În urmă cu două săptămâni, am luat parte la prezentarea oficială a conceptului Audi A6 Avant e-tron, care anunță o alternativă electrică la binecunoscutul și emblematicul model A6 Avant. Chiar dacă evenimentul s-a desfășurat online, am reușit să vedem printre primii design-ul noului concept, destinat să se transforme în model de serie în 2024.
Astfel, familia de modele electrice Audi e-tron va primi un nou membru. Tot în 2024 va debuta și varianta A6 Sportback e-tron, astfel încât, Audi va ajunge să aibă în portofoliul său nu mai puțin de 5 modele electrice în numai doi ani. Toate sunt plasate în segmente diferite, de la mașini de clasă medie, la SUV-uri și mașini sport.
Cu ocazia dezvăluirii noului concept al constructorului de la Ingolstadt, haideți să vedem ce promite Audi cu noul model electric.
NOUL LIMBAJ DE DESIGN AVANT: ELEGANT, DINAMIC, PRACTIC, ELECTRIC
Încă de la prima generație A6 Avant, lansată în 1994, design-ul a fost mereu punctul forte al acestui model. Îmbinarea dintre eleganță și caracterul practic a contribuit în mare parte la succesul acestui model, iar filosofia de design a fost păstrată până la generația actuală A6 Avant. Aceeași combinație se regăsește și pe noul concept A6 Avant e-tron. Constructorul din Ingolstadt promite că viitorul model de serie va arăta aproape identic cu conceptul prezentat.
La fel ca versiunea cu motor termic, caroseria conceptului A6 Avant e-tron are dimensiuni destul de generoase. Mai exact, conceptul măsoară 4.96 de metri în lungime și 1.96 metri în lățime. Aici remarcăm și alura foarte joasă a conceptului, care măsoară numai 1.44 de metri în înălțime.
O MAȘINĂ CU O IDENTITATE NOUĂ
În partea din față avem faruri LED discrete, iar emblema Audi este iluminată, pentru a se alinia trendului actual, promovat de BMW, care oferă o grilă iluminată. Mașina îmbină eleganța cu agresivitatea. Asta se poate vedea în special în bara din față, unde sunt amplasate două prize de aer mari. În spatele farurilor se ascunde și o nouă tehnologie, prin care șoferul poate personaliza semnătura luminoasă a luminilor de zi.
De-a lungul plafonului se poate observa un element decorativ din aluminiu, care se continuă până la eleronul din spate, confecționat și acesta din aluminiu. Pentru că tot am ajuns la partea din spate, aici se pot observa stopurile unite printr-o bandă luminoasă. Bineînțeles, ele folosesc tehnologie OLED. Un alt element de design care îi oferă un aspect sportiv lui A6 Avant e-tron este difuzorul de dimensiuni mari, care garantează și o eficiență aerodinamică îmbunătățită.
FUNDAȚIA UNUI VIITOR ELECTRIC: PLATFORMA PPE
Și acum trecem la ce-i mai important. Viitorul model de serie A6 Avant e-tron va fi bazat pe noua arhitectură PPE (Premium Platform Electric), o platformă creată special pentru viitoarele modele electrice ale mărcii cu patru inele. Noua platformă va debuta pe modele de serie chiar în 2023, atunci când Audi va lansa noul SUV Q6.
Datorită noii arhitecturi, vor putea fi montate baterii cu capacități mult mai mari față de cele prezente pe modelele electrice existente. Audi a declarat că bateria noului A6 Avant e-tron va putea fi încărcată de la 5 la 80%, în mai puțin de 25 de minute, la o tensiune de 800 de volți. Grație capacității de a trage 270 de kilowați de la o priză rapidă, sunt suficiente doar 10 minute pentru o autonomie de 300 de kilometri. Versiunea de serie A6 Avant e-tron promite să ofere o autonomie totală de circa 700 de kilometri.
Cât despre performanțe, Audi precizează că modelele entry-level, adică cele mai accesibile, vor putea accelera de la 0 la 100 km/h în circa 7 secunde. Cele de performanță vor realiza același sprint în mai puțin de 4 secunde. Este clar, așadar, că implicit noul A6 Avant e-tron va fi o mașină foarte rapidă. Cele două motoare dezvoltă împreună 469 de cai putere (350 de kilowați) și un cuplu de 800 Nm.
AUDI PĂSTREAZĂ ÎN GAMĂ ȘI ACTUALUL A6 AVANT
Deși noua versiune electrică a lui A6 va fi lansată în 2024, Audi a decis să păstreze modelul existent, cu motoare termice și hibride, cel puțin până în 2030. În acest sens, Audi le oferă clienților opțiunea de a avea parte, în continuare, de un model cu motor termic.
Automarket a pus și întrebarea dacă vor exista, în viitor, și faimoasele versiuni Allroad și RS, prezente pe modelul convențional. Cum era de așteptat, oficialii Audi invitați la eveniment nu au confirmat sau infirmat această ipoteză. Însă au susținut că lucrează și la alte versiuni ale modelului electric. Asta înseamnă că, dacă va fi cazul unui A6 Avant e-tron RS sau Allroad, acesta va fi lansat după 2024.
In rest, singura necunoscuta ramane daca pretul va fi sub sau peste 100k euro. Oricum, va fi foarte aproape de pragul asta.
Păcat că n-o să vedem multe, când va fi vorba de date concrete (autonomie la 5 grade, timp de încărcare la prizele existente și evident scorul) discuția se va tăia brusc.
Încă sa vorbim de cât de repede accelerează o electrică este la fel cum am vorbi ca un diesel consuma 6 l/100 si poluează, adică știm dar încă nu văd electrice la nivelul puterii de cumpărare a 90% din piața auto… nici una!!! Tot ce se anunța ca apare merge in direcția opusa.
Poze cu interiorul exista?! De cumpărat , nici la vise nu pot s-o clasez ca idee!