După o perioadă în care am văzut câteva imagini sugestive cu noul model, a venit timpul să facem cunoștință oficial cu noua generație Toyota Land Cruiser. Ajuns la a cincea generație, noul model este similar din punct de vedere estetic și tehnic cu noul Lexus GX, lansat mai devreme în vara acestui an.
DESIGN RETRO ȘI ROBUST
Prin comparație cu generațiile anterioare, noul Toyota Land Cruiser J250 schimbă radical limbajul de design. În locul unei caroserii desenate într-un stil care să atragă mai multe priviri, noua generație a modelului de teren propune un design retro, inspirat din vechile generații din urmă cu peste 40 de ani. Astfel, caroseria noului Land Cruiser are un aspect pătrățos și este lipsită de muchii ascuțite.
Un detaliu interesant adus de noul model este design-ul diferit al farurilor în funcție de nivelul de echipare ales. Cei care aleg echiparea de bază 1958 sau cea de lansare First Edition primesc faruri LED rotunde. Între timp, echiparea intermediară, numită simplu Land Cruiser, primește faruri LED dreptunghiulare. Tot în față putem vedea o grilă destul de subțire, acoperită cu un scut de protecție din plastic, iar sub bara din față avem și un scut de metal. Aripile laterale conțin și acestea elemente de protecție din plastic.
Partea din spate a noului Land Cruiser continuă tema de design retro, cu un aspect lipsit de prea multă complexitate pentru stopuri și pentru hayon.
Inclusiv roata de rezervă este așezată imediat sub bara din spate. În ciuda design-ului retro, noul Land Cruiser J250 primește exclusiv jante din aliaj, încălțate în anvelope all-season, indiferent de echiparea aleasă.TREI RÂNDURI DE SCAUNE
La fel ca generațiile anterioare, noul Land Cruiser J250 primește și al treilea rând de scaune la interior. Cu toate acestea, noul model va fi oferit și în varianta cu 5 locuri. Tema de design retro se continuă și în habitaclu, însă acesta este îmbinat cu dotări contemporane.
Echiparea de bază aduce scaune încălzite în față și un volan încălzit, precum și un ecran central de 8 inch și sisteme de asistență precum: cruise control adaptiv, sistem de centrare în bandă, frânare de urgență automată, sistem de prevenire a ieșirii din bandă și monitorizarea unghiului mort.
Echipările superioare primesc interior din imitație din piele sau piele reală, scaune încălzite și ventilate, precum și un ecran central mai mare, de 12.3 inch.
MOTOARE CU TEHNOLOGIE MICROHIBRIDĂ
La momentul lansării, noul Land Cruiser este disponibil cu 5 motorizări. Primul motor, de 2.7 litri, dezvoltă 163 de cai putere și un cuplu de 246 Nm. Acest motor va fi disponibil pe piața din Europa de Est. Urmează apoi un motor diesel de 2.8 litri de 204 cai putere, oferit în variantă pur termică sau microhibridă. În cazul acestui propulsor avem o cutie automată cu 8 trepte în care este integrat și un sistem microhibrid de 48 de volți. Propulsorul va fi disponibil în Europa Occidentală.
Urmează un agregat de 2.4 litri de 281 de cai putere și 430 Nm, disponibil în Europa de Est. La final, cel mai puternic motor, o unitate de 2.4 litri cu tehnologie microhibridă, dezvoltă 330 de cai putere și un cuplu de 630 Nm. Acest motor va fi disponibil doar în America de Nord și în China.
Evident, noul model primește și o cutie de transfer cu două trepte, tracțiune integrală permanentă, un diferențial central automat cu alunecare limitată și un diferențial spate blocabil. Alături de acestea, noul Land Cruiser este dotat și cu sisteme de asistență speciale pentru condusul pe teren accidentat. În standard, noul model vine echipat cu un sistem pentru urcare, care preia controlul accelerației și frânei pe porțiunile de drum aflate în urcare. Tot aici mai avem și un sistem de asistență pentru coborârea în pantă.
Deocamdată, Toyota nu a anunțat prețurile noului Land Cruiser. Cu toate acestea, ne putem aștepta ca noul model să aibă un preț de pornire de circa 50.000 de euro.
via Toyota
Bonus, modelul asta are un design pe masura,.
Mare amețeală în capul japilor.
https://www.automarket.ro/stiri/noua-generatie-toyota-land-cruiser-platforma-noua-si-motoare-v6-cu-pana-la-104277.html
In afara de bord, unde apreciez faptul ca nu au renuntat la butoanele traditionale, si consola centrala, nu ma prea atrage cu nimic, mai ales cu motorizarea. Banuiesc ca este aspirat, altfel cum sa ai un motor de 2.7 si sa scoti doar 163 cp si 246 Nm? Mai dai si minim 50.000 euro. Pas!
Nu vorbim de preturile alea de promovare, sa ia ochii la prosti, cel mai jos pret de vanzare, dar care nu contine nimic dotari sau motorizari corespondente cu pretul platit.
Toyota produce doua serii Land Cruiser. Cel lansat in 2021 se numeste Land Cruiser, cel lansat azi este Land Cruiser Prado, si este seria mai mica.
Ai dreptate, rotile seamana cu ce am la mine. Tot rotunde si alea.
Bagi benzină ca în 1800 toamna
https://www.toyota.ro/new-cars/land-cruiser