Actuala generație Audi A3 a fost lansată oficial în primăvara lui 2020, iar acum a venit momentul ca modelul compact al constructorului de la Ingolstadt să primească un facelift. Astfel, noul Audi A3 facelift a fost prezentat oficial și este deja disponibil pe piața din Germania. Alături de schimbările estetice, cea mai mare noutate este reprezentată de o nouă versiune crossover, botezată A3 Allstreet.
DESIGN NOU AL GRILEI
La exterior, noul Audi A3 facelift va putea fi recunoscut după o grilă cu un design nou, care este mai aplatizată și mai lată față de cea văzută la vechiul A3. De asemenea, noul model primește o bară de protecție cu un design mai agresiv, ceea ce îi oferă lui A3 o notă de sportivitate. În spate avem o bară de protecție cu un design nou, în care este integrat și un difuzor.
Paleta de culori cuprinde 3 nuanțe noi: verde District, albastru Ascari și roșu Progressive. Restul exteriorului este neschimbat, iar acesta este completat de jante de 16 inch în standard. Opțional, clienții pot alege jante de 18 și de 19 inch.
ÎN PREMIERĂ, VERSIUNE CROSSOVER A3 ALLSTREET
De departe cea mai mare noutate adusă de Audi A3 facelift este noua versiune crossover Allstreet. Față de versiunea obișnuită, noul A3 Allstreet primește elemente de protecție suplimentare pentru barele de protecție și praguri, precum și ornamente de protecție în zona aripilor. De asemenea, grila este amplasată mai sus față de versiunea obișnuită a lui A3, iar suspensia oferă o gardă la sol mai mare cu 15 milimetri.
Evident, suspensia noului A3 Allstreet poate fi reglată electronic, astfel încât mașina poate avea o gardă la sol mai mare cu până la 30 de milimetri față de un A3 obișnuit.
Aripile laterale sunt, de asemenea, mai late, iar în standard sunt disponibile jante de 17 inch. Și aici poți alege jantele mai mari de 18 sau de 19 inch.Tot în standard, noul Audi A3 Allstreet primește și bare longitudinale pe plafon. Mai mult, poziția scaunelor din față este mai ridicată față de cea văzută la versiunea obișnuită.
SEMNĂTURI LUMINOASE PERSONALIZABILE
O altă noutate adusă de Audi A3 facelift este reprezentată de farurile LED cu semnături luminoase personalizabile. Astfel, șoferul va putea alege între 4 semnături luminoase diferite pentru luminile de zi LED, prin sistemul multimedia Audi MMI. Și pentru că tot am ajuns în habitaclu, avem și aici câteva modificări.
De exemplu, maneta schimbătorului de viteze are un design nou, la fel și consola centrală. Panourile portierelor sunt acum iluminate, iar sistemul de iluminare ambientală, care cuprinde 30 de culori diferite, este și acesta nou. Tot aici avem și tapițerie din poliester reciclat, precum și microfibră Dinamica.
FUNCȚII PE BAZĂ DE ABONAMENT
În standard, noul Audi A3 facelift vine echipat cu un ecran central de 10.1 inch și cu instrumentarul digital Audi Virtual Cockpit. De asemenea, tot în standard sunt disponibile și sistemul radio digital DAB+, precum și o tavă de încărcare wireless pentru smartphone, două porturi USB-C în față și alte două porturi USB-C în spate.
Opțional, noul model poate fi dotat cu sistemul multimedia MMI Navigation Plus, precum și cu climă automată pe două zone, care aduce aeratoare noi, mai subțiri.
O noutate adusă de Audi A3 facelift este posibilitatea de a obține unele dotări pe bază de abonament. Mai multe astfel de dotări, cum ar fi cruise control adaptiv, asistentul pentru faza lungă și chiar clima automată sunt disponibile pe bază de abonament. Clienții pot alege durata abonamentelor pentru o lună, 6 luni, un an, 3 ani sau permanent.
DOUĂ MOTORIZĂRI: BENZINĂ ȘI DIESEL
Noul Audi A3 facelift este disponibil, pentru început, cu două motorizări. Prima, numită 35 TFSI, aduce un motor pe benzină de 1.5 litri și 150 de cai putere, cu tehnologie mild-hybrid și cuplat la o cutie automată cu 7 trepte.
A doua motorizare, 35 TDI, este un diesel de 150 de cai putere, cuplată și aceasta la o cutie automată cu 7 trepte. Audi nu a oferit mai multe detalii despre performanțele motoarelor. În schimb, noul model va primi mai multe motorizări pe benzină și diesel în viitor, precum și o versiune hibridă cu încărcare la priză.
SISTEME DE ASISTENȚĂ AVANSATE ÎN STANDARD
Noul Audi A3 facelift primește o listă generoasă cu sisteme de asistență în standard. Pe listă avem următoarele sisteme: Pre Sense Front, asistent de evitare a coliziunilor, asistent de virare și avertizare pentru părăsirea benzii.
Opțional, avem un cruise control adaptiv care funcționează până la 210 km/h și cu funcție de schimbare a benzilor până la viteze de 90 de km/h. Tot aici mai avem: asistență la parcare, avertizare schimbare bandă, avertizare ieșire pe șosea și un asistent pentru traficul încrucișat din spate.
START DE LA 35.650 DE EURO ÎN GERMANIA
Comenzile pentru noul Audi A3 facelift au fost deja deschise în Germania. Pe această piață, noul Audi A3 facelift pornește de la 35.650 de euro, pentru varianta Sportback. Varianta Sedan are un preț de pornire mai mare cu 800 de euro, în timp ce versiunea Allstreet pleacă de la 37.450 de euro.
WTF ?!?!
Abonament pentru dotări, în special pentru climă automată, este penibil de-a dreptul. Adică dau minim 35.000 pe o mașină, dar îmi dai abonament pentru climatronic. Hai, mă, că sunteți caraghioși!
Acum, culmea inovației inutile, iti poți alege tu ce "semnătură" vrei. Or fi rămas fără idei designerii, după atâția ani de mărit grila și desenat lumini DLR.
Aia cu abonament la clima și faza lunga automata e încununarea snobismului: dacă tot cumperi "premium" care nu are nimic peste un Peugeot echivalent, măcar să cotizezi lunar pentru ceea ce ai primi gratis și la cel mai ieftin Renault sau Opel.
Ratați săraci, cum să fie 76% protecție adult premium? Cum face un șofer dacă nu suportă nici să fie pasager în gunoaiele voastre premium?
Daca un 1.5 tsi de 150 cai primeste semnatura 35TFSI, un 2.0 TSI de 250 cai ar primi 60TFSI sau cat?
Și nu se poate spune nici că imită ființe inteligente dacă-i face pe alții săraci dându-se cunoscător de produse de lux. Premium, scuze, ca să ”pricepe” ce zic.
Mă-ntreb cât de adorator de carcase nemțești să fii să accepți climatizarea cu abonament....oare-și face actualizare pe ce zone să direcționeze aerele?
Nu prea te dă inteligența afar' din casă, nu? Cum adică "e ca și până acum"? Mai pe limba ta, de analfabet funcțional, adică citești, dar nu pricepi:
- Ca și până acum ar fi însemnat climatronic standard, adică inclus echiparea de bază. Așa cum găsești și la o mașină de 15.000. După noile standarde va trebui să plătesc în plus, chipurile abonament. Adică o găselniță de a plăti în plus pentru o dotare, sau niște dotări absolut normale pentru segmentul acesta de pre... Iar toate astea la o mașină de 35.000.
Acum pricepi, deșteptule? Dacă tăceai și nu dădeai cu oiștea-n gard, erai filozof.
"mașina poate avea o gardă la sol mai mare cu până la 30 de milimetri față de un A3 obișnuit"
cum vine asta ?
"Evident, suspensia noului A3 Allstreet poate fi reglată electronic"
Sigur? Pe A3? Se regleaza electronic de la buton?