Funcțiile autonome încep să devine din ce în ce mai avansate, iar primele care beneficiază de acestea sunt modelele premium. Unul dintre ele este viitorul Audi A8, care va fi lansat în cadrul unui eveniment special ce va avea loc în 11 iulie la Barcelona.
Astfel, noua generație va beneficia de funcții autonome condiționate, cum ar fi posibilitatea de a vira, accelera și frâna fără intervenția șoferului, funcții reunite sub numele "Traffic Jam Assist", care vor putea fi utilizate la viteze de cel mult 56 km/h. În plus, mașina va fi capabilă să răspundă singură la evenimente și să decidă astfel când să schimbe banda de mers sau când să semnalizeze.
Faptul că mașina va lua singură astfel de decizii face ca Audi A8 să intre sub incidența așa-numitului nivel 3 de autonomie. Totuși, în prezent, legislația europeană nu permite circulația pe drumurile publice a mașinilor cu nivel de autonomie 3, astfel că legile va trebui schimbate înainte ca funcțiile să poată fi utilizate.Întrucât schimbarea legislației este un proces de durată, este foarte posibil ca la început proprietarii să nu poate activa toate funcțiile noului A8. În prezent, autoritățile germane analizează posibilitatea de a actualiza legislația pentru nivelul 3, însă nu este clar când vor fi operate modificările.
Alte detalii cunoscute despre noul Audi A8 se referă la propulsie, întrucât modelul va beneficia inclusiv de un sistem de propulsie micro-hibrid și ar putea integra în viitor și o versiune plug-in hybrid.
Via Motor1
Pai faza cu pornirea motorului cand vrea masina si nu soferul e o chestie demult "implementata" pe masini. Chiar ieri am vazut un tractor care nu a pornit, desi soferul a vrut. ;-)
Din titlu se intelege ca noul A8 nu va putea fi folosit legal si nimic mai mult. Adica nemtii au dezvoltat o masina care va intra direct in colectii private sau muzee, nu? Nu era mai corect sa spuneti ca variantele care poseda aceste functii nu vor putea fi folosite legal?