În ciuda planurilor de electrificare din partea celor mai mulți producători, dezvoltarea de motoare termice convenționale nu va înceta prea curând, ba dimpotrivă. În Japonia, Toyota, Mazda și Subaru tocmai și-au unit forțele pentru dezvoltarea unei generații noi de motoare termice. Cele 3 mărci vor colabora pentru ca dezvoltarea noilor motoare să fie mai rapidă și cu costuri de producție și de dezvoltare mai mici.
Noul parteneriat încheiat între cele 3 mărci nipone va rezulta în mai multe motoare noi, specifice fiecărui brand în parte. Astfel, Toyota va dezvolta noi propulsoare cu 4 cilindri, Mazda va dezvolta motoare rotative noi, iar Subaru se va ocupa de lansarea unor motoare boxer de generație nouă.
Toate aceste motoare dezvoltate în colaborare vor putea fi alimentate cu combustibili neutri din punctul de vedere al emisiilor de carbon. Astfel, noile motoare vor fi alimentate cu hidrogen lichid, combustibil bio sau combustibil sintetic.
În cadrul unei conferințe susținute în Japonia, cele 3 mărci au prezentat și câteva mostre cu viitoarele lor motoare.
Toyota a prezentat două motoare cu 4 cilindri aflate în lucru, de 1.5 litri, respectiv de 2.0 litri. Despre aceste motoare, Toyota spune că vor oferi multă putere și vor avea o eficiență termică foarte mare.Mazda a prezentat două motoare rotative, utilizate pe post de generatoare pentru mașinile electrice. La final, Subaru a dezvăluit un nou sistem hibrid de generație nouă, prezent la un prototip camuflat al modelului Crosstrek.
Noile motoare dezvoltate de cele 3 mărci japoneze vor fi mai mici ca dimensiuni, ceea ce va duce la caroserii mai aerodinamice și la o eficiență îmbunătățită. De asemenea, Toyota, Mazda și Subaru și-au mai propus să dezvolte o soluție prin care vor putea fi integrate motoare electrice și baterii în noile propulsoare cu ardere internă.
via Toyota, Mazda, Subaru
Nu degeaba piața se orientează pe hibridele pe care ei le promovează de peste 20 de ani, acum că frenezia electricelor se dezumflă.
Toate aceste variante nu sunt accizate, sigur vor pune si aici taxe.
Îmi pun întrebarea: o soluție ca sa nu ne ardă la buzunare nu gasesc?
De ex. Arabia Saudita este enorma, de la nord la sud ai 2000 km de strabatut. Infrastructura feroviara este limitata, la fel si cea aviatica (cu exceptia marilor orase), iar infrastructura pt masinile electrice "exista, dar lipseste cu desavarsire".
Masinile cu combustie interna NU trebuie sa dispara, pentru ca pt cei care nu au alternative este o condamnare la izolare.
Asta uita foarte multi e-fanatici, ca lumea este mai complexa decat microcosmosul lor!
https://qz.com/tesla-unsold-cars-abandoned-mall-parking-lots-storage-1851473616
https://www.dw.com/en/european-ports-swamped-with-cars-amid-china-ev-offensive/a-68912413
in orase doar transport electric, iar transportul public neaparat prioritizat in fata celui individual. o congestie de masini electrice ar fi la urma urmei tot o congestie, mancatoare de timp si spatiu, resurse extrem de valoroase cand vorbim de calitatea vietii intr-o comunitate de tip urban.
Dacă o încarcă peste noapte în curte sau în fata casei rareori trebuie sa își pună problema sa o încerce pe drum. Plus ca nu are griji cu deteriorarea bateriei din cauza vitezei rapide de încărcare.
Dacă vrei sănătate și crezi (și eu de altfel), ca-i important să respiri un aer curat (apă și mâncare contează de-asemenea), ar trebui să faci ceva astăzi, eu unul nu o să aștept până când mizeria și poluarea dintr-o anumită zonă va dispărea, dacă nu pot eu s-o curăț, mă mut… doare, dar asta este. Tocmai de aceea am schimbat 4 țări până acum, iar pensionare (când și dacă) va fi probabil în Costa Rica.
