În urmă cu scurt timp, constructorul bavarez de automobile a publicat primele informații și imagini cu noua generație X1. Pe Bătrânul Continent, SUV-ul va putea fi comandat și într-o versiune pur electrică, denumită oficial iX1.
Aceasta va fi disponibilă într-o singură versiune și anume iX1 xDrive30. BMW o descrie ca fiind "prima mașină electrică cu tracțiune integrală introdusă de brand în segmentul compact premium."
Modelul bavarez este echipat cu două motoare electrice, câte unul pe fiecare punte (deci tracțiune integrală). Acestea dezvoltă împreună 313 cai putere și 494 Nm, suficient pentru a atinge 100 de km/h în 5.7 secunde. Viteza maximă ajunge la 180 km/h.
Din pachet mai face parte și o baterie cu capacitatea de 64.7 kWh. Autonomia declarată de producător este între 413 și 438 de kilometri, potrivit ciclului WLTP.
La o stație rapidă, de până la 130 kW, acumulatorul se încarcă de la 10 la 80% în 29 de minute. O așteptare de 10 minute este suficientă pentru 120 de kilometri autonomie.
Din punct de vedere estetic, noul BMW iX1 este identic cu versiunile echipate cu motoare termice, cu câteva excepții.
Cele mai notabile sunt accentele albastre, specifice modelelor cu emblema "i" de la BMW.via BMW
Sau au fost doar gogosi?
Dar ei nu au cazut ca nu se cauta si nu se vand masinile electrice?
De ce produc atatea modele, cand oamenii chiar nu sunt interesati?
Si inca ceva: daca le limiteaza la 180 km/h, pierd 99% din clienti :))
Asa au patit si cei de la Volvo cand au pus aceeasi limita :))
In rest masina e chiar O.K.:
- portbagaj de 490 litri pentru versiunea pur electrica si
- GARDA LA SOL 20,5 cm (chiar este un SUV veritabil si nu un crossover!)
Sa vedem si preturile!
MULT SUCCES BMW!!!
Asta este strategia lor de design, nu că nu mai pot face mașini arătoase, cele care asigură volume mai mari arată mai cuminte, mai conservator .
Vise taica. Versiunea cu motor termic incepe la 44k.
Asta electrica n-o scapa mai jos de 60k.