La începutul acestui an, cu ocazia CES 2022, SUV-ul electric BMW iX a primit o nouă versiune de performanță. Numele său este iX M60, iar reprezentanții producătorului bavarez îl descrie ca fiind "ce este mai bun din cele trei universuri i, X și M."
BMW iX M60 este echipat cu două motoare electrice, care dezvoltă împreună 540 de cai putere și 1.015 Nm. În modul Sport și cu funcția Launch Control activată, puterea crește pentru câteva secunde la 619 CP și 1.100 Nm. În aceste condiții, suta de kilometri pe oră este atinsă în 3.8 secunde, iar viteza de top este de 250 km/h.
Din pachet mai face parte și o baterie de 105.2 kWh. Acumulatorul promite o autonomie de până la 575 de kilometri, în ciclul de testare WLTP.
Versiunea de performanță iX M60 poate fi comandată acum și în România. Acesta costă de la 125.199 de euro în sus.
Vine în standard, printre altele, cu suspensie pneumatică adaptivă, sistem de direcție integrală, sistem de frânare M Sport, pachetul Sport, faruri BMW Laser, plafon panoramic Sky Lounge, sistem audio Bowers & Wilkins Diamond Surround și sistem de climatizare pe patru zone.
via BMW
În al doilea rând, ca și preț este mult peste Audi eTron, Tesla modelx sau Jaguar iPace, Volvo C40 Recharge, care sunt tot cam pe acolo. Dar par mult mai decente. Din orice punct de vedere. Poți lua cam două bucăți din fiecare. Bine, nu au 1015 Nm, dar nici nu știu cam la ce ți-ar folosi un asemenea cuplu. Poate să înlocuiești vreo locomotivă electrică rămasă în pană la Țăndărei. Mai ales de la 125.200 de euroi în sus.
Dar preţul...
Până la urmă, cei care au bani de Tesla S au şi de BMW iX şi dacă îi interesează imaginea, mesajul, restul de diferenţă de preţ e un mizilic pentru ei