Mumbai 50km.
Mă doare fix în cot unde ieși tu la pensie, mulțumesc pentru informație.
infrastructura egal parcări, stații încărcare, capacitatea rețea etc.
Nu mi-a dat nimeni subvenții să-mi cumpăr TV color, sau smartphone, la fel nu mi-a dat nimeni subvenție să trec de la căruță la auto.
S-a întâmplat pentru ca avea sens… restul, aceleași bălării din partea obsedaților de serviciu!!!
Dacă ce spui tu ar avea sens s-ar întâmpla și gata… dar nu se întâmplă pentru ca nu sunteți capabili să vedeți nevoile în ansamblu… doar limitare, ignoranță si ipocrizie.
Poți să faci gât cat vrei, realitatea îmi confirmă tot ce spun… și nu spun tot!!!
Știm ca avem păreri diferite și asta este ok pentru mine atâta timp cât nu sari calul direct în bălării.
Spune de ce crezi tu ca se va schimba situația și piața va trece pe BEV-uri fără să arunci cu mizerie în ceea ce pentru altul reprezintă altceva. Unii se identifică cu situația actuală, iar când arunci cu mizerii în ICE-uri jignești direct. Chiar dacă știai nu ți-a păsat (tu si alții când vreți să vă comportați ca focile) și cam asta este singura problemă.
Posibil de aceea umbli după validare, te mustră conștiința (sunt sigur ca de aia, doar ziceam așa)… din păcate aceea validare nu înseamnă nimic.
Respect!!!
Dai în mine, dau în fabrici și uzine :)))
Tu vorbești ce validare, mai caraghiosule? Ți-a vorbit psihiatrul de validare și ai înțeles pe dos.
Asta faci tu. Cauți validare. TOT TIMPUL!
Nu suporți sa nu ți se dea dreptate și sa nu ai tu ultimul cuvânt.
"Noaptea NU bate vântul" - in loc sa recunoști ca ai greșit sau măcar sa agree to disagree, ai scris 100 de mesaje idioate ca sa insiști sa ne arăți ca nu ești doar foarte prost dar și teribil de fudul.
Tesla falimentează, electricele dispar, focile aplaudă, delfinii te trag de putza...
"Tot ce am spus s-a adeverit. Tot!"
Ești bolnav, crede-mă. Mergi la tratament.
Eu greu sa contraargumentezi cu asa ceva. Japonezii astia au avut dreptate cand toata industria radea de ei. Tare ma tem ca acum tot soiul de nari-umflate si glezne-epilate fac la fel, ca in zicala aia cu "rade ciob de oala sparta". Din nou Japonezii o sa fie de partea corecta a istoriei, cum au mai fost. Din nou o sa rada ei mai bine la sfarsit. Nu pot decat sa-i felicit si sa ma inclin. Bravo lor!
Succesuri. Cine stie, poate-i suna intr-o zi si conationalii de la Honda sa-i intrebe daca-si mai amintesc la ce turatie intra de obicei v-tec-ul ca ei au dat petrecere cu sake si artificii si au dat foc la documentatia despre motoare termice cand au vazut ca au 64 de miliarde de spart pe electrificare.
Si mai este un trend care pare sa faca pasi timizi in spate, cel al downsizingului care si-a aratat limitele si mai ales discrepantele la consum/emisii intre promisiunile de pe foaie si viata reala.
E ok sa continue dezvoltarea termicelor, sunt multe locuri în lume unde trecerea la electrice se va face mult mai târziu și mult mai lent. Ei mizează pe acea piață. Nu e nimic rău aici, în definitiv orice companie urmărește profitul. Ei considera ca piața asta e competitiva și prefera sa mai aștepte cu EVs pe piața vestică pentru atunci când rata profitului va fi suficient de mare.
manualul de utilizare va putea fi si colorat!
Fumigene erau si inca mai sunt TDI-urile lui VW!!!!
Motoarele pe benzina, cat si viitoarele ICE japoneze sunt extrem de curate.
Pot sa va fac cadou "o pozna" cu interiorul tevii de esapament la Skyactiv X sa vedeti ca se prezinta "luna". Zici ca ieri a fost montat esapamentul.