma electrică dedicată Neue Klasse va fi lansat în 2025. Acesta va fi un SUV compact care va înlocui actuala generație a modelului X3.
Deși a mai rămas ceva timp până când vom asista la debutul noului model, ne putem face deja o idee despre cum arată viitorul BMW iX3 Neue Klasse. Recent, au fost publicate fotografii patent cu noul model. Aceste fotografii relevă un design aproape identic cu cel văzut la conceptul BMW Vision Neue Klasse X, dezvăluit în luna martie a acestui an.
Prin comparație cu conceptul din această primăvară, versiunea de serie a lui iX3 Neue Klasse diferă foarte puțin. În imaginile patent putem vedea că noul model va primi oglinzi convenționale în locul unor camere video, așa cum este cazul la concept. De asemenea, remarcăm și o bară față ușor redesenată față de concept, precum și o suprafață mai mică pentru plafonul panoramic și montanți mai groși.
Deocamdată, BMW nu a oferit multe detalii tehnice despre viitorul iX3 Neue Klasse. autonomie mai mari cu 30% față de actuala generație de baterii. De asemenea, toate modelele de serie BMW Neue Klasse vor primi tehnologie de încărcare bi-direcțională.
Ceea ce cunoaștem până acum este că va avea o arhitectură de 800 de volți și că va primi o generație nouă de acumulatori, care se anunță a avea o densitate a energiei mai mare cu 20% și o viteză de încărcare șivia Carscoops
la Tesla superchargers V4
Este incredibil cum Europenii sunt clar Nokia şi nu fac aproape nimic serios în domeniul EV.
Mie îmi plac cele doua concepte, sedan și SUV. Sper ca modelele de serie sa nu se abata prea mult de la designul lor.
Dacă stai la casă ai garaj deci poți să montezi încărcător și colac peste pupăză ai și panouri solare și nu în ultimul rând folosești mașina pentru deplasări zilnice scurte… de ce nu? acuma, ține de tine să te documentezi din surse obiective (pe aici din păcate este varză) ce marcă și model ți se potrivește. Personal aș alege ceva care are o rețea de service bine dezvoltată. Sunt multe aspecte care trebuie luate în calcul (chiar și pentru un utilizator obișnuit care nu-și ia mașina ca și hobby), tipul bateriei, capacitatea fiind cam cele mai importante. A fost o dată la un interviu la Buhnici un “tip” care părea că știe multe despre plusuri și minusuri, iar la final (dacă bine rețin) a cam înclinat înspre Toyota și mai precis spre hibride. Este puzderie de opțiuni care mai de care cu valori de încărcare de sute de volți… dar acasă nu avem așa ceva, respectivele sisteme sunt utile doar la încărcătoarele super charge unde nu prea aș vrea să ajung sau să stau dacă am electrică.
O electrică pentru mine ar fi mașina de oraș care duce 200 km in orice condiții și pe care s-o pot încărca acasă peste noapte.
Deci, electricele au mult mai multe variabile de luat în calcul față de de variantele ICE. Dacă alegi varianta care ți se potrivește, cel mai probabil o să te bucuri de o electrică. Sunt fâșnețe, de obicei cu mai multă tehnologie (dacă ești în căutare de așa ceva)… tehnologia evoluează rapid și este posibil să pierzi mult din valoarea unei electrice în eventualitatea revânzării.
Poți să verifici cam ce modele se descurcă mai bine la acest aspect. Eu nu aș “ține” o electrică mai mult de 5 ani… pararea mea!
Din primavara 2024, am luat cu 19.750 Euro, un Citroen eC4 2022, 26.500 km.
De atunci am renuntat complet la diesel-ul 2016 care il aveam.
Folosesc masina zilnic prin Timisoara si mai fac cam 2 drumuri de 700-1000 km, in fiecare luna.
- La lucru am acces la o statie de 11 KW, gratuita, o folosesc de una sau doua ori pe saptamana.
- Acasa sau unde stau mai mult, pot sa incarc lent cu 0.8 Lei/KWh.
- Pentru incarcari rapide, folosesc Renovatio, cu 2.49 Lei/KWh, cam 15-30 minute.
Astfel, in 8 luni, am parcurs peste 20.000 km, cheltuind cam 1.750 Lei.
Una peste alta, asta echivaleaza cu un consum de benzina de ~1,25 L/100km.
Este super cum se simte viata in masina electrica, fata de orice masina diesel sau benzina.
Liniste, confort, preconditionare a temperaturii din telefon, acceleratii foarte rapide, ...
Si sisteme ADAS de nivel 2, practic masina asta se conduce aproape singura, in 60% din drumurile mele.
Asa ca mie imi pare chiar OK.