După 4 ani de producție, a venit timpul ca BMW iX să primească un facelift. Cu această actualizare, SUV-ul electric al bavarezilor aduce câteva modificări minore la nivel vizual, însă primește noutăți ceva mai importante pe partea tehnică. Printre cele mai importante noutăți se numără o autonomie mărită, versiuni cu nume noi și performanțe îmbunătățite.
GRILĂ DUBLĂ ILUMINATĂ
Dar înainte de a trece la lucrurile cele mai importante, să vedem mai întâi ce s-a schimbat la exterior. Noul BMW iX facelift va putea fi recunoscut după o grilă dublă redesenată, care integrează o structură cu linii verticale și diagonale în interiorul său. Odată cu noul facelift, grila dublă poate fi acum iluminată opțional. Farurile LED sunt și acestea noi și includ elemente verticale pentru luminile de zi și semnalizatoare. În standard, noul BMW iX primește acum faruri LED adaptive cu lumini viratoare, dar și lumini noi de oraș.
Pachetul BMW M Sport este acum disponibil pentru noul iX facelift și aduce faruri și stopuri M Shadow Line cu tentă închisă. În cazul versiunii de top iX M70 xDrive este prezentă o grilă dublă cu sigla M, precum și capace negre pentru oglinzi și jante de 22 inch cu design exclusiv.
Paleta de culori include acum nu mai puțin de 8 nuanțe noi: albastru metalizat Arctic Race, gri metalizat Dune, negru metalizat Carbon, gri metalizat Frozen Deep, gri metalizat Frozen Pure, albastru metalizat Tanzanite, argintiu metalizat Space și bronz Titanium.
SUSȚINERE LATERALĂ ÎMBUNĂTĂȚITĂ
La interior, noutățile sunt ceva mai mici. Aici, cea mai mare noutate este reprezentată de scaunele multifuncționale M, îmbrăcate în microfibră perforată în combinație cu Sensatec. Alternativ, scaunele mai pot fi îmbrăcate opțional în piele naturală. Noile scaune primesc un design nou și susținere laterală îmbunătățită.
Pachetul M Sport mai adaugă: un volan M îmbrăcat în piele, un bord vopsit în culori contrastante, finisaje vopsite în argintiu închis, un capitonaj al plafonului vopsit în antracit, tunel central cu finisaj negru lucios și fețe de pedale M.
Pentru noul BMW iX facelift, echipamentul standard include: Comfort Access, scaune față încălzite, volan încălzit, sistemul Driving Assistant Plus, BMW Live Cockpit Professional și sistemul audio Harman Kardon.
Opțional, vei putea bifa un plafon panoramic, o funcție soft-close automată pentru uși, scaune cu ventilare activă și un sistem audio Bowers & Wilkins.Bineînțeles, noul model vine echipat cu ecranul curbat BMW Curved Display, care integrează instrumentarul digital și sistemul multimedia. Pe acest ecran este afișat sistemul de operare BMW OS 8.5.
MAI MULTĂ PUTERE
La momentul lansării, noul BMW iX facelift va fi oferit în 3 versiuni. Toate primesc două motoare electrice și tracțiune integrală. Versiunea de bază iX xDrive45 aduce un propulsor de 408 cai putere, de unde rezultă un sprint de la 0 la 100 km/h în 5.1 secunde. Urmează versiunea iX xDrive60, cu 544 de cai putere și care accelerează până la 100 km/h în 4.6 secunde. În cazul celor două versiuni, viteza maximă este limitată electronic la 200 km/h.
Cea mai puternică versiune se numește iX M70 xDrive și aduce un propulsor de 659 de cai putere și 1100 Nm. În această configurație, noul BMW iX facelift are nevoie de 3.5 secunde pentru a atinge 100 km/h, iar viteza maximă este de 250 km/h.
PESTE 700 KM AUTONOMIE
Grație unei tehnologii noi pentru celulele bateriilor, autonomia noului BMW iX facelift este acum mai mare. Acest lucru se datorează și bateriilor mai mari, care au acum un conținut de energie mai mare cu 30%. Astfel, versiunea de bază a lui iX facelift primește acum o baterie de 94.8 kWh. Versiunea iX xDrive60 are un acumulator de 109.1 kWh, iar cea mai puternică versiune are o baterie de 108.9 kWh.
În cazul versiunii de bază, aceasta promite o autonomie de 602 kilometri în regim WLTP. Versiunea iX xDrive60 are acum o autonomie de 701 kilometri, în timp ce BMW iX M70 xDrive poate să meargă până la 600 de kilometri.
Viteza de încărcare a bateriei a crescut și aceasta. Versiunea de bază a noului iX facelift se încarcă la un curent maxim de 175 kW. Celelalte două versiuni pot să primească un curent de până la 195 kW.
Deocamdată, BMW nu a dezvăluit timpii de încărcare.SUSPENSIE REVIZUITĂ
Noul BMW iX facelift aduce un șasiu optimizat și o suspensie ușor revizuită. Astfel, noul model primește o configurație cu brațe duble în față, respectiv o suspensie multi-link pentru puntea din spate. De asemenea, avem acum direcție acționată electric cu funcția Servotronic.
Cea mai puternică versiune primește o suspensie adaptivă, cu amortizoare controlate electronic, setări specifice M, bare anti-ruliu specifice, direcție integrală activă și frâne îmbunătățite cu etriere vopsite în roșu. În standard, toate versiunile beneficiază de sistemul Hill Descent Control.
CONDUCERE AUTONOMĂ DE NIVEL 2+
Echipamentul standard al noului BMW iX facelift include următoarele sisteme de asistență: Driving Assistant Plus, cruise control activ cu funcție Stop & Go, avertizare coliziune frontală, asistent de parcare, asistent pentru marșarier și o cameră pentru marșarier.
Opțional, vei putea alege și sistemul Highway Assistant, care integrează un sistem de conducere autonomă de nivel 2+. Acest sistem este activ până la viteze de 130 km/h. Inclus în acest pachet mai este și un asistent activ de schimbare a benzilor cu activare prin ochi, precum și sistemul Parking Assistant Professional.
Deocamdată, BMW nu a anunțat prețurile noului iX facelift.
via BMW
De parca aici in Europa suntem mai bogati lol
iX 45 - £74400
iX 60 - £92200
iX M70 - £113300
Partea bune este ca bateriile vor fi tot mai performante de acum incolo.
Are și funcția de cocalar : șo pe el ?
Bateria mare cat roata carului, normal ca are o autonomie mai mare. incarcarea este insa slaba. max 175/195kW. slabut.
daca in mod real, iarna, cand bateria (ex 80kWh) nu are temperatura ideala ptr incarcare, dureaza cam 30 min incarcarea pana la 80%, posibil ca aici cu o baterie cu 20% mai mare, chiar sa fie o problema.
Propulsia sau tracțiunea, precum și dimensiunea motorului determina dispunerea sa și implicit lungimea ampatamentului.
Producătorul decide dacă vrea tracțiune sau propulsie și accepta avantajele și dezavantajele aferente (agilitate vs spațiu interior).
Dacă motorul e lat, L6, V8 sau mai mare nu prea mai au de ales decât sa îl monteze longitudinal.