Subaru a lansat cea de-a doua generație a modelului BRZ în luna noiembrie a anului trecut, însă conaționalii de la Toyota au mai așteptat puțin pentru a prezenta lumii întregi noua GR 86. Cinci luni, mai exact.
Japonezii au publicat acum primele informații și imagini cu noul model sport. La fel ca în cazul primei iterații, cele două sunt identice, cu câteva mici excepții.
MODIFICĂRI ESTETICE MINORE
Din punct de vedere estetic, noua Toyota GR 86 preia grila frontală de la GR Yaris și propune o semnătură luminoasă diferită pentru faruri. Pachetul este completat de câteva elemente aerodinamice care, susțin japonezii, îmbunătățesc stabilitatea.
Pentru interior, Toyota a pregătit un instrumentar de bord digital, cu display de 7 inch, sistem multimedia cu ecran de 8 inch, tapițerie exclusivă și embleme GR. În rest, nu vedem nici o modificare comparativ cu Subaru BRZ.
Trecând la detaliile tehnice, noua Toyota GR 86 are plafonul și aripile față confecționate din aluminiu, centrul de greutate a fost coborât, iar șasiul este cu aproximativ 50% mai rigid decât înainte.
Dimensiunile au rămas la fel.Atunci când este echipată cu transmisia manuală cu șase trepte, modelul nipon cântărește 1.270 de kilograme. Suspensia a fost, la rândul ei, îmbunătățită astfel că mașina este acum mult mai manevrabilă pe viraje. Chiar dacă este echipată cu jante de 18 inch.
MOTOR BOXER DE 2.4 LITRI
Vechiul motor de 2.0 litri a fost înlocuit cu unul de 2.4 litri, tot aspirat natural. Unitatea dezvoltă 235 de cai putere la 7.000 de rotații pe minut și 250 Nm la 3.700 rpm. În aceste condiții, suta de kilometri pe oră este atinsă în 6.3 secunde, cu 1.1 secunde mai rapid decât vechiul model.
Clienții au la dispoziție și o cutie de viteze automată cu șase rapoarte.
Noua Toyota 86 GR va debuta pe piața din Japonia în toamna acestui an. Spre deosebire de Subaru BRZ, 86 GR va fi comercializată și în Europa.
via Toyota
și e pe cale de dispariție, mai aspiră o dată din motoru aspirat și e gătată.
la fel de fapt ca urșii poluari (nu-i typo că-i de la poluare, mi-a zis Edikk jurând cu mâna pe ștecher.)
Nu uita și că Z-ul Nissan are doar două locuri, deci compari mere cu pere. Iar cei ”doar” 200 cai ai duo-ului nipon, atât de unanim jeliți de presa auto, te asigur că erau ultra-destui, evident că nu și pentru vreo victorie la Le Mans. :-P
Strict ontopic, acum nu mult timp am fost chiar pe punctul (ca retrograd ce mi-s) să-mi trag o/un GT86 - post-facelift, adică MY 2016 - dar, în ciuda unor calități evidente, m-au sucit câteva minusuri.
Primul: cuplul motor f. anemic al boxerului până la jumatea turometrului (erau 205 Nm max, dar la 6.400-6.600 rpm !!!... cu Pmax spre 7.000.)
Aspirat-aspirat, dar nici chiar în halul ăsta :-)
Secondo tempo: distractiv GT86-ul nici vorbă pe viraje, dar ”semnele” intrării-n derapaj sunt mai imprevizibile decât - să zicem - la o Mazda MX5 (vb. de aspiratul 2.0 / 184 CP, mai omogen și la capitolul cuplului.)
Noua motorișcă (de fapt tot vechea, re-alezată de la 86 la 94 mm) se pare că a corectat hiba asta, deși a rămas cu sistem de injecție ”mixt” (indirectă/directă.)
În fine, și mai multe v-aș zicea, dar mă tem că s-o-nsera. ;-)
...Fiindcă dezvoltă cuplul max. cu 15% mai mare la numai 3.700 rpm - un salt ...în jos incredibil, de la fostele 6.400-6.600 rpm.
Aia cu nostalgia după aspirate este ca nostalgia după locomotiva cu aburi. Mai bine-i puneau un turbo sau un mic compresor pentru vreo 300cp și o duceau în zona cu mașini interesante.
6,5 secunde de la 0 la 100 este dinamică de Skoda Octavia, nu de coupe sport.
Se miră că nu vând astfel de modele dar de fapt sunt un fel de mașini sport pentru pensionari cu bani de benzină și care pot să aprecieze un design înțepenit în anii 90.
Urâtă, slabă și relativ scumpă.
Mai bine mai pui un leu și mergi în ligă cu Z4, Supra sau Alpine 110 și Cayman