Constructorul francez de mașini sport se află printre marile nume care au cucerit victorii în celebra cursă de 24 de ore de la Le Mans. De altfel, marca de la Dieppe a câștigat această cursă în 1978 și urmează să prezinte și un nou prototip de anduranță construit sub egida regulamentului Le Mans Hypercar.
Până atunci, pentru a marca acest succes al mărcii, Alpine a pregătit o nouă ediție specială pentru unicul său model de serie, A110 R Le Mans. Așa cum reiese din nume, noua ediție specială este bazată pe versiunea mai puternică R a lui A110. Concret, asta înseamnă mai multe elemente din fibră de carbon, precum: jantele, capota frontală, capota motorului, plafonul și eleronul din spate.
Noua ediție specială primește o nuanță de alb exclusivă cu accente albastre vizibile pe capotă, plafon, eleron și chiar la jante. De asemenea, ediția limitată primește și un component aerodinamic special în forma unei aripi de rechin în zona capotei motorului, despre care Alpine spune că este un omagiu adus prototipului A480.
Tot aici mai avem și sigle cu inscripția Le Mans vopsite pe spoiler-ul din față, în zona pragurilor și brodate pe tetierele scaunelor.
În habitaclu avem scaune sport, o plăcuță cu numărul exemplarului și un desen cu harta circuitului prezentă la parasolar.Sub capota noii ediții speciale se află motorul de 1.8 litri turbo de 300 de cai putere. Cu acest motor, modelul de performanță atinge 100 de km/h în 3.9 secunde și o viteză maximă de 285 de km/h.
Clienții noii ediții speciale vor mai primi și câteva bonusuri exclusive. Aceștia vor primi acces la facilitățile echipei de anduranță Alpine în sezonul 2024, precum și un tur al circuitului de la Le Mans chiar în dimineața zilei în care este programat startul cursei.
Noul Alpine A110 R Le Mans va fi produs în doar 100 de exemplare. Fiecare va costa 140.000 de euro.
via Alpine
https://youtu.be/Y1r4ZotaY6U
bastard, si rezultate in calificari submediocre.
Bwahahaha. Astia de la Renault au baut prea mult gaz.
Sincer, masina e mediocra pr 2023. Asa ceva ar fi fost wow in 2010, dupa reusitul Megane 2 RS, aveau destul hype cat sa poata marja cu un Alpine, la 40k.
Dar astia sa ceara 50-100k pt varianta non-limited e de prost gust in sine, daramite 140k pt asta care e praf in ochi "limited".
Iti iei Porsche de banii aia, sau Lotus, nu tigaie de Alpine.