Noua Toyota Century SUV, cel mai scump model al mărcii: preț de 160.000 de euro

de Tiberiu Safta
Miercuri, 06.09.2023
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Toyota a lansat oficial cel mai luxos și mai scump model din gama sa actuală, Century SUV. Noul SUV de lux primește numeroase dotări specifice noi, precum și un motor V6 hibrid. Noul model are un preț echivalent cu circa 160.000 de euro.

După o campanie de promovare destul de scurtă, constructorul japonez a dezvăluit oficial noul Century SUV. Pe scurt, acesta este cel mai luxos și mai scump model din toată gama Toyota, iar Century SUV este și un rival pentru alte SUV-uri de lux precum Rolls-Royce Cullinan.

CEL MAI MARE SUV TOYOTA

Noul Century SUV aduce un design simplu dar impunător, în special datorită dimensiunilor sale foarte mari. Astfel, noul model de lux măsoară 5205 milimetri în lungime, 1990 de milimetri în lățime și 1805 milimetri în înălțime. Ampatamentul lui Century SUV măsoară 2950 de milimetri. În ciuda dimensiunilor mari, noul Century SUV este mai scurt decât varianta berlină, iar acesta oferă 4 locuri, în loc de 5, așa cum este cazul la varianta sedan.

În ceea ce privește design-ul, avem în partea din față faruri LED împărțite pe două nivele și care sunt unite în lateral. Pe grila de dimensiuni medii este montată și sigla specifică modelului Century, în care este reprezentată pasărea Phoenix. De altfel, sigla obișnuită a mărcii este absentă la acest model. În funcție de versiunea aleasă, caroseria poate fi vopsită în două nuanțe contrastante.

UȘI SPATE CU DESCHIDERE PRIN GLISARE

Jantele noului Century SUV primesc și acestea sigla specială în centru, iar în părțile laterale putem observa un detaliu interesant despre portiere.

Ușile din față sunt mult mai scurte decât cele din spate. Asta pentru că cele din urmă portiere au un unghi de deschidere de 75 de grade. În schimb, Toyota oferă și o versiune GR în care ușile din spate se deschid electric prin glisare, ca la un monovolum.

În partea de sus avem un plafon panoramic și un eleron către partea posterioară. La fel ca în față, stopurile sunt și acestea separate pe două nivele și unite în laterală. Și aici regăsim sigla cu pasărea Phoenix, alături de o inscripție mare cu numele modelului pe ușa hayonului.

Odată deschise portierele, intră în funcțiune și o treaptă laterală retractabilă electric. Interiorul lui Century SUV adoptă un design conservator, dar contemporan. Aici putem vedea un instrumentar digital în locul unuia analog, iar în centru avem și un ecran central pentru sistemul multimedia. Imediat sub acesta avem numeroase comenzi fizice pentru funcțiile importante ale mașinii. Mai multe butoane sunt prezente și în zona consolei centrale.

Tot aici mai putem vedea și un sistem de iluminare ambientală, vizibilă la panourile portierelor, precum și ornamente din aluminiu și din lemn vopsit într-o nuanță de gri.

SCAUNELE DIN SPATE POT FI ÎNTINSE

O noutate adusă de Century SUV este reprezentată de scaunele din spate care pot fi întinse complet pentru a crea, în esență, două paturi.

Acestea încorporează inclusiv o funcție de reînvigorare pentru pasagerii din spate. În spatele banchetei este montat un geam special care separă habitaclul de portbagaj, astfel încât cei din spate nu vor fi deranjați de zgomotele venite din portbagaj atunci când mașina este încărcată.

De asemenea, Century SUV mai vine echipat și cu modul special Rear Comfort, care distribuie forța de frânare și reglează trenul de rulare în așa fel încât cei din spate nu vor fi deranjați de mișcările și vibrațiile din timpul rulării.

MOTOR V6 HIBRID PHEV

Sub capota noului SUV de lux se ascunde un propulsor hibrid PHEV, alcătuit dintr-un motor V6 pe benzină de 3.5 litri și de un motor electric montat în puntea din spate. În total, propulsorul dezvoltă 412 cai putere, iar acesta este cuplat la o cutie CVT. Puterea este transmisă către toate roțile. Deocamdată, Toyota nu a dezvăluit performanțele noului model.

