Alpine a dezvăluit o nouă ediție specială a modelului A110, numită A110 R Ultime. Aceasta dezvoltă 345 de cai putere și are un preț de pornire de 265.000 de euro.
Prin urmare, este una dintre cele mai scumpe mașini cu patru cilindri din toate timpurile. În același timp, după Bugatti Chiron, este cea mai scumpă mașină construită în prezent în Franța.
Alpine A110 R Ultime și-a făcut debutul la Salonul Auto de la Paris. Limitată la doar 110 unități, această versiune este cea mai puternică de până acum. Motorul pe benzină turbo cu 4 cilindri, de 2.0 litri dezvoltă 345 de cai putere.
Datorită unei noi funcții de „Launch Control” și datorită unei mase de doar 1120 de kilograme, A110 R Ultime accelerează de la 0 la 100 de km/h în doar 3.8 secunde.
Ultime are o nouă cutie de viteze, un sistem de evacuare din titan Akrapovic, amortizoare reglabile Öhlins și un sistem îmbunătățit de frânare. Pachetul aerodinamic personalizat este menit să crească forța de apăsare cu 160 kg la viteza maximă. A110 R Ultime a fost testat pe Nürburgring de pilotul de Formula 1 Esteban Ocon.
Mașina prezentată la Paris este o ediție „La Bleue” dintr-un lot de 15 vehicule. Aceasta este vopsită manual într-o combinație de culori Albastru Vision și Albastru Abysse.
via Alpine
Interesant. De ce au revenit la acest motor dupa ce l-au abandonat ?
A 110R Ultime «La Bleue» facturat la 330 000€.
Dar nu s-a întâmplat.
Totuși, de la personalul Alpine a "transpirat" informatia ca a oprit cronometrul pe la 7'20 . Vorbim chiar de un 7’17 și un posibil 7’15 in conditii meteo extrem de favorabile.
7'20 este cu aproximativ 15 secunde mai bun decat un A110 R, ceea ce este semnificativ.
Cert este că mașina, care va fi produsă abia din vara lui 2025, este încă în dezvoltare, ceea ce explică de ce nu există încă o comunicare oficială cu privire la timpii pe tur.
Și cu atât mai mult cu cât se spune că acest timp pe tur nu a fost realizat cu cele mai eficiente anvelope din gama Michelin.
Este clar că Alpine va încerca să îmbunătățească în primăvară, pentru că este clar, nu are cum sa fie mulțumita pe deplin.
Ne amintim că la începutul proiectului, Renault viza clar detronarea lui Cayman GT4 RS, cel care a înregistrat un 7'09 și chiar un 7'03 cu kit-ul Manthey Racing.
Dar pana acolo, decalajul este într-adevăr prea mare pentru a spera măcar să se apropie de timpul rivalului Porsche.
Rival care, merita sa amintim fără nicio forma de animozitate, că-si permite sa afișeze un pret cu 100.000 de euro mai ieftin decât A110 R Ultime, la preț de baza.
Pentru fală.
E posibil sa devina prima dar si singura
declinare Alpine A110 -street legal- care sa bifeze borna 300 km/h.