A venit momentul să facem cunoștință cu noul BMW i4 Racing, o mașină de curse dezvoltată și proiectată în România alături de echipa Engage Racing. Dacă numele pare cunoscut, află că aceasta este aceeași echipă din spatele lui Racing Mimi, primul Mini electric de curse din lume, dezvoltat tot în țara noastră. Lansarea noului BMW i4 Racing a avut loc în cadrul Galeriei Țiriac, la exact 4 ani de la debutul lui Racing Mimi.
De altfel, noul BMW i4 Racing primește și acesta un nume special: Elsa. Modelul de concurs este bazat pe versiunea i4 M50, iar acesta este proiectat special pentru cea mai faimoasă cursă de viteză în coastă din lume: urcarea de la Pikes Peak. Pentru asta, echipa Engage Racing a demarat un studiu aerodinamic special pentru a face față provocărilor cursei din Statele Unite.
Așa se face că în partea din față avem un spoiler frontal masiv, cu un design tipic pentru o mașină care va ajunge pe culmile înalte de la Pikes Peak. Mașina are nevoie de un asemenea element aerodinamic, deoarece eficiența aero scade cu până la 40% la altitudini foarte mari, acolo unde aerul este rarefiat.
Alături de spoiler-ul din față, BMW i4 Racing Elsa primește și un eleron mare în spate, precum și un difuzor aerodinamic masiv. Toate aceste elemente aerodinamice sunt confecționate din fibră de carbon.Față de modelul de serie, noul BMW i4 de competiție a suferit numeroase modificări pentru reducerea greutății, dar și pentru a face mai ușoară viața la volan pentru pilot. Astfel, Elsa primește un volan special cu butoane programabile care îi permit pilotului să acceseze cele mai importante funcții chiar și în regim de cursă. Modurile de condus și activarea sistemului de răcire suplimentară pot fi acționate prin aceste butoane. De asemenea, o parte a datelor de telemetrie și alte funcții ale mașinii vor putea fi accesate over-the-air prin smartphone.
BMW România nu a dezvăluit performanțele și specificațiile noului model de concurs. În schimb, cunoaștem că Elsa primește diferențiale cu alunecare limitată dezvoltate de germanii de la Drexler, precum și suspensie din partea olandezilor de la Intrax.
Mai mult, roll cage-ul noului BMW i4 Racing este construit conform specificațiilor Pikes Peak, care sunt mult mai riguroase decât cele de specificație FIA. Roll cage-ul a fost dezvoltat în Polonia.
La final, noul model de competiție primește și un sistem de avertizare acustică pentru spectatori, ca măsură de siguranță. Cu ajutorul acestui sistem, pilotul primește feedback direct despre regimul de deplasare. Noul BMW i4 Racing va concura la Pikes Peak începând de anul viitor.
La volanul lui Elsa va fi Horia Platona, campion național la viteză în coastă și inginerul șef al proiectului. "Este un demers fără precedent, nu există soluții în piață pentru ce a trebuit să pregătim, ne spune Platona. Asta înseamnă că totul a trebuit să fie conceput in-house", a mai adăugat acesta.
via BMW România
Comentarii (0)