Noua Toyota Century SUV va fi disponibilă exclusiv în Japonia. Prețul noului model este echivalentul a circa 160.000 de euro, iar Toyota va construi numai 30 de exemplare pe lună.

via Toyota

Comentarii (16)

  • Acum inteleg de ce tot se mentioneaza RR Cullinan ca si competitor direct ! Practic au copiat formele exterioare de la acesta si au pus tot ceva inaripat ca si sigla . E o copie , au luat-o pe urmele chinezilor ! Altfel ,de ce nu Bentayga , de ce insista cu RR ?
    13 10
  • Banditos
    1. https://www.carlogos.org/car-brands/toyota-century-logo.html
    6 1
  • Octavian
    Din profil dă spre RR Cullinan, în rest arata frumos. Îmi place și interiorul cum arata , pare a fii din ani 2000. In rest 9/10 . ( SUNT UN PLICTISITOR)
    4 3
  • @Octavian
    ok, am inteles, esti o persoana normala, intentia mea n-a fost in niciun fel sa te jignesc si imi cer scuze daca asa ai perceput-o.

    ideea e ca nu e obligatoriu sa produci un comentariu la fiecare articol, daca n-ai nimic notabil sa adaugi.

    pe absolut nimeni nu intereseaza ce ii place si ce nu-i place lui octavian de pe automarket.
    5 0
  • pacepa
    cand n-ai bani de RR dar te arde sa pozezi in aceeasi liga. problema e ca fanul de japoneze n-are bani de masini peste 80k.
    2 10
  • oricine
    Dacă află Arafat că scaunele se pot face paturi le cumpără ca ambulanțe. Iar ca să se bată cu R.R. trebuia să fie Lexus ca marcă deși și acesta e cam departe de stratosfera auto.
    3 8
  • Cotiera aia seamănă cu... ceva.
    1 3
  • Nu am nici RR si nu mai am nici Toyota, am avut un LandCruiser pentru aproape 7 ani, o mașină practic indestructibilă (părea si experiența personală)!!!
    Un Cillinan începe de la 350.000 si îl cheamă Rolls Royce… cam atât!
    Bafta pentru Toyota…
    9 1
  • No comment
    https://media.tenor.com/uaN16NepfIoAAAAC/2021-garbage.gif
    0 2
  • Andrei
    Un fel de copie nereușită cu o siglă nepotrivită. Măcar s-au prins că trebuie sa ceară de 3 ori mai puțin pe ea.

    Nici așa nu cred că vor vinde multe, e mai scumpă decât un Range Rover.
    2 6
  • Banditos
    masina
    1. este strict pentru piata japoneza
    2. este un flag ship a celor de la toyota
    3. este destinata oficialilor japonezi sau celor extrem de bogati
    4. nu este destinata fabricarii in masa (30/luna)
    5. nu este un concurent al RR ci
    6. este un echivalent a lui RR in viziunea celor de la toyota
    ...

    X. este ceva de speriat cate opinii se pot exprima fara cea mai elementara informare in conditiile in care informatia se afla la un click distanta
    8 2
  • Andrei
    Range Rover se vinde pe piața japoneză. Deci Toyota va trebui sa convingă niște clienți sa cumpere masina lor, în loc de Range Rover. E drept, unii sunt naționaliști, dar altfel e greu.

    Iar cei extrem de bogați se arunca direct la RR, pentru prestigiul brandului, calitatea serviciilor clienți, etc. Am MARI dubii ca Toyota se va putea ridica la nivelul asta.
    2 2
  • Toti fac spume la gură criticand masina asta si despre sigla ei despre care cam toti habar n-au de cand exista si despre istoria ei, cand de fapt masina e strict pentru elita japoneza si pentru nimeni altcineva.
    Voi sa aveti bani de ea ca nu o puteti cumpăra.
    Cineva mai sus zicea ca fanii de japoneze nu au 80k+, dar cineva cumpara GTRuri pentru drag si le fac de 2500 cai, nu 911 sau alte germane.
    5 1
  • pacepa
    a innebunit dealerul cand a citit comentariile.
    0 3
  • Ok, bine punctat nu vine in Europa, dar RR merge in Japonia…
    0 0
  • NARAMZOIU CRISTIAN
    AICI IN STATE CA SA TII UN RANGE ROVER H. S. E. APROAPE NOU AI NEVOIE DE O CARUTA DE BANI CIND TE PREZINTI LA CASERIA REPREZENTANTEI IN CAZ DE CEVA REPARATII MAJORE. IN REST CAM TOATA LUMEA FUNCTIONEAZA PE BAZA DE TOYOTA CAMRY SI COROLLA. IAR CA SA ITI IEI UN AVALON NOU HYBRID TREBUUE SA FI MOSTENITORUL UNEI MATUSI TAMARA. NU MAI VORBESC DE UN HIGHLANDER LIMITED, HYBRID SINERGY DRIVE. TREBUIE SA ITI VINZI APARTAMENTUL DE DOUA CAMERE PE BULEVAEDUL DECEBAL DE LA, ETAJUL DOI SAU TREI.
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru