Noua generație Audi A6 a fost prezentată în cadrul Salonului Auto de la Geneva. Acum, sedanul constructorului german este disponibil și pe piața din România.
Din punct de vedere estetic, noul A6 preia liniile generale pe care le-am admirat pentru prima dată pe vârful de gamă A8. Grila frontală este acum ceva mai lată, blocurile optice sunt și ele generos dimensionate, iar aceeași regulă a fost aplicată și în cazul prizelor de aer. Capota cu nervuri bine conturate și "umărul quattor" (linia orizontală care pornește din zona farurilor și care se termină în zona superioară a stopurilor) completează linia estetică dezvoltată de Audi.
Interiorul noii generații A6 oferă și mai mult spațiu pentru pasageri, iar elementele dipsonibile sunt preluate de pe vârful de gamă A8.
În România, noul A6 este disponibil doar cu motoare diesel. Versiunea de bază poartă numele de A6 45 TDI și beneficiază de motorul de 3.0 litri cu șase cilindri care produce 231 CP și 500 Nm. Unitatea este oferită cu o cutie automată cu opt trepte și cu sistemul de tracțiune integrală quattro. Prețul pentru varianta de bază pleacă de la 57.475 de euro cu TVA.
A doua motorizare oferită de Audi este tot un diesel de 3.0 litri. De această dată, motorul oferă 286 de cai putere și 620 Nm. Cutia automată cu opt rapoarte și sistemul quattro sunt standard.
Clienții din România vor putea opta pentru trei versiuni de echipare: Basic, Design și Sport.MOTORIZĂRI (Date tehnice complete AICI) |
NIVEL DE ECHIPARE (euro, TVA inclus) |
||||
Motor | Putere (CP) |
Transmisie | Basic | Design | Sport |
3.0 TDI | Diesel 231 CP |
Aut8,4x4 | 57.475 | 60.839 | 60.839 |
3.0 TDI | Diesel 286 CP |
Aut8,4x4 | 60.275 | 63.639 | 63.639 |
Spre deosebire de nivelul Design, linia Sport oferă spoilere cu aspect diferit, volan și scaune față sport și jante cu cinci spițe.
În versiunea Basic, Audi A6 oferă următoarele: faruri cu LED, stopuri cu LED, cameră multifuncțională, Audi Drive Select (posibilitatea schimbării modului de rulare), sistem Start-Stop, volan îmbrăcat în piele, cimatizare automată cu două zone, praguri cu inserții din aluminiu, asistent la parcare, sistemul Audi Pre Sense Basic, Audi Pre Sense Front, sistem de avertizare la părăsirea benzii de rulare, cruise control, sistem de navigație cu ecran de 8.8 inch, instrumentar de bord digital cu ecran de 7 inch și scaune față încălzite.
Audi oferă o mulțime de elemente opționale pentru noul A6. Clienții își vor putea configura sedanul cu următoarele: suspensie pneumatică (2.300 de euro), sistem de avertizare la schimbarea benzii de rulare (680 de euro), sistem de direcție integrală (2.150 de euro), faruri Matrix HD (2.400 de euro), head-up display (1.600 de euro), navigație MMI Plus cu touch response (2.100 de euro și include și Virtual Display de 12.3 inch și ecran central de 10.1 inch), pachet de asistență City (1.200 de euro), pachet exterior S Line (2.100 de euro) sau sistem audio Bang&Olufsen Advanced (7.300 de euro).
BMW Seria 5, Mercedes-Benz Clasa E, Jaguar XF și Volvo S90 sunt rivalii lui Audi A6.
Versiunea Mercedes-Benz E 300 d (motor diesel de 245 CP) nu este disponibilă și cu sistem de tracțiune integrală, în timp ce varianta E 400 d oferă 340 CP, cu mult peste oferta din gama Audi. În același timp, cel mai potent diesel din gama Volvo are 235 CP, iar Jaguar XF echipat cu motorul diesel de 300 CP nu este disponibil cu sistem de tracțiune integrală. În aceste condiții, doar BMW reușește să ofere ceva apropiat de A6 50 TDI.
Noul Audi A6 vs. principalii concurenți |
||||
MODEL/VERSIUNE |
PUTERE (CP) |
CONSUM MIXT (l/100 km) |
ACCELERAŢIE 0-100 (secunde) |
PREŢ DE LISTĂ* (Euro, cu TVA) |
Audi A6 3.0 TDI, quattro, Basic |
286 | 5.6 | 5.5 | 60.275 |
BMW Seria 5 530d, xDrive, Standard |
265 | 5.5 | 5.4 | 62.475 |
*preţuri de listă, fără oferte de sezon şi promoţii |
rivalii? eu vad un singur rival in listutza voastra? ce au patit E classe si S90?
daca vrei mai mlt scoti banu gros
Cu un 3.0 V6 simți deci poate mai bine doar explozia... vreunui pneu prin gropanele noastre. :-)
Ca să nu mai vb. că diferențele de consum / impozit / RCA în defavoarea unui 3.0 începe să-i pună pe gînduri și pe majoritatea celor din clasa socială așa-zisă *upper middle-class*.
Cei într-adevăr bogați (era să scriu adevărații hoți :-)) se aruncă oricum la alte elitisme gen Bentley (ieri m-a depășit un Continental gri cu nr. roșu de IF de parc-aș fi stat pe loc. :-)) În linie dreaptă, evident.
Sigur ca nu e o problema de bani aici ca ar consuma mai mult sau ai un impozit mai mare. Dar il iei degeaba. Si un motor de peste 2 litri are nevoie de racire. Trebuie alergat. Nu ii faci prea bine sa il tii in coloana. Nu degeaba se infunda EGR-urile la toate si tot felul de probleme la motor. Sa nu mai spunem de restrictiile de viteza excesive. Cand il cumperi in Germania, Belgia sau tari cu autostrazi la tot pasul, e de inteles. Are un sens cilindreea mare. Aici nici 2 litri nu e potrivit. Parca nici pe el nu il poti exploata corespunzator. Intotdeauna cand cumperi ceva, e bine sa-ti foloseasca nu doar de fitze. E usor sa dai banii pe un Lamborghini si sa iti ia foc pe Valea Prahovei cand vii de la munte ca stai cu orele mergand cu 5 km/h. Aia nu e alegere buna...e bataie de joc de banii tai si prostie pura.
Nu prea ai dreptate!
In tari precum Franta, Anglia, Spania, Italia, Belgia, nu-ti trebuie masini puternice, pt ca acolo la ei sunt multe autostrazi si nu trebuie sa faci multe depasiri...
Iar pe autostrada, chiar daca este o sosea de mare viteza, nu-ti trebuie chiar o masina puternica... si un Logan poate sa mearga cu 130-140 km/h cat iti este permis pe autostrada, iar pe autostrada nu ai nevoie de depasiri...
Insa la noi in Romania datorita lipsei autostrazilor, mai mult circulam pe drumurile nationale si judetene, si astfel vei face multe depasiri pe drumurile respective...
Iar ca sa poti face depasiri bune si rapide, ai nevoie de masini puternice, pt a avea un demaraj mai bun...
Eu zic ca la noi se justifica masinile puternice, dar in acele tari unde majoritatea drumurilor le faci pe autostrazi, nu cred ca se justifica folosirea acestor masini.
Si da, am vazut Lamborghini pe Transfagarasan, e un deliciu sa auzi un V12 la 8000 rpm.
Achizitia unei masini de peste 50000 euro e un moft, de ce sa nu iti faci placerea pana la capat si sa te multumesti cu cel mai mic motor?